Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با مشارکت حامیان خرم دره‌ای میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خرم دره از محل کمک حامیان از ۷۳ هزار تومان در پایان شش‌ماهه نخست سال گذشته به ۳۳۰ هزار تومان در پایان آذر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است، گفت: شاخص اصلی توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زمینه‌سازی برای مداخله و مشارکت خیران در فرآیند خدمت‌رسانی به جامعه هدف این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه خروجی اثربخش کار کمیته امداد در حوزه توانمندسازی باکار جهادی، مجاهدانه و ارزشی محقق می‌شود، افزود: باید با تحلیل و ارزیابی صحیح برنامه‌ها مزیت رقابتی در بخش‌های مختلف به‌منظور بهبود مستمر در کار و دستیابی به اهداف توانمندسازی این نهاد باکار جمعی و تیمی ایجاد شود.

 

صفری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه مناسبی در حوزه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه کمک به ایتام در شهرستان خرم دره وجود دارد، ادامه داد: باید با ایجاد تعامل و تفاهم در مجموعه شهرستان گفتمان محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان در اقشار مختلف مردم به دغدغه عمومی تبدیل‌شده تا اثربخشی لازم در حوزه رسیدگی به نیازمندان را به همراه داشته باشد.

 

وی افزود: با همین رویکرد و مشارکت مطلوب خیران خرم دره‌ای میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خرم دره از محل کمک حامیان از 73 هزار تومان در پایان شش‌ماهه نخست سال گذشته با افزایش 352 درصدی به 330 هزار تومان در پایان آذرماه امسال رسیده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه شاخص مهم دیگر در توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد را ایجاد شغل اعلام کرد و گفت: باید با شناسایی استعداد و توانمندی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آن‌ها به سمت تولید و اشتغال روحیه خوداتکایی آن‌ها تقویت شود.

 

وی بابیان اینکه توجه به ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان در شهرستان خرم دره باید تقویت شود، تأکید کرد: نیاز است با شناسایی پتانسیل‌های موجود در شهرستان خرم دره در حوزه ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان مستعد شناسایی‌شده فعالیت جدی‌تری انجام شود.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان