Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@13:27:01 GMT

سفری به اسلو، نروژ (+عکس)

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۴۴۶۴

سفری به اسلو، نروژ (+عکس)

 پول‌نیوز -اسلو، پایتخت نروژ، شهری پرجنب و جوش و دیدنی است؛ شهر جایزه‌ی صلح نوبل و موزه‌هایی با هر موضوعی که تصور کنید. فرقی نمی‌کند از علاقه‌مندان به هنر باشید یا از دوست‌داران تاریخ، از سفر به این شهر زیبا ناامید نمی‌شوید.




 زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی نروژ این شهر را در بر گرفته‌اند و آن را به مقصدی عالی برای پیاده‌روی در طبیعت، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی، اسکی و اقامت در دل طبیعت تبدیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر، مقصد گردشگری ارزانی نیست اما می‌توانید در آن جاذبه‌های شگفت‌انگیزی پیدا کنید که با قیمت کم، شما را متحیر می‌کنند؛ موزه‌های متعدد، آبدره‌ها، رستوران‌ها و پارک‌های زیبا در این شهر منتظر حضور شما هستند.




وضعیت آب ‌و‌ هوا

اسلو به خاطر وجود جریان گلف استریم، آب و هوای نسبتا معتدلی دارد. آب و هوای این شهر نسبت به سایر شهرهایی که در عرض جغرافیایی یکسان قرار دارند، ملایم‌تر است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اسلو یک مقصد زمستانی است در حالی که این شهر بیشتر یک مقصد تابستانی است. در روزهای زیبای تابستانی، قایق‌ها در آبدره‌های اسلو به گشت و گذار مشغولند و پارک‌ها پر از گردشگران و مسافرانی هستند که تفریح و استراحت می‌کنند.




بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به اوسلو از ماه مه تا آگوست است؛ زمانی که دمای هوا بالاتر می‌رود و می‌توان اقامتگاه ارزان پیدا کرد. البته در این مدت احتمال سردتر شدن هوا وجود دارد بنابراین لباس مناسب همراه ببرید. این شهر هم پدیده‌ی خورشید نیمه‌شب را تجربه می‌کند که در ماه ژوئن یا جولای اتفاق می‌افتد. در مقابل، در روزهای زمستانی، شهر در تاریکی به سر می‌برد.

هزینه‌های متداول
هاستل‌ها

هاستل‌ها در اسلو برای اقامت در خوابگاه، شبی ۲۲۰ تا ۴۰۰ کرون (۸۵ هزار  تا ۱۵۰ هزار تومان) دریافت می‌کنند. برای اتاق‌های خصوصی یک تخته ۵۰۰ کرون (۲۰۰ هزار تومان) و برای اتاق‌های دوتخته باید بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کرون (۲۷۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان) بپردازید. هاستل‌ها وای‌فای رایگان دارند و اتاق‌های دوتخته شامل صبحانه‌ی رایگان می‌شوند.

 اگر می‌خواهید در فصل تابستان یعنی فصل شلوغ گردشگری به این شهر سفر کنید، حتما هاستل مورد نظرتان را از قبل رزرو کنید. اگر همراه‌تان چادر مسافرتی دارید، چند اردوگاه خارج از شهر وجود دارد که می‌توانید در آنها اقامت کنید. هزینه‌ی اقامت در این اردوگاه‌ها عموما در حدود شبی ۱۳۰ کرون (۵۰ هزار تومان) است اما اگر کارت Europe Camping Key داشته باشید، تخفیف می‌گیرید. اگر شجاع هستید و دوست دارید در طبیعت اقامت کنید، از این بابت مشکلی ندارید و این کار در نروژ قانونی است البته در صورتی که به طبیعت احترام بگذارید.

هتل‌های ارزان

هتل‌های اسلو به ازای اتاق دوتخته شبی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کرون (۳۰۰ هزار تا ۴۶۰ هزار تومان) قیمت دارند. هزینه‌ی اقامت در هتل برای اتاق‌های یک تخته از ۶۰۰ کرون شروع می‌شود. اگر می‌خواهید هتل‌ ارزان پیدا کنید، دنبال هتل‌های محلی بگردید. هتل‌های زنجیره‌ای شبی ۱۲۰۰ کرون یا بیشتر هزینه دارند.

استفاده از سرویس Airbnb هم مقرون‌به‌صرفه است. در این سایت می‌توانید اتاق‌هایی با قیمت ۳۵۶ کرون (۱۳۰ هزار تومان) پیدا کنید. یک آپارتمان کامل را می‌توانید شبی ۸۸۵ کرون (۳۴۰ هزار تومان) کرایه کنید. اگر می‌خواهید در تابستان سفر کنید، حتما هتل را از قبل رزرو کنید چون در این فصل، اقامتگاه‌های خوب به سرعت پر می‌شوند.
غذا

در اوسلو غذا خوردن در رستوران بسیار گران است. غذاهای فست فودی از ۸۰ کرون  (۳۰ هزار تومان) شروع می‌شوند. در رستوران‌های کوچک و محلی باید ۲۸۵ کرون (۱۱۰ هزار تومان) و بیشتر بابت غذا هزینه کنید. غذاهای مک دونالد یا برگر کینگ در حدود ۱۰۰ کرون (۴۰ هزار تومان) قیمت دارند. اگر بخواهید خودتان غذایتان را آماده کنید، هفته‌ای ۴۸۰ کرون (۱۸۰ هزار تومان) باید بپردازید. برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهید، سبزیجات تازه و فیله‌ی مرغ و محصولات وارداتی نخرید.

حمل و نقل عمومی

در اسلو، اتوبوس و تراموا ۳۲ کرون (۱۲ هزار تومان) به ازای هر نفر هزینه دارند البته در صورتی که از قبل بلیط را بخرید. در غیر این صورت باید ۵۰ کرون (۲۰ هزار تومان) بپردازید. کارت‌های ۲۴ ساعته، ۹۰ کرون (۳۵ هزار تومان) قیمت دارند. کارت‌های یک هفته‌ای را با پرداخت ۲۴۰ کرون (۹۰ هزار تومان) می‌توانید بخرید. اگر کارت توریستی اسلو بگیرید، شامل هزینه‌های حمل و نقل هم می‌شود. رفتن به نروژ از شهرهای دیگر بسیار راحت است چون هواپیمایی نروژ پروازهای ارزانی به سراسر کشورهای دنیا دارد. اتوبوس‌ها و قطارهای متعددی به سراسر منطقه‌ی اسکاندیناوی و اروپا حرکت می‌کنند و ارزان هستند در صورتی که از قبل بلیط آنها را رزرو کنید.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: ۶۰۰ کرون (۲۳۰ هزار تومان)

البته این هزینه‌ی پیشنهادی در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند، این مبلغ را باز هم می‌توانید کاهش دهید.

راه‌کارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

خودتان آشپزی کنید

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر شما به اسلو، هزینه‌ی غذا است چون غذا در نروژ بسیار گران است. بهترین کار این است که خودتان آشپزی کنید. به فروشگاه‌ها سر بزنید و مواد اولیه را بخرید. تا جایی که می‌توانید سبزیجات تازه‌ی کمتری بخرید و فیله‌ی مرغ هم خریداری نکنید چون این اقلام غذایی گران هستند. در عوض، مرغ خرد شده بخرید که ارزان‌تر است. یک قانون کلی که در اسلو باید به یاد داشته باشید این است که تا جایی که می‌توانید به جای محصولات وارداتی، محصولات محلی بخرید. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به این شهر سفر کنید، به هیچ وجه در رستوران غذا نخورید.

غذای ارزان بخورید

اگر تصمیم گرفتید بیرون غذا بخورید، ارزان‌ترین انتخاب‌های پیش روی شما، شاورما و پیتزا است. این غذاها معمولا در حدود ۸۰ کرون قیمت دارند.

از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید

بهترین کار برای کاهش هزینه‌های اقامت در اسلو این است که در هتل اقامت نکنید و به جای آن استفاده از سرویس کوچ سرفینگ را مد نظر قرار دهید و رایگان در منزل یکی از اهالی شهر اقامت کنید. حتی می‌توانید با کمک سرویس Airbnb در خانه‌ی یکی از اهالی، اتاق کرایه کنید. برای اقامت در منزل یکی از اهالی شهر حتما درخواست خود را از مدت‌ها قبل ارسال کنید.

در طبیعت چادر بزنید

از آنجایی که اقامت رایگان در طبیعت در این کشور آزاد است، می‌توانید چادر مسافرتی همراه‌تان ببرید و در پارک‌ها و مناطق عمومی به رایگان چادر بزنید. چندین اردوگاه هم در اطراف شهر وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی کمی در آنها اقامت کنید. با کمک کارت Europe Camping Key نه تنها در نروژ بلکه در تمام اروپا می‌توانید برای اقامت در اردوگاه، تخفیف بگیرید.

کارت توریستی بگیرید

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در اسلو، گران هستند. بهترین کار این است که کارت توریستی اوسلو بگیرید و با آن از جاذبه‌ها به رایگان دیدن کنید. مزیت دیگر این کارت‌ها این است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با ارائه‌ی آنها رایگان است. کارت گردشگری ۲۴ ساعته‌ی اسلو ۳۳۵ کرون، کارت ۴۸ ساعته ۴۹۰ کرون و کارت ۷۲ ساعته ۶۲۰ کرون قیمت دارد.

وسایل حمل و نقل عمومی را از قبل رزرو کنید

اگر بلیط‌های قطار و اتوبوس را از قبل رزرو کنید، تا ۵۰ درصد تخفیف می گیرید نسبت به زمانی که آنها را دقیقه‌ی ۹۰ خریداری کنید. اگر برنامه و مسیر سفرتان را می‌دانید، از قبل قطار و اتوبوس مورد نیازتان را رزرو کنید.

مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری

اسلو یکی از بزرگترین پایتخت‌های دنیا است اما فقط ۲۰ درصد از مساحت آن زندگی شهری توسعه یافته و باقیمانده‌ی مساحت آن را پارک‌ها، جنگل‌های حفاظت‌شده، تپه‌ها و دریاچه‌های متعدد می پوشانند. پارک‌ها و فضاهای باز، بخش‌هایی جدانشدنی از چشم‌انداز شهری اوسلو هستند و در هر گوشه‌ای از شهر به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

مرکز این شهر، مکانی فوق‌العاده برای قدم زدن است. پیاده‌رو و مسیرهای متعددی این مکان‌های عمومی را به هم متصل می‌کنند و بسیاری از خیابان‌ها، خیابان‌های پیاده‌رو هستند. خیابان اصلی شهر از ایستگاه مرکزی اسلو در نزدیکی اسکله تا کاخ سلطنتی ادامه دارد. این خیابان وسیع از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر می‌گذرد که از میان آنها می توان تئاتر ملی، ساختمان قدیمی دانشگاه و کلیسای جامع اسلو را نام برد.

این شهر همواره در فهرست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار داشته و به خاطر فرهنگ و هنر و تئاترها و موزه‌ها متعدد، مشهور است. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا می‌شویم که در سفر به اسلو باید از آنها دیدن کنید.




منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ویزیت سگ، گربه و پرنده های خانگی: شروع قیمت از ۴۰۰ هزار تومان (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هزینه ویزیت سگ، گربه و پرنده های خانگی: شروع قیمت از ۴۰۰ هزار تومان (عکس)
  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • نرخ ارز امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • ایران برای پاسخ به اسرائیل چقدر هزینه کرد؟
  • قیمت بلیت کنسرت به ۹۰۰ هزار تومان رسید
  • نرخ ارز امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • گل تماشایی اولاگ تودتن در لیگ زنان نروژ / فیلم
  • سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد
  • نرخ ارز امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • برنامه عجیب نروژ برای «روزهای ۲۶ ساعته» تا افراد زمان بیشتری را با خانواده خود بگذارنند