Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت احداث ۷۲باب خانه عالم در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در نشست با مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیان مستقر استان گفت: در حوزه اعزام و استقرار روحانیان و همچنین احداث مسجد در استان هرمزگان، شاهد رویش و پویش خوبی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به ویژه در حوزه استقرار روحانیان در روستاها، اقدامات بسیار خوبی تاکنون صورت گرفته است و روحانیان مستقر در مناطق به خوبی توانسته اند وظایف و رسالت های محوله را به انجام برسانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: روحانیان مستقر در حد توان خود به خوبی در روستاها فعالیت می کنند و نقش بسزایی در ارتقای سطح آگاهی های دینی مردم روستاها دارند، به ویژه در شرایط حساس فعلی که با هجمه سنگین از سوی دشمنان روبه رو هستیم حضور روحانیان مستقر در روستاها امری حیاتی و ضروری است.

حجت الاسلام انصاری راد بیان داشت: در عصر کنونی که با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم روحانیان مستقر سعی می کنند از همه ظرفیت ها و امکانات در اختیار، برای مقابله با جنگ نرم دشمن به کار گیرند.

وی اضافه کرد: مساجد یکی از مهمترین ظرفیت ها و امکاناتی است که برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و مبارزه با آسیب های اجتماعی می توان از آن به نحو مطلوب بهره برد، مردم و جوانان مسجدی با آگاهی از برکات این مکان معنوی از این ظرفیت به خوبی استفاده می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: نقش روحانیان مستقر در روستاها برای اطلاع رسانی بیشتر در حوزه فرهنگ دینی نقش تاثیرگذار و موثری است، درحال حاضر بیش از ۱۰۰ روحانی مستقر در روستاهای استان هرمزگان فعالیت تبلیغی دارند که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است.

حجت الاسلام انصاری راد بیان داشت: بسیاری از مشکلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی در روستاها از طریق حضور روحانیان مستقر در این مناطق مرتفع می شود.

وی کاهش و رفع آسیب های اجتماعی را به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری نام برد و گفت: روحانیان مستقر می توانند نقش موثر و سازنده ای را در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در شرایط زمانی امروز افزود: با توجه به مقبولیت و محبوبیت روحانیون در میان مردم، مبلغان مستقر می‌توانند در کاهش این آسیب‌ها از جمله طلاق مؤثر باشند و جامعه را در مسیر رشد  و تعالی هدایت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: از میان پنج آسیب اجتماعی مدنظر رهبر معظم انقلاب، اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی از مواردی است که روحانیون مستقر می‌توانند در کاهش و رفع این آسیب‌ها خوب عمل کنند.

انصاری‌راد با تاکید بر دانش‌افزایی و ارتقای مهارت‌های مبلغان در روستاها گفت: از آنجایی که روحانیون از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند، حضور آنها در مناطق محروم و حاشیه‌نشین می‌تواند بسیار مؤثر و ارزشمند باشد.

وی بیان کرد: روحانیون مستقر با فعال‌کردن مساجد، پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی جوانان، جذب نوجوانان و جوانان، پر کردن اوقات فراغت آنان و همچنین رفع اختلافات موجود در روستاها می‌توانند سهم بسزایی در کاهش آسیب‌ها و معضلات ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: همچنین روحانیون مستقر باید با مردم روستاها تعامل سازنده داشته باشند و مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها نیز باید نگاه ویژه ای به روحانی مستقر و فعالیت تبلیغی وی داشته باشند.

انصاری‌راد تصریح کرد: سعی این اداره کل بر این است تا از نزدیک با روحانیون مستقر در روستاها دیدار کرده و از نزدیک در جریان فعالیت و وضعیت معیشتی آنان قرار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم حقوق روحانیون مستقر را افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر، نیازمند احداث ۷۲ باب خانه عالم در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار در هرمزگان هستیم و باید در راستای جذب اعتبارات گام‌های بزرگتری برداشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت