Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@17:44:28 GMT

فيلم‌هاي کثيفي که لو رفت!

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۱۳۳۸

فيلم‌هاي کثيفي که لو رفت!

خبرگزاري آريا - جديد ترين اسناد به دست آمده از يک زندان ضد تمدن بشري ، کودکان عراقي را نشان مي دهد که توسط نظاميان آمريکايي وادار به تعرض به مادران خود مي شدند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، در حالي که حدود يک دهه از فجايع نظاميان آمريکايي در زندان ابو غريب مي گذرد و مردم عراق، به خصوص بازماندگان قربانيان، نتوانسته اند، فجايع رخ داد در اين زندان را به فراموشي بسپارند، گزارش جديدي از فجايعي که به دست نظاميان آمريکايي در اين زندان به وقوع پيوسته، توسط مطبوعات آمريکايي منتشر شد تا از يک سو داغ بزرگ بازماندگان قربانيان اين جنايات هيچ گاه التيام نيابد و از سوي ديگر، ابعاد جديدي از عمق جنايات اين زندان فاش شود، جناياتي که عاملان آن بر کشوري برخاسته بودند که خود را مهد تمدن و دمکراسي و پرچمدار دفاع از حقوق بشر توصيف مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محافل آگاه رسانه اي جهان روز گذشته افشا کردند که وزارت دفاع آمريکا موسوم به «پنتاگون» تمام تلاش خود را به کار مي برد تا مانع افشاي فيلم بسيار محرمانه و در عين حال فضاحت باري شود که بُعد تازه و جديدي از جنايات غير انساني که تاريخ بشريت اگر نگوييم به خود نديده، بي ترديد به ندرت ديده است و بازيگران آن را نظاميان آمريکايي در زندان ابو غريب تشکيل مي دهند.
به گفته اين محافل رسانه اي‌، از جمله «سيمور هرش» پنتاگون تاکنون با مخفي نگهداشتن اين فيلم از پخش شکنجه هاي ضبط شده در آن و افشاي ابعادي جديد از فاجعه ضد بشري نظاميان اين کشور در زندان مخوف عراق جلوگيري کند.
به گواه اين روزنامه نگاران معروف صحنه هايي که در اين فيلم به تصوير کشيده شده در زندان مخوف ابو غريب گرفته شده، زنداني که مهمترين و اصلي ترين بازداشتگاه آمريکايي ها در عراق طي سال هاي اشغال نظامي اين کشور و مقر اصلي نگهداري و شنکجه شهروندان عراقي در اين مقطع زماني شمرده مي شد و به دليل شدت شکنجه هاي اعمال شده در آن و شيوه هاي غير انساني و توهين آميز به کار گرفته شده در آن از سوي نظاميان آمريکايي خيلي زود در جهان معروف شد.
بر اساس گفته شاهدان مستنداتي که طي يک دهه گذشته درباره نحوه شکنجه زندانيان و شرايط بسيار بد و اهانت بار نگهداري زندانيان توسط نظاميان آمريکايي مستقر در زندان در ابو غريب ارائه شده، در برابر آنچه در اين نوار فيلم ثبت و مستند سازي شده هيچ شمرده مي شود.
سيمور هرش با بيان اينکه در تمام طول اين سال ها تلاش شده بود، اين فيلم به بيرون درز پيدا نکند، افزود، اين امر غيرممکني است و دير يا زود بلاخره جامعه جهاني از فجايع ثبت شده در اين فيلم آگاه مي شد.
سيمور هرش که به مناسبت انتشار گزارش ساليانه شکنجه در آمريکا و ارائه آن به مجلس سناي اين کشور، در سنديکاي آزادي هاي مدني در آمريکا سخنراني مي کرد، بخشي از سخنراني خود را به نگاهي کلي به آنچه در اين فيلم محرمانه پنتاگون مستند سازي شده بود، اختصاص داد.
هرش در اين بخش از سخنراني خود، گريزي به فجايع به تصوير کشيده شده در اين فيلم مي زند و مي گويد: «در اين باره بايد بگويم، مسائل و قضايا از آنچه تاکنون نقل کرده ام، بسيار اسفبارتر هستند، به حدي که مي توانم بگويم، شما هيچ چيز از آنچه در ابو غريب گذشته نمي دانيد . در آنجا زناني بودند که ممکن است، برخي از شما حاضران درباره آنها شنيده بوديد که نامه هايي براي شوهران خود که آنها نيز در ابو غريب در بازداشت بودند، مي فرستادند و يا به هر طريق ممکن با آنها تماس مي گرفتند و التماس مي کردند که بيايد و به خاطر فلان تعرض و هتک حرمتي که به آنها صورت گرفته بود و شرايط روحي و رواني بسيار غير انساني و اهانت باري که در آن به سر مي بردند، به هر طريق ممکن جان اشان را بگيرند و آنها را از آنچه در آن بسر مي بردند، نجات دهند.
هرش مي افزايد: واقعا مي دانيد، چه برسر اين زنان مي آمد که اينگونه به شوهران خود التماس و استغاثه مي کردند؟ .. مسلما خير .. اما من به شما مي گويم .. در اين فيلم پسران جوان و نوجوان و حتي در مواردي که در فيلم هم نشان داده شده، پسران کم سن و سالي که بازداشت شده بودند مقابل دوربين ها اقدام به تجاوز و تعرض به زن ها مي کردند.
فاجعه بارترين و دردناک ترين صحنه اين فيلم صداي ضجه ها و گريه هاي اين پسران جوان و نوجوان بود که به شدت وحشت زده و ترسيده بودند .. ترديد ندارم، حکومت هايتان صداي ضجه ها و استغاثه هاي اين کودکان و نوجوانان را ضبط کرده و در اختيار دارد .. و ايمان دارم، آن ضجه ها و التماس ها، عاملان اين جنايات را رسوا خواهد کرد.
هرش مي افزايد: وقتي فيلم فاجعه قتل عام «ماي لاي» که به دست آمريکايي ها طي جنگ ويتنام رخ داد، به اقتضاي شغلي مجبور شدم ببينم، مثل هر انساني آنچه از فجايع بشري در اين فيلم به تصوير کشيده شده بود، مرا آزرده خاطر کرد، لذا به مشاهده صحنه هايي کم و بيش اکتفا کرده و آن را کنار گذاشتم و در پايان گزارشي که بايد درباره آن کشتار تهيه مي کردم، با نوشتن اين جمله که عاملان اين جنايت هيچ تفاوتي با قربانيان آن ندارند و همچون قربانيان جنايت قرباني خواهند شد.
اما آنچه در ابو غريب رخ داد، فراتر از تمام آن جنايات بود. چراکه به گفته سيمور هرش ، آشکار گرديد، زناني که از سوي اين پسران کودک، نوجوان و جوان مورد تجاوز قرار گرفتند، مادران آنها بودند.
به گفته وي در طول زندگي ممکن است، با اتفاقات و رخ دادهاي ناخوشايندي مواجه شويد، اما شک ندارم، تاکنون در طول زندگي خود صحنه اي دردناک تر از اين نمي توانيد، مشاهده کنيد که فرزندان يک مادر زنداني در برابر دوربين به وي تجاوز کنند.
اين در حالي است که روزنامه انگليسي گاردين تاکنون گزارش هايي منتشر کرده بود که در آنها شاهدان اذعان مي کردند، شاهد تجاوز خشونت آميز و تعرض وحشيانه نظاميان و افسران آمريکايي به نوجوان و جوانان عراقي بوده که در زندان ابو غريب در بازداشت بسر مي بردند.
حدودا 10 سال قبل از برملا شدن رسوايي ابو غريب در رسانه هاي ارتباط جمعي، روزنامه گاردين گواهي يک شاهد عيني که در آن مقطع زماني در زندان ابو غريب در بازداشت به سر مي برد را منتشر کرد که براي خبرنگار گاردين نقل کرده بود که شاهد يکي از اين تعرض هاي وحشيانه و حيواني بوده است.
اين فرد که خود را «قاسم حلاس» معرفي کرده، در گواهي خويش براي گاردين روايت کرده که فلان نظامي را ديده که در حال تجاوز و تعرض به نوجواني 15 تا 18 ساله بوده و اين کودک به شدت درد مي کشيده و براي اينکه صداي ناله ها و درد کشيدن وي به بيرون درز پيدا نکند، اقدام به پوشاندن پشت تمام درب ها و پنجره ها با پتو کرده بودند. اما صداي ضجه ها و درد کشيدن آن کودک آن قدر بلند بود که حتي بستن در ها و پنجره نيز نتوانسته بود، از رسيدن آن ضجه ها و ناله ها ممانعت کند.
حلاس مي افزايد: وقتي آن صداها به من رسيد، از در زندان خود را بالا کشيده و به پنجره رساندم، آن نظامي آمريکايي را ديدم که در حال تعرض به آن کودک بود. نتوانستم صورت آن بچه را بينم چون صورتش رو به در ورودي بود که يک نظامي زن آمريکايي آنجا در حال گرفتن عکس از آن وضعيت بود.
و حالا پس از گذشت چندين سال از آن رسوايي به گمان اينکه تمام آن فاجعه به همانچه که ديديم و شنيديم محدود مي شده و چه بسا سعي هم مي کرديم، خود را تسلي دهيم و حتي فراموش کنيم، امروز ابعاد بسيار وحشتناک تر و فاجعه آميزتر از آنچه تصور مي کرديم، در حال افشا و برملا شدن است.
ايران

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بازیکن استقلال از برگزاری دربی در زندان!

بازدید 4 دربی رفت استقلال و پرسپولیس در سال 1373 به جنجال کشیده شد و در پی آن بازی ناتمام، یازده بازیکن محروم شدند و بازی 3 بر صفر به نفع استقلال اعلام شد. این وضعیت باعث شد تا سرخابی‌ها در بازی برگشت به بندرعباس فرستاده شوند و بازی در زندان بندرعباس برگزار شود! علی اکبریان مهاجم اسبق استقلال درباره این دربی می‌گوید: «هر دو تیم را با هواپیمای کوچک سی ۱۳۰ و بدون اعلام مقصد بردند بندعباس. با اتوبوس وارد زندان شدیم تا در زمین خاکی بازی کنیم. یک تیربار هم بالای سرمان بود.» روایت کامل این بازیکن پیشین استقلال را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • تشخیص عجیب و غریب VIR در بازی سرنوشت ساز رئال مادرید و بارسلونا | ویدئو
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • روایت بازیکن استقلال از برگزاری دربی در زندان!
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد