Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - آیت الله شیخ جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید پیامی به کنگره ملی بزرگداشت آیت الله آقا نجفی همدانی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی شیخ جعفر سبحانی در ‌پیامی به کنگره آقانجفی اعلام کرد: پیش از ورود به سخن از همه عزیزانی که این فضای روحانی و معنوی را به وجود آورده و کنگر­ه‌ای برای شخصیت والایی برگزار می­‌کنند، صمیمانه تشکر می­کنم و دست همگان را از راه دور به عنوان تکریم می­فشارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گزاره‌های مسلم ارزشمندی علم و دانش است و در تمام نقاط جهان و در همه دوران­‌ها ارزش علم مسلم است و قرآن نیز بر آن تکیه می­‌کند و می‌فرماید: «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون».

در احادیث ما که شیخ کلینی در جلد اوّل کافی نقل کرده است، علم و به یک معنی عقل از جنود رحمان، جهل و نادانی از جنود شیطان شمرده شده است. هر کجا علم سایه افکند به انسان از فکری، رشد و کمال می­‌بخشد و مشکلات را با پنجه خود برطرف می­‌سازد.

در عظمت مقام عالمان فداکار که از حریم دین و تشیع دفاع می­‌کنند، کافی است که روزی چنین عالمی به مجلس امام حسن عسکری (ع) وارد شد، حضرت از جای خود برخاست و او را در کنار مسند خود نشاند، این کار بر بستگان حضرت که همگی هاشمی بودند سنگین آمد، و حضرتش مورد اعتراض قرار گرفت، امام(ع) فرمود: می­‌دانید او کیست؟ او فردی است که با دانش خود از حریم ولایت دفاع می­‌کند، مسلماً چنین فردی بر هر هاشمی که دارای چنین مقامی نیست، برتری دارد.

اما هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست، آیا تنها علم و دانش می­‌تواند سعادت صددر صد برای فرد و جامعه پدید آورد؟ پاسخ قرآن در مورد این سوال منفی است.

وحی الهی علم را یک بال سعادت می­‌داند و حتماً باید بال دیگری بر آن ضمیمه شود که انسان بتواند با دو بال به سوی سعادت پرواز کند، چنان که می­‌فرماید: «و قال الذین اوتوا العلم و الایمان» علم را در کنار ایمان و ایمان را در کنار علم قرار داده است.

اگر وحی الهی تأثیر علم را در سعادت وابسته به ایمان می­‌داند تجربه هم این نکته را به ثبوت رسانده است.

جنگ‌های بین المللی اول ده میلیون کشته و دومی هم صد میلیون کشته و ناپدید و مجروح بر جای گذاشت. سردمداران این دو جنگ دانشمندان بزرگ علم نظامی بوده­‌اند، اما از ایمان و از انسانیت بویی نبرده بودند و لذا این همه انسان‌ها را به خاک و خون کشاندند.

بزرگواری که ما در نکو داشت او نشسته­‌ایم، شخصیت عظیمی بود که علم و ایمان را در خود جای داده بود و پیوسته با علم و دانش آسمانی خود راه را برای همه پویندگان روشن می­‌کرد و با ایمان خویش که رفتار او مظهر باورهای دینی او بود، مردم را به عمل دعوت می­‌کرد.

مرحوم آیت الله سید محمد حسینی، آقا نجفی همدانی (اعلی الله مقامه)، بزرگواری بود که در قرن چهاردهم و بخشی از پانزدهم درخشید و به تمام معنی نمونه بارز «اوتوا العلم و الایمان» بود.

آثار قلمی او به تمام معنی فاخر و ماندگار است. سخنان ارزشمند او با دوستان و شاگردانش سرفصل مسائل اخلاقی است.

تقدیر از چنین شخصیت­‌هایی تفدیر از علم و دانش و تقوا و ایمان است.

فسلام الله علیه و یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیّاً

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه های علمیه در پی قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی با ابراز تأثر از حادثه‌ سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام حمزه اکرمی معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ماهشهر، از سرعت عمل و دقت مسئولان قضایی و امنیتی خوزستان در شناسایی و بازداشت عوامل این جنایت قدردانی کرد.

متن پیام تسلیت آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این شرح است: 

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» (بقره/۱۵۶)

حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حمزه اکرمی رحمه الله در شهرستان ماهشهر از استان خوزستان که با سنگدلی و خشونت همراه بود، مایه مزید تاثر گردید.

زهد، قناعت، مظلومیت، شهادت، ایثار و فداکاری در راه اسلام و مردم سنت دیرین روحانیت و حوزه‌های علمیه وارثی است که از بزرگان دین و حوزه به ارث رسیده است و همچنان در نسل‌های جدید تداوم یافته و خواهد یافت.

ایشان استاد و معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان ماهشهر بود که همواره در راه تربیت و تعلیم طلاب علوم دینی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی از مشعل داران ایمان و هدایت و علم و فضلیت بود که در حادثه‌ای دلخراش و در ماه رحمت الهی به لقاء الله پیوست.

با عرض تسلیت این مصیبت غمبار به خانواده مکرم ایشان، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در کشور و استان سرافراز خوزستان به ویژه حوزه علمیه صاحب الزمان علیه السلام ماهشهر، دوستداران، شاگردان و مردم ولایتمدار و انقلابی ماهشهر، رفعت مقام و تنعم در بارگاه الهی و حشر با اولیاء و شهدا را برای آن فقید سعید و شکیبایی و آرامش و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند منان خواستارم.

در پایان از سرعت عمل و دقت مسئولان قضایی و امنیتی استان خوزستان در برخورد با عوامل این جنایت قدردانی و تشکر دارم و بر تداوم آن تاکید می‌ورزم؛ و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • رهبرانقلاب: شعر فارسی در جنگ رسانه ای، کم‌نظیر و قدرتمند است
  • آیت الله نوری همدانی حادثه بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد
  • همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک برگزار می‌شود
  • آیت‌الله نوری همدانی جنایت بیمارستان غزه را محکوم کرد
  • آیت الله نوری همدانی حادثه بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد 
  • پیام مدیر حوزه های علمیه در پی قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر
  • قتل یک روحانی در ماهشهر و ادامه واکنش‌ها