Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:39:51 GMT

عینک برای بهبودخواب کاربران فناوری

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۱۳۴۴

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از عینک های ارزان قیمت آفتابی که رنگ شیشه آنها زرد یا کهربایی است می تواند خواب شبانگاهی عمیق را در کاربران فناوری تضمین کند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از عینک های ارزان قیمت آفتابی که رنگ شیشه آنها زرد یا کهربایی است می تواند خواب شبانگاهی عمیق را در کاربران فناوری تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این عینک ها، نور طول موج آبی را که بسیاری از دستگاه های 'های تک' (با فناوری بالا) منتشر می کنند، مسدود می کند.

این نور تولید ملاتونین را در مغز سرکوب می کند؛ ملاتونین هورمونی است که چرخه های خواب و بیداری را تنظیم می کند.
محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در این مطالعه کوچک که روی گروهی از بزرگسالان مبتلا به بی خوابی مزمن انجام شد، متوجه شدند افرادی که دو ساعت قبل از خواب هنگام استفاده از این دستگاه های دیجیتالی از عینک آفتابی با لنز زرد استفاده می کردند، حدود 30 دقیقه بیشتر می خوابیدند.

این مطالعه نشان داد که استفاده از عینک های آفتابی با لنز زرد علاوه بر افزایش نیم ساعته مدت خواب شبانگاهی، کیفیت خواب افراد را نیز تقویت می کند و بطور کلی علائم بی خوابی را کاهش می دهد.

همچنین نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از این عینک ها هنگام استفاده از دستگاه های دیجیتالی قبل از خواب، مدت زمان به خواب رفتن افراد را نیز اندکی کاهش می دهد. قرار است این مطالعه در شماره ژانویه مجلهPsychiatric Research منتشر شود.

  منبع: میزان برچسب ها: عینک ، بهبود خواب ، کاربران فناوری

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید