Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان، بوروکراسی سنگین را مشکل اصلی استان عنوان کرد و وعده داد، نهایتا تا شش ماه آینده، موانع و ترمزهای تولید و اشتغال را که امروز در کاشان مطرح شد برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ محسن مهرعلیزاده، عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کاشان، که در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، با تاکید بر اینکه ام الامراض ما در استان اصفهان، دیوان‌سالاری سنگین است، تصریح کرد: با رفع این سازوکارهای پیچیده اداری و واگذاری اختیارات، در عرض سه الی چهار ماه یا نهایتا شش ماه، همه این مسائلی را که امروز به عنوان ترمزهای تولید و کارآفرینی و اشتغال در کاشان مطرح شد برطرف می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان، با بیان اینکه شما مشکلات را لیست کرده و مورد به مورد پیگیری کنید، اذعان کرد: باید در رفتار اداری خود با مردم تجدید نظر کنیم، در غیر این صورت در برابر سیل مثبت توسعه مردم، سد خواهیم شد.

وی، خاطرنشان کرد: آب، محیط زیست و بیکاری، سه اولویت و مشکل جدی بود که قبل از ورودم به استان اصفهان و جای‌گیری در استانداری مدنظرم بود، اما الان به این نتیجه رسیده‌ام که سنگین بودن بوروکراسی (دیوان‌سالاری) در استان اصفهان به نسبت کل کشور، جدی ترین مسئله پیش روی استان است.

مدیران کاشانی از سقف اختیارات خود کوتاه نیایند

مهرعلیزاده، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی دولت در کاشان ابراز کرد: شما وقتی از سقف اختیاراتتان کوتاه می آیید و آنجا که اختیارات می خواهد به سقف خود برسد، احاله به استان می کنید و به بالادست ارجاع می دهید، در استان هم نسبت به کشور همین اتفاق می‌افتد و هیچ وقت مشکلات حل نمی‌شود.

استاندار، افزود: الان شما در زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی، افرادی را دارید که یک ریال از دولت پول نمی‌خواهند، بلکه می گویند امروز که درخواست گاز برای کارخانه می دهم، 10 روز دیگر به من بدهید نه اینکه مرا دو سال بدوانید و آخر هم سر هم به نتیجه نرسم.

به گفته وی، حل مشکلات اقتصادی در کاشان، چندان هم پول و سرمایه‌گذاری نمی‌خواهد و  منابع به اندازه کافی وجود دارد، بلکه نیاز به این است که راه را باز کنیم و موانع را از سر راه برداریم.

همراهی نکنید، عذرتان را می‌خواهیم

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه صحبت‌ها و پیگیری‌های اولیه را با همین نرمی و خوبی مطرح می کنیم، اذعان کرد: اگر مدیری رد ادامه همراهی نکند، در وهله اول بنده عذر او را خواهم خواست، و من هم اگر نتوانم همراهی کنم، مدیر بالادستی عذر مرا خواهد خواست و مردم هم اگر این دولت نتواند، به دولت دیگری رای خواهند داد و لذا هیچ شوخی نداریم.

استاندار، با بیان اینکه کاشان در ذهن من به عنوان یک نقطه پرجنب و جوش در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، تاکید کرد: الان دست من و شماست که از فردا طوری عمل بکنیم که کاشان، افزون بر اشتغال خودش، پذیرای نیروی کار از سایر شهرها هم باشد.

بنیانگذار منطقه آزاد کیش، خطاب به اعضای شورای اداری شهرستان کاشان گفت: بخش خصوصی به عنوان موتور، و دولت هم به عنوان فرمان تولید و اشتغال است و لذا شما باید شرایط اشتغال را فراهم کنید.

استاندار اصفهان، با اشاره به اینکه دولت در نظام جمهوری اسلامی، جز خدمت به مردم هیچ وظیفه ای ندارد، افزود: این خدمت هم باید بی مزد و منت باشد چرا که بهای این خدمت را مردم از قبل پرداخته اند.

وی، با بیان اینکه توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی بسیار سخت است، افزود: توطئه های دشمن از روز اول انقلاب بوده؛ ترور بزرگان انقلاب، اختلاف‌افکنی در قومیت‌ها و تحریک به جدایی‌طلبی، تحمیل جنگ، تحریم، و هر زمان به صورتی دشمن درصدد نابودی نظام برآمده است.

مهرعلیزاده، اضافه کرد: همه این توطئه ها را زمانی می توانیم نقش بر آب کنیم که دست کارگر ما به آچارش باشد و چرخ تولید بچرخد و اقتصاد و صادرات رونق داشته باشد.

بخش عمران، سهم ناچیزی در بودجه دارد

استاندار اصفهان تصریح کرد: برخلاف آنچه در در بودجه سال آینده به نظر می‌رسد، وضعیت درآمدها و هزینه های کشور طوری است که مبلغ کمی برای عمران کشور گذاشته شده، حتی در هزینه های جاری هم کمبود داریم.

مهرعلیزاده افزود: اگر فکر می کنید حالا یک نفتی وجود دارد و می فروشیم و حقوقی می گیریم و جلو می رویم، بدانید که به هیچ وجه اینگونه نیت این طوری نیست.

بازدید از سایپا کاشان، جلسه با فعالان اقتصادی و کارآفرینان منطقه و حضور در شورای اداری شهرستان، از برنامه های سفر یک روزه استاندار اصفهان به کاشان بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • وعده یحیی گل محمدی به تی تی ها؛ مشکلاتم حل شود به تبریز می‌آیم
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری