Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش در مورد زندگی نامه کمال الملک گفت: «محمد غفاری» معروف به «کمال الملک» یکی از مشهورترین و پر نفوذترین شخصیت‌های تاریخ هنر معاصر ایران و نامی ترین فرد خاندان غفاری در کاشان بشمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، علی میرانصاری دبیر علمی "همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران" که با همکاری مرکزهای علمی دانشگاه های تهران، کاشان، فرهنگستان های ادب و هنر، دائره المعارف بزرگ اسلامی، دانشگاه هنر و کاخ های گلستان و حاج حسین آقا ملک، فرمانداری و شهرداری کاشان  در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است اظهار داشت: خاندان‌های تاثیرگذار مانند غفاری‌ها و ضرابی ها در شهرستان کاشان زیاد بوده اند که در گام نخست همایش خاندان غفاری برگزار  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش خاندان غفاری تاریخ سیاسی هند در قرن دهم را وابسته به خاندان غفاری دانست و بیان کرد: این خاندان خودش را محدود به کاشان و ایران نکرد و در هند نیز پایه های تاریخ سیاسی را بنا کرده است.

وی گفت: در این همایش آثار کمال الملک غفاری، صنیع الملک غفاری، ابوتراب غفاری، مسعود غفاری، فرخ خان امین الدولله و ابوالحسن مستوفی بررسی می شود و در نخستین روز این همایش با حضور حجت الاسلام یونسی مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران از سردیس کمال المک غفاری و صنیع الملک غفاری رونمایی شد.

دبیر علمی همایش در مورد زندگی نامه کمال الملک گفت: «محمد غفاری» معروف به «کمال الملک» یکی از مشهورترین و پر نفوذترین شخصیت‌های تاریخ هنر معاصر ایران و نامی ترین فرد خاندان غفاری در کاشان بشمار می‌آید.وی در یک خانواده‌های هنرمند در روستای کَله (kale) از توابع شهرستان کاشان به دنیا آمد، پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در کاشان به همراه برادر بزرگش راهی تهران  شد و در مدرسه دارالفنون در رشته نقاشی ادامه تحصیل دهد.کمال الملک با گذشت سه سال از تحصیل در دارالفنون، هنگامی که ناصرالدین شاه از این مدرسه بازدید می‌کرد، کار او را پسندید و او را به عنوان نقاش در دربار استخدام کرد.

میرانصاری بیان کرد: کمال الملک با حضور در دربار، ابتدا لقب خان، سپس پیشخدمت مخصوص به وی اهدا شد و پس از چندی ناصرالدین شاه، تحت تاثیر آثار او قرار گرفت و سبب شد تا ناصرالدین شاه خود به شاگردی وی در آید و او را در ابتدا به لقب نقاش‌باشی و سپس به لقب کمال الملک منصوب کند.کمال الملک در مدت حضورش در دربار 170 تابلو نقاشی خلق کرد که معروف‌ترین آنها «تالار آینه» است که 5 سال آن را نقاشی کرده است

وی با اشاره به فراز و نشیب های زندگی کمال الملک ابراز داشت: او پس از کشته شدن ناصرالدین شاه برای مطالعات و تحقیقات به سه سال به رم و پاریس عزیمت کرد و پس از مدتی به دستور مظفرالدین شاه به ایران بازگشت. بازگشت کمال الملک به ایران مصادف با انقلاب مشروطه شد و این هنرمند با انتشار مقاله ها و ترجمه برخی آثار «ژان ژاک روسو» و دیگر نویسندگان آزادی خواه فرانسه، به سهم خود با حرکت مردم، همراه شد. سرانجام پس از  مخالفت با خواسته های شاه در سال 1307 به حسین آباد نیشابور تبعید شد و پس از 12 سال سختی و بیماری در سال 1319 دارفانی را وداع و در کنار بارگاه عطار نیشابوری به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

R7845/P1486/S6,1369/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از حملات گسترده رژیم صهیونیستی به در ۲۰۰ روز گذشته به غزه اکنون اوضاع بیمارستان‌ها این منطقه از مرز هشدار گذشته و نگران کننده شده است. بیشتر بیمارستان‌ها ازجمله الشفا از خدمات خارج شده اند و تنها بیمارستان دولتی کمال عدوان در نوار غزه است که با وجود کمبود امکانات در حال خدمات رسانی به مجروحان است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • جواد مجابی: کمال‌الملک شاگردان را به کپیه باسمه‌های فرنگی واداشت/حیدریان: دلش چون بید می‌لرزید که مبادا آن برگ پیش از آن‌که در تابلو ترسیم شود بیفتد
  • روایت فاطمه غفاری از ساخت فیلم و سریال کمتر از یک سال