Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@21:11:32 GMT

خاتمی: فتنه 88 به دنبال سقوط نظام ولایی بود

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۴۴۷۷

خاتمی: فتنه 88 به دنبال سقوط نظام ولایی بود

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه ۸۸ به دنبال سقوط نظام ولایی بود که حماسه ۹ دی باعث شکسته شدن آن شد.
به گزارش صدای ایران آیت الله احمد خاتمی صبح پنجشنبه در نهمین همایش منطقه ای صیانت از مقام مقدس روحانیت افزود: روحانیت شناسنامه دین است و باید مراقب بود که رفتارها در همین مسیر باشد و دیگر عرضه درست دین و جلوگیری از انحرافات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه باید به دام های مقابل روحانیت توجه داشت افزود: اولین دام غفلت از خدا، قیامت و از خود است که برای همه وجود دارد اما برای روحانیت ویژه است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر به خودمان توجه نکنیم باعث خواهد شد که نفوذ کلام کم شود و نشانه آن نیز آیت الله مشکینی بود که همواره اعلام می کرد که باید اول به خودمان توجه کنیم و به حرف ها عمل کنیم سپس برای دیگران حرف بزنیم.
آیت الله خاتمی یادآور شد: بخشی از دام ها دشمن درونی و بخشی دیگر دشمن بیرونی و استکبار برای روحانیت ایجاد می کند.  
وی ادامه داد: هیچگاه نباید خود را بی نیاز از مطالعه و تحصیل بدانیم و باید مراقب دام هایی مانند بداخلاقی و بد دهنی باشیم.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید مراقب باشیم که پیروزی برای دشمن، ربایش فکر فرزند یک روحانی به خصوص روحانی برجسته است و از طرفی باید مراقب مباحث مالی نیز  باشیم در حالیکه وظیفه ما کارهای فرهنگی است.
آیت الله خاتمی افزود: کار آخوندی ما تربیت مردم است و هیچگاه نباید آن را فراموش کرد و دام دیگر کم کردن رابطه با مردم است امام جمعه موفق کسانی هستند که همواره با مردم در ارتباط هستند.
وی در ادامه سخنان خود به دام های بیرونی اشاره کرد و گفت: باید مراقب باشیم که سوء استفاده کسی نکند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: موضوع بی طرفی در خصوص اصل نظام اسلامی است، بی طرفی نسبت به ولایت که نباید فراموش کرد که فتنه سقوط نظام ولایی بود که مردم در حماسه ۹ دی آن را شکستند.
آیت الله خاتمی افزود: مردم از روحانیون تجلیل می کنند اما از برخی نه که این مهم بصیرت مردم است که از روحانی کاخ نشین تجلیل نمی کنند باید بدانیم که مردم دلبسته روحانیت هستند.
وی ادامه داد: مردم در فشار زندگی می کنند اما روحانیون باید برای رفع مشکلات تلاش کنند.
عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری یادآور شد: فتنه ۸۸ از یک کلمه دروغ شروع شد که امروز هم حتی برخی به آن توجه می کنند.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: بی بصیرتی دام بسیار بزرگ است که یعنی حرکت دشمن را ندیدند و هدف نهایی دشمن نا امید کردن مردم است که طی روزهای اخیر برخی که ۸ سال قدرت در دست داشتند امروز رئیس قوه قضاییه را متهم می کند که این رفتار همان کاری است که دشمن انجام می دهد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی را در تاریخ سوم اردیبهشت سال ۸۰ می‌خوانید.

دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. با دعوت [آقای عبدالستار]، وزیر امورخارجه، عازم سفر به پاکستان است. گفت، وزارت امورخارجه با این سفر موافق نیست و نیز موافق نیست دربارۀ افغانستان با پاکستانی‌ها صحبت شود و نظامیان هم موافق نیستند که دربارۀ مسائل نظامی صحبت شود. رهبری مخالفتی ندارد و در مسائل تجاری هم وزارت کشاورزی، با خرید گندم پاکستان، به خاطر آفت موافق نیست. با توجه به مشکل مذاکرات، مشورت کرد. در مورد انتخابات [ریاست‌جمهوری] گفت، دیشب حزب ‌اعتدال و توسعه، جلسه داشته و نمی‌داند به چه تصمیمی رسیده‌اند، ولی با مذاکره آخر با آقای [سیدمحمد] خاتمی، برایش روشن‌تر شده که ایشان می‌آید.

آقایان [عباس] ملکی و آقاجواد، فرزند آیت‌الله [محمد] فاضل‌لنکرانی آمدند. آقای لنکرانی گفت، بعضی امام‌ جمعه‌ها مانع می‌شوند که سهم امام به مراجع دیگر برسد؛ من‌جمله آقای [شیخ‌محمد] هاشمیان در رفسنجان. گفت، گرفتن خمس توسط دادگاه آقای [حسینعلی] نیری، [معاون قضائی دیوان عالی‌کشور] از مردم نیز به سهم امام، تأثیر منفی گذاشته است. گفت، مسئله‌ای‌ که در گذشته به عنوان غارت بیت‌المال نیز مطرح شد، باعث رکود اقتصاد و مشکل شد. پدرش در ملاقاتی از آقای [غلامحسین] محمدی‌گلپایگانی، [رئیس دفتر رهبری] پرسیده که چه سودی از محاکمه آقای [غلامحسین] کرباسچی، [شهردار سابق تهران] به دست آمد؟ گفت، هیچ‌چیز.

عصر، گروهی از مربیان و معلمان هدایتگر در نیروی قدس [سپاه پاسداران] آمدند. آقای [احمد] سالک [کاشانی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس] گزارش داد و من دربارۀ مسائل سیاسی و فکری و کارشناسی که برای کار آنها لازم است، سخنرانی کردم. کودک هفت‌ساله‌ای که تمام قرآن و بخشی از نهج‌البلاغه را حفظ داشت نیز نمایش خوبی داد و جایزه گرفت.

آقای [کریم] زارع، معاون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمد. گفت، برنامه‌ای تشکیلاتی جهت فارغ‌التحصیل‌ها دارند که ۵۰ هزار نفر فقط در تهران‌اند و گزارشی از جلسه نمایندگان ادوار مختلف [مجلس شورای اسلامی] داد که او را با بیشترین رأی، جزو هیئت‌مدیره مرکز آورده‌اند و خواستار وقت ملاقات شد. آقای حسین مرعشی، [نماینده کرمان] آمد. گفت، بین جناح‌های مختلف دوم خردادی، مشاجره و اختلاف است. می‌خواست بداند در جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، هنگام گزارش قوه قضائیه [در خصوص علت دستگیری فعالان ملی‌مذهبی]، چه گذشته است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898329

دیگر خبرها

  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده