Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه به لطف خدا انسان توانست با تحقیق و پژوهش به تکنولوژی دست یابد، گفت: باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در هفدهمین همایش سراسری انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع)می‌فرمایند، اگر انسانی در دینش تقوی و در گفتارش صادق باشد، در امانت، خیانت نکند، با مردم با حسن خلق رفتار کند و مردم بگویند این شیعه است، مرا خوشحال کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشرفت‌های ارتباطی را یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: با اینکه سال‌ها صنعت تلفن در دنیا استفاده می‌شد تا قبل از انقلاب فقط 850 هزار خط تلفن ثابت داشتیم و مردم برای دریافت خط تلفن گاهی 10 سال در نوبت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نیز هم‌پای فناوری جهانی در زمینه ارتباطات پیشرفت کرد تا جایی که الان تقریباً به اندازه همه مردم خط تلفن همراه واگذار شده است.

وی همه این پیشرفت‌ها را مرهون الطاف الهی دانست و گفت: به لطف خدا انسان توانست با تحقیق و پژوهش به این تکنولوژی‌ها دست یابد، بنابراین باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه این پیشرفت و سرعت حجت را بر همگان تمام کرده است و دیگر بهانه‌ای برای کوتاهی وجود ندارد، بیان کرد: فناوری و فضای مجازی هم مانند بسیاری از نعمت‌های خدا دو بُعد مثبت و منفی دارد،. همان‌طور که با چشم و زبان می‌توان حمد الهی را گفت، می‌توان گناه انجام داد بنابراین باید تلاش کنیم که این امکانات موجبات گسترش فساد را فراهم نکند.

وی با بیان این مطلب که هیچ پدر عاقلی چاقو را در اختیار کودک خود قرار نمی‌دهد تا خودش به خطر آن پی ببرد، افزود: ارتقای فرهنگ مردم در راستای استفاده بهینه از تکنولوژی جدید کاری لازم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان بیان کرد: از آن‌جایی که اصلاح، تغییر یا ایجاد فرهنگ بسیار زمان‌بر است باید از قوانین صلبی نیز در کنار آن استفاده کرد تا مبادا این بستر زمینه گسترش فساد در جامعه شود.

وی به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: موجودات سه دسته‌اند، برخی مانند فرشتگان عقل محض هستند و برخی چون حیوانات شهوت محض، بنابراین انسان موجود مرکبی است که عقل و شهوت را با هم دارد و باید با تقوی افسار آن‌ها را به دست گیرد.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: تا زمانی که افراد به آن درجه از عقل و تقوی دست پیدا نکرده‌اند، حکومت باید مانند پدری دلسوز عمل کند و جلوی ترویج مطالب مفسده انگیز را بگیرند.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی