Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@05:09:07 GMT

استقرار جو پایدار آب و هوایی در بیشتر نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۳۷۲۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، معصومه احمدی افزود: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده جو پایدار آب و هوایی و بدون انتظار بارندگی در بیشتر نقاط کشور پیش بینی می‌شود.

وی گفت: باتوجه به پایداری جوی در کلانشهر‌ها و شهر‌های صنعتی به خصوص تهران، اراک، قم، کرج، اصفهان و مشهد شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی افزود: تداوم وزش باد در مناطق شرقی کشور مانند سیستان و بلوچستان و کرمان همراه با کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود.

احمدی گفت: در بخش‌های شرقی کشور همچنان ماندگاری هوای سرد را داریم و افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی و غربی کشور دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در روز‌های پایانی هفته آب‌های دریای عمان و خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف و همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود و دما در گرم‌ترین زمان به ۱۳ درجه خواهد رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور از امروز

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: امروز دوشنبه ۲۸ اسفندماه، با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های واقع در نیمه غربی کشور، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی، بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، بارش تگرگ در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش برف و کولاک برف رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا سه شنبه ۲۹ اسفندماه این سامانه بارشی ضمن تقویت در مناطق یاد شده جنوب کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی اولین روز از سال جدید ادامه داد: چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳، در اکثر مناطق کشور به جز برخی نقاط استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیاییان گفت: پنجشنبه ۲ فروردین ماه نیز در شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می گردد. همچنین جمعه ۳ فروردین ماه، با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور بارش در این مناطق آغاز خواهد شد. به تدریج دامنه های البرز مرکزی و برخی مناطق جنوب کشور نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت جوی دریاها گفت: سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا سه شنبه (۲۹ اسفند) ابری با مه رقیق است، به‌ تدریج  در بعضی ساعت‌ها رگبار باران، گاهی وزش باد و تگرگ با حداقل دمای ۱۴و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱ فروردین) نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها، بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و افزایش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا تبریز و زنجان و همدان با کمینه ۶ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ و ۳۱  درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • در این روز بیشتر از یکسال بارندگی داریم + فیلم | بزرگ‌ترین سیل سال در راه ایران | وزیر نیرو : برخی نقاط تا ۳۰۰ میلیمتر می‌بارد
  • استقبال از سال نو با بارش باران
  • وضعیت آب و هوای شهرستانهای خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور از امروز
  • ۲ سامانه بارشی وارد کشور می‌شود/ برف و کولاک در ارتفاعات و نقاط سردسیر
  • برف و کولاک در ارتفاعات و نقاط سردسیر / فعالیت ۲ سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران| ورود سامانه بارشی جدید به کشور / کدام استان‌ها بارانی خواهد بود؟
  • فردا به طور موقت در بیشتر مناطق خراسان رضوی جوی به نسبت پایدار خواهیم داشت
  • احتمال بارش پراکنده باران در برخی نقاط خراسان جنوبی