Web Analytics Made Easy - Statcounter

رودسر-رئیس جهادکشاورزی رودسر از اجرای ۷۵ درصدی طرح تجهیز، نوسازی اراضی کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: درسال جاری نیز این طرح در ۳۰هکتار از اراضی روستاهای بخش کلاچای انجام می شود.

احسان الله مشتاق درگفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به آغاز شخم زمستانه در اراضی کشاورزی شهرستان رودسر از نیمه دوم آذرماه جاری، اظهارکرد: تاکنون هفت درصد اراضی شالیزاری این شهرستان شخم زمستانه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود که تاپایان اسفندماه جاری ۹۵ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان شخم زمستانه انجام دهند، افزود: از بین رفتن پناهگاه زمستانی آفت ها و بیماری ها گیاهی به ویژه کرم ساقه خوار برنج، ذخیره رطوبت، افزایش محصول، استفاده بهینه از نزولات جوی، اصلاح خاک و سلامت محصول از مهم ترین مزایا اجرای شخم زمستانه در اراضی شالیزاری است.

رئیس جهاد کشاورزی رودسر همچنین افزایش حاصلخیزی خاک، صرفه جویی در میزان مصرف آب، غنی سازی خاک را از دیگر مزایای شخم زمستانه مزارع برنج دانست.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در این شهرستان، تصریح کرد: ۱۳ هزار بهره بردار مشغول به فعالیت هستند.

مشتاق با اشاره به اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در رودسر، گفت: تاکنون ۷۵ درصد زمین های کشاورزی این شهرستان این طرح اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری نیز این طرح در ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای بیجارگاه علیا بخش کلاچای شهرستان رودسر اجرایی می شود.

وی به توزیع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد و یادآورشد: کشاورزان می توانند کود شیمیایی مورد نیاز اراضی شالیزاری و سایر محصولات کشاورزی خود را با هماهنگی اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان و بخش خصوصی خریداری کنند.

به گفته مشتاق هزار و ۲۰۰ تُن انواع کودشیمیایی توزیع شده است و درتوزیع کود شیمیایی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود