Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رضا استادی گفت:شخصیت "آیت الله آقا نجفی همدانی" می تواند الگوی مناسبی برای حوزه های علمیه باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله رضا  استادی صبح امروز در کنگره ملی آقا نجفی همدانی اظهار داشت: برای ادامه مکتب تشیع در حدود 1200 سال خیلی تلاش انجام شده  تا صدها میلیون شیعه در دنیا حضور داشته باشند و معارف شیعه در دنیا پخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علما احساس وظیفه کردند که نگذارند معارف شیعه از بین برود و اگر شیخ طوسی، صدوق، شیخ مفید و غیره عمری گذاشتند تا معارف از بین نرود به سبب بقا و گسترش مکتب تشیع بوده است.

آیت الله استادی با بیان اینکه چندی گذشته و در دوره‌ای شبهات در مورد امامت فراوان بوده است گفت: برای اینکه مسئله امامت را به خوبی مطرح کنند کارهای عظیمی انجام دادند و ما در راه فقه شهید داده‌ایم و تعدادی از علمای ما برای ابقا، احیا و دوام مکتب شهید شدند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در هر زمانی مناسب آن زمان برای گرایش مردم به این مکتب اقداماتی لازم است و در این زمان افرادی چون این بزرگوار را نیاز داریم و حوزه‌های علمیه باید مثل این بزرگوار باشند تا بتوانند در جامعه اثر بگذارند و تنها کتاب نمی‌تواند اثرگذاری خود را داشته باشد و مردم می‌خواهند در وجهه کسی عمل اسلامی را ببینند.

وی اظهار داشت: می‌خواهند شخصی مثل آقا نجفی مدت 40 سال را در همدان بماند و در بین مردم زندگی کند و مردم از اعمال و رفتار او الگو بگیرند و غیر از این ثمره‌ای ندارد، اکنون سخنرانی‌ها فراوان است و دنیا به جمهوری اسلامی نگاه دیگری دارند و به دنبال این هستند که ببینند در ایران چگونه رفتار می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: همه در طول 40 سال به نیکی از آقا نجفی یاد کرده و می‌کنند چرا که مردم دین خود را از کتاب و استدلال نمی‌گیرند بلکه از علما و زندگی آنها دریافت می‌کنند و این گونه مجالس برای این است که طلب رحمت و یادی از ایشان باشد و ما نیز الگو بگیریم.

استادی عنوان کرد: جوانان ما باید با اینگونه افراد آشنا شوند و انسان خداباور را حاضر ببینند و اگر ما در این زمینه کوتاهی داریم باید جبران کنیم، برای گرایش مردم به اصل انقلاب و مکتب تشیع عمل مهم است و امروز باید همگان این را در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در این مجالس به این فکر کنیم که قدمی جز عمل اثر ندارد و در این راه گام برداریم اعلام کرد: کتاب شرح اصول کافی آقانجفی 180 روایت از 4 هزار روایت اصول کافی است که شرح آن توسط مرحوم نوشته شده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: استاد حوزه علمیه قم در کتاب خود یکی دو مورد از کتاب ابوعلی سینا ذکر کرده است و البته کتاب ایشان فلسفی بوده و به درد عامه مردم نمی‌خورد و برای حوزویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

R41405/P1494/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»  پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور