Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قاسمی در همایش آموزگار ماندگار در کانون پرورش فکری مازندران (ساری) مدرسه را کلید برون رفت جامعه از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: دغدغه مدیران نظام آموزشی، وضعیت نامساعد اجتماعی، اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان، نداشتن مهارت کار و خوداشتغالی دانش آموزان گذشته و امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش توانمند کردن افراد جامعه برای بهتر زیستن است گفت: اما امروز افراد جامعه دانا بوده اما توانمند نیستند. همچنین نبود عدالت تحصیلی و شکاف طبقاتی رویکرد های آموزشی را تهدید می کند.
قاسمی با اشاره به اینکه کلید برون رفت و توسعه اجتماع مدرسه بوده و معلم کلید دار سعادت، توسعه و پیشرفت کشور است افزود: بهبود فرایند آموزش و توسعه جامعه به عهده معلمان است و بدون مشارکت معلمان به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به جذب منابع انسانی و معلمان شایسته، تامین رفاه معلمان، بهسازی روش های آموزشی و جمع آوری و بکارگیری روش های نوین آموزش اشاره کرد و گفت: باید روش غلط آموزشی در میان آموزگاران کنار گذاشته شده و آموزش معلم به معلم ترویج یابد. همچنین وی بر طراحی سیستم حرفه ای کردن معلمان برای تدریس اثربخش با تکیه برعلم، آگاهی و هنر تاکید کرد.
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نمودار رشد و تغذیه کودکان گفت: سلامت فکر باید در کنار سلامت جسم مورد توجه قرار گرفته و آموزش و پرورش از دوران ابتدایی به دنبال برخورداری دانش آموزان از عدالت اجتماعی، زندگی عادلانه و ایجاد آموزش و پرورش با کیفیت است.
میرشفیعی با بیان اینکه بذر شخصیت و مسئولیت پذیری، علاقه به یادگیری، تقویت حس کنجکاوی، شناخت علمی محیط و پرورش مهارت اجتماعی در دوران کودکی شکل می گیرد افزود: هدف از برگزاری همایش آموزگار ماندگار را، الگوسازی از دانش و تجربه نخبگان و پیشکسوتان، معرفی نخبگان به فرهنگیان و دانشجو معلمان جوان، ارتقای روح بالندگی و صلاحیت های حرفه ای و تبیین نقش آموزش ابتدیی در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است

رئیس‌جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، بنابراین مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آئین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

تکمیل می‌شود ….

کد خبر 749054

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است