Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس شهرسازی و معماری گفت: راه‌اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک از بروکراسی اداری و اعمال سلیقه های فردی جلوگیری می‌کند.

محمود درویش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: راه اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک، کمک بزرگی به شهروندان و شهرداری می‌کند زیرا با استفاده از این سیستم اطلاعات شهرسازی به صورت شفاف و روشن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممکن است برخی از نبود شفافیت در ضوابط شهرسازی سوء استفاده کنند، بنابراین اگر اطلاعات شهرسازی به صورت شفاف و روشن بدون واسطه به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار گیرد، به طور حتم می‌تواند اعتماد شهروندان را به شهرداری و سیستم اداری افزایش دهد.

این کارشناس معماری و شهرسازی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تمامی اطلاعات ملک خود را دریافت کنند و مراحل صدور پروانه ساخت را به همراه هزینه عوارض و تراکم آن، به صورت الکترونیکی دریافت کنند بنابراین سیستم شهرسازی از بروکراسی اداری و اعمال سلیقه های فردی جلوگیری می‌کند.

درویش با بیان اینکه راه اندازی سیستم شهرسازی اقدام مثبت و مهمی در جهت خدمات رسانی بیشتر به شهروندان است، گفت: زمانی که اعتماد عمومی به دستگاههای اجرایی و شهرداری بیشتر شود، بدون تردید تحول بزرگی در اقتصاد شهری رخ می دهد، اگر مردم بدانند چه طرح هایی در کجا و به چه شکل اجرایی می‌شود، رانت اطلاعاتی از بین می‌رود و به راحتی می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این سیستم از ترددهای بی مورد شهری نیز کاهش می‌یابد و شهروندان می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند، البته برای نسل گذشته که با کامپیوتر و اینترنت آشنایی ندارند استفاده از این سیستم دشوار است، اما نسل جوان می‌توانند از این فرصت، استفاده بهینه را داشته باشند و به نسل قبل نیز کمک کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛