Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم، گفت: ثبت‌نام در این آزمون قرآنی هم‌زمان با سراسر کشور از ١٨ آذرماه آغاز شده و تا ٢٠ دی ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌کریم در چهار بخش و ٢٤ رشته برگزار می‌شود، افزود: در برگزاری این آزمون سازمان اوقاف و امور خیریه و ارشاد با هم مشارکت و همکاری دارند.
احمدی ادامه داد: با توجه به ادغام دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و مؤسسات مردمی ـ قرآنی در استان و تشکیل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در استان و همکاری تنگاتنگ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان دز زمینه فعالیت‌های قرآنی، از این ظرفیت در کیفیت‌بخشی به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌کریم در استان، استفاده خواهیم کرد.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به برگزاری این دوره از آزمون، مشابه دوره‌های قبل، به‌صورت کتبی و شفاهی، افزود: این آزمون در بخش‌های حفظ قرآن‌کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن و در ٢٤ رشته برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری آزمون انس با قرآن‌کریم به‌صورت الکترونیکی،و این‌که این آزمون الکترونیکی روز ١٢ اسفندماه برگزار خواهد شد، افزود: آزمون شفاهی حفظ ویژه دانش‌آموزان تا پایان مقطع ابتدایی در بازه زمانی ١٢ لغایت ١٧ اسفندماه سال‌جاری، توسط دارالقرآن‎های آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می‌شود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به فعالیت حدود یک‌صد مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در سطح استان، تأکید کرد: مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان، آماده انجام ثبت‌نام از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون هستند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند

‌به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز جمعه در بازدید از کنکور سراسری در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور استان امسال در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، هنر و زبان خارجی دختران هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین روز از برگزاری کنکور گفت: ۳۵ هزار و ۵۶۱ نفر در این استان برای کنکور سراسری امسال در حال رقابت هستند.

استاندار لرستان، افزود: ۶۳ درصد از این تعداد را در گروه‌های مختلف تحصیلی بانوان تشکیل می‌دهند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دولتی استان حدود سه هزار نفر پذیرفته می‌شوند، افزود: امیدواریم نخبگان و دانشجویان بااستعداد لرستانی پس از کسب تحصیلات عالیه جذب شوند.

کد خبر 6089010

دیگر خبرها

  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر