Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@23:44:19 GMT

در این روستا سنگ می‌بارد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۳۷۹۹

در این روستا سنگ می‌بارد

به گزارش جهان نيوز،وقوع زلزله سال ۸۳، موجب فعال شدن و جابجایی سنگ‌های معلق آن منطقه شد و هر از چند گاهی ساکنان روستا شاهد سقوط این سنگ‌ها هستند. این حوادث تاکنون خسارت‌های فراوانی به اهالی روستا وارد کرده است. از جمله، در سال ۱۳۸۷ سقوط سنگ‌های عظیم از کوه مجاور روستا، ۳۰ واحد مسکونی و چند محل نگهداری دام را تخریب کرد و ۷۰ راس دام را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدنبال این حادثه، از همان سال طرح جابجایی روستای منجیر در دستور کار مسئولان قرار گرفت، ولی تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای اجرای این طرح به نتیجه نرسیده است.
طرح اولیه، خرید زمینی در ۱۴ کیلومتری روستا بود که بدلیل فقدان آب و فضای لازم برای دام‌ها شرایط لازم برای زندگی روستاییان را نداشت. طرح انتقال آب به محل اسکان جدید امکان‌پذیر نبود و پس از گذشت چند سال طرح جابجایی به کل منتفی شد.
با توافق روستاییان و مسئولان، قرار بر قیمت‌گذاری کارشناسی و پرداخت مبالغی جهت خرید خانه برای واحدهای مسکونی و اراضی افراد در معرض وقوع حوادثه شد که روستاییان پس از گذشت این سال‌ها هنوز منتظر تخصیص این بودجه هستند.
اگرچه تعدادی از اهالی برای رهایی از بروز خطرات سقوط سنگ‌های عظیم‌الجثه، سکونتگاه‌های خود را ترک کرده‌اند و به ناچار به دیگر مناطق مهاجرت کرده‌اند ولی اغلب ساکنان این روستا، افراد سالخورده‌ای هستند که برای ادامه زندگی چاره‌ای جز ماندن در روستا ندارند. بنا به تشخیص پزشکان معالج، شماری از اهالی روستا، بویژه سالمندان، از زمان وقوع این حوادث تاکنون به علت بیماری ناشی از استرس و اضطراب جانشان را از دست داده‌اند. تصاوير کوچک تصاوير بزرگ اسلايد تصاوير

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است.

بیشتر بخوانید؛ کرمان لرزید

براساس این گزارش، مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۳۷.۲۰۲ درجه عرض شمالی و ۵۸.۳۲۳ درجه طول شرقی بوده است.

مرکز وقوع این زلزله شهر تیتکانلو خراسان شمالی بوده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229331 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • تصاویر وقوع یک فاجعه در شفت
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • وقوع سیل در انگشتجان تسوج
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • ویدیو اختصاصی مهر از شهرک امامزاده ابراهیم(ع) بعداز وقوع آتش سوزی
  • تصاویر اختصاصی مهر از امامزاده ابراهیم(ع) بعد از وقوع آتش سوزی