Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:14:21 GMT

نيمرو غذاي اعياني اصفهاني‌ها شد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۲۰۱۶

نيمرو غذاي اعياني اصفهاني‌ها شد

خبرگزاري آريا - در هفته‌هاي اخير بازار تخم‌مرغ اصفهان دوباره همانند ماه‌هاي تابستان، دچار نوساناتي شده که حاصل اين نوسانات شديد، بي‌ثباتي بازار و گراني 20 تا 60 درصدي قيمت هر شانه تخم‌مرغ براي مصرف‌کننده اصفهاني است. به گزارش خبرگزاري تسنيم از اصفهان، از ابتداي تابستان امسال نرخ تخم‌مرغ بر مدار گراني قرار گرفت و زمزمه‌هاي افزايش اين ماده پروتئيني با دلايل مختلف توسط مسئولان در رسانه‌ها طنين‌انداز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهريور امسال قيمت تخم‌مرغ همچنان سير صعودي خود را طي مي‌کرد به نحوي که بهاي آن در بازار خرده‌‌فروشي‌ها و مغازه‌هاي اصفهان به 7500 تومان هم رسيد و از مهرماه ماهانه بين 10تا 15 درصد افزايش داشته است.
به گفته مسئولان مربوطه استان اصفهان هم اکنون قيمت تخم‌مرغ در بازار اصفهان براي مصرف کننده با بهاي 7000 تا 7700 تومان فروخته مي‌شود، اما براساس مشاهدات ميداني خبرنگار تسنيم، هم اکنون نرخ اين کالا در سوپرمارکت‌ها، خرده‌فروشي‌ها و فروشگاه‌هاي اصفهان به‌يک‌باره به کيلويي 8500 تا 9500 تومان يعني با 3300 تا 4300 تومان گران‌تر از (قيمت مصوب 5200) رسيده است که برخي از فروشنده‌ها دليل اين گراني را سرماي زود هنگام، شيوع بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در کشور و بعضي ديگر وجود دلال‌ها و واسطه‌ها بيان کرده‌اند.
براساس گفته‌هاي مسئولان اصفهاني هم اکنون در پايانه‌هاي فروش استان اصفهان يک شانه تخم‌مرغ با 1800 تا 2 کيلو در بازار بايد 12 هزار و 500تومان عرضه شود، اما با حسابي سرانگشتي مي‌توان بيان کرد که با افزايش سرسام‌آور و خيره‌کننده اين کالا به بهاي 7000، 8500 تا 9500 تومان در بازار اصفهان هر شانه تخم‌مرغ با نرخ‌هاي 14 و 17 و 19 هزار تومان در اختيار مصرف‌کنندگان قرار مي‌گيرد. البته براساس مشاهدات عيني قيمت هرشانه تخم‌مرغ در بازارهاي روز کوثر شهرداري اصفهان با بهاي 20 هزار تومان هم عرضه مي‌شود.
گراني تخم‌مرغ با نوسانات شديد عرضه و تقاضا در کشور
مديرعامل اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان گفت: با کاهش پرورش مرغ در مرغداري‌هاي کشور، نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان با افزايش چشمگيري روبه‌رو شده و هر شانه تخم‌مرغ تا 8500 تومان هم فروخته مي‌شود.
سيد شهاب‌الدين افضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان، شيوع آنفلوآنزا را در نوسانات نرخ تخم‌مرغ حائز اهميت دانست و اظهار داشت: امسال در کشور ظرفيت بالاي از مرغ تخم‌گذار نسبت به مدت مشابه سال گذشته معدوم شده است.
وي پيرامون اينکه برآورد دائمي توليد مرغ تخم‌گذار در کشور نزديک به 70 ميليون تن است که 20 درصد توليد معدوم شده است، بيان کرد: در اين شرايط عرضه بازار افزايش مي‌يابد و مرغداري‌ها به دليل خطر درگيري بيماري آنفلوآنزا توليدات را کاهش مي‌دهند و گله‌هاي جديد را به توليد نمي‌آورند.
معدوم کردن مرغ‌‌هاي تخم‌گذار در 3 واحد خميني‌شهر اصفهان
مديرعامل اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان با بيان اينکه با شيوع آنفلوانزاي پرندگان در سراسر کشور درصد بالايي از مرغ تخم‌گذار در مرغداري‌ها معدوم شده است، گفت: طي روزهاي گذشته اين بيماري در مرغداري‌هاي استان اصفهان مشاهده نشده بود، اما اکنون بيش از 100 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در سه واحد مرغ‌ تخم‌گذار خميني‌شهر اصفهان، معدوم شده است.
وي ادامه داد: البته اين بيماري در يک واحد مرغ رنگي در گلپايگان که مرغ‌هاي آن صنعتي نيست هم مشاهده شده است.
قابل قياس نبودن معدومي واحدهاي مرغ‌ تخم‌گذار در کشور با پارسال
وي با ابراز تاسف از اينکه ظرفيت واحدهاي معدومي در کشور روبه افزايش است، اظهار داشت: در سال گذشته با پايان آذر ماه بيماري آنفلوانزاي حاد پرندگان در سراسر کشور آغاز شده بود، اما امسال هنوز فصل پاييز به اتمام نرسيده با شيوع زود هنگام اين نوع بيماري، افزايش ظرفيت واحدهاي معدوم شده در کشور به هيچ‌وجه قابل مقايسه با سال‌هاي گذشته نيست.
افضل پيرامون اينکه با شيوع بيماري آنفلوانزاي حاد پرندگان توليد کاهش مي‌يابد و عرضه و تقاضاي بازار نامتعادل مي‌شود، افزود: توليد سالانه تخم‌مرغ در کشور بيش از 900هزار تن است که حدود 13 درصد توليدات در استان اصفهان انجام مي‌شود که با شيوع آنفلوانزاي پرندگان، بيش از 100 هزار تن کسري تخم‌مرغ خواهيم داشت.
سود احسابي 25 درصدي خرده‌فروشان تخم‌مرغ منطقي نيست
وي درباره اينکه چرا قيمت تخم‌مرغ در درب مرغداري‌ها با خرده‌فروشي‌ها و مغازه‌ها تفاوت بسياري دارد، گفت: مغازه‌دار با لحاظ قيمت کرايه حمل، ضايعات احتمالي بار و بنکداري بايد قيمت تخم‌مرغ با احتساب 23 تا 25 درصد سود در اختيار متقاضيان قرار دهد.
مديرعامل اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان ادامه داد: با اين شرايط که خرده‌فروشان انتظار سود 20 تا 25 درصدي براي هزينه‌هاي خود دارند، اکنون با افزايش ناگهاني قيمت‌ تخم‌مرغ در بازار اصفهان به دليل شيوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در کشور و کاهش توليدات بايد سودهاي آنها نيز تنزل يابد.
وي افزود: هر شانه تخم‌مرغ 1800 تا 2 کيلويي با عرضه 12 هزار و 500 تومان در بازار چنانچه 20 درصد افزايش يابد به قيمت 14 هزار 500 تا 15 هزار تومان مي‌رسد که اين 2500 تا 3000 هزار تومان سود احتسابي خرده‌فروشان در بازار منطقي نيست و بايد با کاهش در حدود 400 تومان در هر شانه تخم‌مرغ برسد.
افضل با بيان اينکه براي کاهش سود غيرمنطقي خرده‌فروشان تخم‌مرغ در بازار، پيشنهاداتي را به اتحاديه مرکزي مرغ ميهن داده‌ايم، اظهار داشت: اين مرکز براي حمايت از مصرف‌کنندگان چنين مسئله‌اي را پيگيري خواهد کرد که در ميادين شهرداري با حداقل کارمزد و براي فروشنده‌ها همانند ميوه‌هاي شب عيد که هر ساله تجربه مي‌کنند رقمي را تعيين کنند تا سه ماه قبل از عيد نوروز بازار را بتوانيم کنترل کنيم.
وي بيان کرد: اتحاديه مرکزي مرغداران و اتحاديه مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان در صدد عرضه مستقيم تخم‌مرغ از طريق ميادين شهرداري‌ها و تعاوني‌هاي کارکنان دولت هستند تا حاشيه سود مغازه‌داران و خرده‌فروشان را بر دوش مصرف‌کنندگان متقبل نشود.
رئيس اتحاديه مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان سرماي زودهنگام را يکي ديگر از دلايل افزايش نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان برشمرد و گفت: در فصول سرد سال تقاضاي تخم‌مرغ افزايش مي‌يابد، اما با کاهش توليد واحدهاي مرغ تخم‌‌گذار به دليل آنفلوآنزا، تعادل بازار به هم خورده است.
وي اظهار داشت: هنوز بسياري از واحدهاي مرغ تخم‌گذار به شرايط توليد ايده‌آل نرسيده‌اند و به دليل کاهش توليد، اکنون شاهد افزايش نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان هستيم.
افضل با بيان اينکه افزايش هزينه‌هاي توليد اعم از قرنطينه، ضدعفوني و موارد بهداشتي براي بسياري از واحدهاي مرغ‌ تخم‌گذار سبب ايجاد مشکلاتي شده است، افزود: اين موارد هزينه‌هاي بسياري را به مرغداري‌ها تقبل مي‌کند و به خودي خود بر افزايش نرخ تخم‌مرغ هم تأثيرگذار است.
وي با بيان اينکه اکنون با افزايش سرماي هوا براساس روال ساليانه مصرف تخم‌مرغ در اوج قرار دارد، گفت: متأسفانه توليد کاهش يافته و نسبت به تقاضا قابل رضايت نيست و نمي‌تواند پاسخگوي تقاضاهاي مصرف بازار باشد.
رئيس اتحاديه مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان پيرامون اينکه قيمت تخم‌مرغ براساس عرضه و تقاضا در بازار تعيين مي‌شود، اظهار داشت: نرخ تخم‌مرغ درب مرغداري‌هاي اصفهان 700 تومان و در خرده‌فروشي با احتساب سود مغازه‌دار تا 8500 تومان هم فروخته مي‌شود.
وي افزود: در حال حاضر در پايانه‌هاي فروش استان اصفهان يک شانه تخم‌مرغ با 1800گرم تا 2 کيلو در بازار اصفهان بايد 12 هزار و 500 تومان عرضه شود.
افضل گفت: ما نگران قيمت‌هاي بسيار بالاتر هستيم، چنانچه روند اين مسائل که سبب گراني تخم‌مرغ شده ادامه يابد و مقابله‌هاي لازم با آنها اجرايي نشود، شاهد نرخ‌هاي تجربه نشده خواهيم بود.
تداوم واردات تخم‌مرغ از ترکيه
وي با بيان اينکه با کمبود عرضه تخم‌مرغ در کشور مواجه هستيم، اظهار داشت: براي جلوگيري از افزايش قيمت تخم‌مرغ ناچار به واردات هستيم.
مديرعامل اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان افزود: اکنون واردات تخم‌مرغ از ترکيه آغاز شده و تأثير خود را بر کاهش قيمت‌ها نسبت به 7 روز گذشته در بازار گذاشته است.
وي افزود: با واردات تخم‌مرغ از ترکيه، صنف مرغ تخم‌گذار هم ترجيح مي‌دهد که قيمت‌ توليدات خود را کاهش دهد تا واردات به حداقل ممکن برسد.
افضل با اشاره به اينکه واردات نمي‌تواند نياز کشور را تأمين کند، بيان کرد: تا زمان توقف واحدهاي معدومي در کشور و تعادل عرضه و تقاضا، واردات مي‌تواند قيمت تخم‌مرغ را تا حدودي تثبيت کند.
آغاز طرح حمايتي مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ در اصفهان
وي گفت: با کاهش توليد تخم‌مرغ در کشور و افزيش ناگهاني نرخ اين کالا در استان، طرح حمايتي مصرف‌کنندگان در اصفهان آغاز شده است.
مديرعامل اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان با بيان اينکه نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان تا کيلويي 8500 تومان هم رسيده است، اظهار داشت: در فصول سرد سال تقاضاي تخم‌مرغ افزايش مي‌يابد، اما با کاهش توليد واحدهاي مرغ تخم‌‌گذار به‌دليل آنفلوآنزا، تعادل بازار به‌هم خورده است.
وي با اشاره به اجراي طرح حمايتي مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ در اصفهان، افزود: با شيوع آنفلوآنزا و کاهش توليد واحدهاي مرغ تخم‌گذار، نوسانات شديد قيمت‌ها و بي‌ثباتي بازار به‌ضرر مصرف‌کننده تمام مي‌شود و در همين راستا از روزهاي گذشته عرضه مستقيم تخم‌مرغ را در اصفهان با نام طرح حمايتي آغاز کرده‌‌ايم.
افضل ادامه داد: با اجراي اين طرح حمايتي هر شانه تخم‌مرغ با وزن 1500 تا 1600 کيلوگرم به‌قيمت 12 هزار تومان در ميادين عمومي بازارهاي کوثر، فروشگاه‌هاي مصرفي کارکنان دولت از جمله ادارات و شرکت‌هاي وابسته دولت براي مصرف‌کنندگان عرضه مي‌شود.
وي بيان کرد: امسال در مردادماه با افزايش گرماي هوا، نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان به 7500 تومان رسيد و در همان زمان با اجراي طرح حمايتي مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ طي 14 روز، قيمت‌ اين کالا را کاهش داديم.
مديرعامل اتحاديه شرکت‌هاي تعاوني مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان با ابراز اينکه پيش‌بيني شده که طي 100 روز تا فروردين ماه طرح حمايتي مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ در اصفهان اجرا شود، گفت: با کاهش توليد تخم‌مرغ کل کشور طي 5 روز گذشته نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان تا 8500 تومان هم رسيد و در حال حاضر تا بازگشت ثبات و کاهش نوسانات قيمتي، طرح حمايتي اجرا مي‌شود.
وي افزايش 40 درصدي نرخ نهاده‌ها را بر سير صعودي نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان بي‌تاثير ندانست و اظهار داشت: قيمت نهاده‌هاي در بازار همچنان در حال افزايش است و هر روز با نرخ‌هاي جديدتري روبه‌رو مي‌شويم.
به گزارش تسنيم، طي روزهاي اخير که گراني تخم‌مرغ و فروش هر شانه اين کالا تا بهاي 20 هزار تومان در اصفهان نقل همه محافل است و دغدغه‌هاي بسياري ميان شهروندان از تبعات اين گراني بر معيشت‌شان ايجاد کرده بر آن شديم که حرف‌هاي مردم اصفهاني در بازار را بيشتر بشنويم.
اي کاش مسئولان به فکر مردم بودند
يکي از بازنشستگان فولاد مبارکه در يکي از سوپرمارکت‌هاي خيابان دروازه تهران در حال خريد اقلام مورد نياز خانواده خود بود، گفت: چند ماهي است که حقوقي دريافت نکرده‌ام، شرايط اقتصادي‌مان بسيار اسفناک شده، اما با نوه و عروس خجالت مي‌کشم چيزي در منزل نباشد و به طور نسيه کالاهاي لازم را از اين سوپري خريداري مي‌کنم.
وي درباره افزايش نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان و خرده‌فروشي‌ها و تاثير آن بر زندگي مردم، اظهار داشت: هر چند اين روزها با فشارهاي اقتصادي که بر مردم تحميل مي‌شود، زندگي برخي از اقشار جامعه در مضيقه است، افزايش نرخ تخم‌مرغ و اينکه هر عدد اين کالا به 700 تومان رسيده همه را به دردسر انداخته است.
اين پيرمرد عصا به دست و موي سپيد کرده روزگار، افزود: طي 68 سال زندگي تا به‌حال به چشم نديده بودم که نرخ تخم‌مرغ اينقدر افزايش يابد در گذشته نه چندان دور حتي همين اوايل سال جاري با 20 هزار تومان راحت‌تر چند نوع کالا مي‌توانستيم خريداري کنيم، اما اکنون فقط بايد براي يک شانه تخم‌مرغ 20 هزار تومان پرداخت کنيم.
وي با ابزار تاسف از اينکه درصد بالايي از مردم شهر اصفهان همانند بنده بازنشسته فولاد مبارکه هستند و با تعويق چند ماهه حقوق‌ها به سختي روزگار مي‌گذارند، بيان کرد: مسئولان بايد به ثبات قيمت‌ها در بازار و تعادل قيمت تخم‌مرغ بيشتر نظارت داشته باشند تا قشر مستضعف کمتر تحت فشار اقتصادي باشند.
اين بازنشسته فولاد مبارکه اصفهان با بيان اينکه بسياري از جوانان ما با داشتن يک تا دو فرزند هنوز بيکارند، گفت: در گذشته اين افراد براي حفظ آبرو و شرمنده نشدن نزد فرزندان و همسر خود تا پاسي از شب کار مي‌کردند تا حداقل بتوانند که مقداري تخم‌مرغ و سيب‌زميني براي شام شب خود تهيه کنند، اما اکنون با افزايش اين کالا، جز شرمندگي چيزي عايد پدر اينگونه خانواده‌‌ها نمي‌شود، اي کاش مسئولان کمي هم به فکر مردم بودند و آنها را درک مي‌کردند.
نبود نظارت مسئولان بر قيمت‌ها
در حين صحبت با مرد روزگار ديده اصفهاني صاحب سوپرمارکت هم وارد گفت‌وگو شد و گفت: درآمد اکثريت مردم کفاف هزينه‌ها و قيمت‌ها سرسام‌آور را نمي‌دهد و مسئولان بايد بدانند که اين شهروندان امروز در تنگنا هستند.
وي همزمان که صحبت مي‌کرد دفتري را که اسامي بسياري در آن به چشم مي‌خورد نشان داد و اظهار داشت: طي ماه‌ها و روزهاي اخير نه تنها تخم‌مرغ افزايش داشته، بلکه اقلام بسياري از کالاهاي روزانه مردم دستخوش تغييرات قيمتي بالايي شده و شهروندان به سختي روزگار مي‌گذارند و اين دفترچه نسيه براي افراد آبرومند تهيه شده تا شرمنده خانواده خود نشوند، اما ما هم براي تأمين مواد مورد نياز مغازه احتياج به اعتبار و پول داريم.
اين مغازه‌دار اصفهاني افزود: گراني اصلي‌ترين مواد غذايي مايحتاج مردم، مشکلي است که در روزهاي اخير گريبانگير جامعه شده، اما در اين ميان مشاهده مي‌شود که تنها گراني نيست که مردم با آن دست به گريبانند، بلکه با گران فروشي و افزايش قيمت‌ها از يک مغازه به مغازه ديگري نيز روبه رو هستند که هيچ‌گونه نظارتي بر آنها سوپرمارکت‌ها، خرده‌فروشي‌ها، فروشگاه‌هاي بزرگ وجود ندارد.
به گزارش تسنيم، اکنون ساليانه حدود 850 هزار تن تخم‌مرغ در ايران توليد مي‌شود، اما سرانه مصرف اين کالا بسيار کمتر از ميزان توليدي است و از طرفي صادرات کافي هم وجود ندارد.
البته اين صنعت با بي‌سر و ساماني‌هايي رو به رو است، به گونه‌اي که گاه با کمبود و وفور بي‌رويه تخم‌مرغ و زماني با ارزاني غيرمنطقي و گراني بي‌حساب و کتاب آن مواجه بوده‌ايم.
قصه گراني و نامتعادلي بازار تخم‌مرغ يکي از قصه‌هاي دائمي است که همواره تکرار مي‌شود و مردم مناطق مختلف کشور سال‌هاست در انتظار ثبات قيمت اين کالاي اساسي هستند، اما تاکنون هيچ ترتيب اثري براي حفظ تعادل آن داده نشده و به نظر مي‌رسد نبود يک راهکار اساسي براي جلوگيري از ضرر توليدکنندگان و همچنين رضايت مصرف کنندگان سبب شده تا بازار اين کالاي پروئتيني هر سال چند ماهي را با تشنج قيمت همراه باشد.
با اين اوصاف، نوسانات قيمت تخم‌مرغ در دو روز گذشته نارضايتي فروشندگان و گلايه شهروندان را در بر داشته و بايد ديد در چند روز آينده اين بازار نوسان قيمت آيا باز هم سير صعودي خود را ادامه خواهد داد يا با درايت مسئولان ستاد تنظيم بازار به حالت قبل برخواهد گشت.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان، پیکر مطهر شهید جواد مراثی از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) با تلاش گروه‌های تفحص از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.
 
خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر امروز توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱ اسفندماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

پیکر مطهر این شهید والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان