Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهاد کشاورزی گیلان غرب در پی گله مندی کشاورزان پایین دست سدها در جوابیه ای بی آبی کشاورزان را بی توجهی امور آب گیلانغرب عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل  از مطلع الفجر، به دنبال گله مندی  کشاورزان پایین دست سدهای گیلانغرب از اینکه چرا جهاد کشاورزی و امور آب نسبت به باز کردن دریجه های آب سدها اقدام نمیکنند  جوابیه ای را در اختیار رسانه مطلع الفجر قرار داد که در زیر عینا منتشر می شود ؛

بسمه تعالی
باسلام
در پاسخ به خبر درج شده در رسانه مطلع الفجر؛‍ به استحضار کشاورزان محترم دهستان حومه وگورسفید می رساند ازابتدای شروع سال زراعی که از مهرماه آغاز می شود وبا اغاز کشت پاییزه گندم با اذعان به اینکه مدیریت جهاد کشاورزی از پیش بینی اب وهوا باخبر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا دوبار طی مکاتبه رسمی با اداره اموراب شهرستان گیلانغرب و یکبار تشکیل جلسه ودعوت از رییس ان اداره وتنظیم صورت جلسه مبنی به بر باز کردن دریچه های دایک سراب وورود اب به داخل سیستم اما متاسفانه تا این لحظه اداره اموراب شهرستان هیچ گونه اقدامی انجام نداده است

ودرپاسخ جهاد کشاورزی اذعان می دارد که دریچه خروج اب خراب می باشد که این توجیه برای جهاد کشاورزی پذیرفته نیست .

در پایان لازم به ذکر است که دغدغه و مطالبه وخواست کشاورزان محترم بجا وقانونی می باشد واداره اموراب شهرستان که متولی توزیع اب در شهرستان می باشد وظیفه دارد در کوتاه ترین زمان ممکن رفع نواقص دریچه خروجی نماید واب را که حق مسلم کشاورزان عزیز می باشد به داخل سیستم ابیاری هدایت نماید .

در غیر این صورت هرگونه خسارتی به کشاورزان وارد شود ان اداره محترم باید جوابگو باشد چون جهاد کشاورزی هم از طریق نامه نگاری هم از طریق تشکیل جلسه درمدیریت جهاد کشاورزی وتنظیم صورت جلسه که اسناد ان موجود می باشد به ان اداره محترم ابلاغ کرده است که کشاورزان عزیز به ابیاری پاییزه(خاک اب)به دلیل کمی بارش نیاز مبرم دارند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد