Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@11:41:38 GMT

۲۵ حقیقت کریسمسی

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۵۸۰۷

۲۵ حقیقت کریسمسی

بعضی از باغ وحش‌ها درختان کریسمس اهدایی توسط مردم را به عنوان غذای حیوانات‌شان استفاده می‌کنند.

سرویس سبک زندگی فردا:  حقایق عجیب و جالب بسیاری درباره‌ی کریسمس وجود دارد. به نقل از بازده به عنوان مثال، آیا می‌دانستید بسیاری از باغ وحش‌ها درخت‌های کریسمس اهدائی را به عنوان غذا به خورد حیوانات‌شان می‌دهند؟ یا اینکه روستایی در پرو وجود دارد که در آن در کریسمس پیر و جوان با دعوا و مشت زنی به همدیگر همه‌ی کینه‌ها و ناراحتی‌های از قبل مانده را فیصله می‌دهند؟ پس منتظر بمانید تا چندین حقیقت درباره کریسمس که بسیار جالب و عجیب است را بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


۲۵. بابانوئل بداخلاق یا فرشته خوش طبع و تپل


شرح و تصویر‌های اولیه‌ای که از نیکولاس قدیس (منشاء بابانوئل) وجود دارد باعث می‌شود او بیشتر شبیه نماد عبوس نظم و انضباط جلوه کند تا فرشته‌ی شوخ طبع و کپلی که بچه‌ها این روز‌ها می‌شناسند.


۲۴. تمام نامه‌های بابانوئل به یک شهر می‌روند


تمام نامه‌های نوشته شده خطاب به بابانوئل (سانتا کلوز) در ایالات متحده به آدرس شهر سانتا کلوز ایندیانا فرستاده می‌شوند.


۲۳: فضاپیمای کاووشگر وویجر و مراسک کریسمس


مهندسانی که فضاپیمای کاوشگر وویجر را طراحی کردند جوری برنامه‌ریزی کردند که این فضاپیما در طول مراسم شکرگزاری و کریسمس مبادلات و ارتباطات بیناسیاره‌ای با زمین نداشته باشد.


۲۲. مشت و دعوا در آستانه سال نو


روستایی در پرو وجود دارد که مردم آن با مشت دعوا کینه‌ها و ناراحتی‌های سال قبل را فیصله می‌دهند. آنگاه سال جدید را با یک ذهن و قلب پاک آغاز می‌کنند.


۲۱: تعریف قصه‌های ترسناک برای کریسمس


گفتن قصه‌های ترسناک مربوط به ارواح یکی از سنت‌های عید کریسمس است که طی قرن گذشته از بین رفته است.

۲۰. درختان کریسمس خوراک حیوانات باغ وحش


بعضی از باغ وحش‌ها درختان کریسمس اهدایی توسط مردم را به عنوان غذای حیوانات‌شان استفاده می‌کنند.


۱۹: آهنگ کریسمس سفید پرفروشترین تک آهنگ کریسمس


برآورد می‌شود که ترانه‌ی “کریسمس سفید” اثر ایروینگ برلین با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه پرفروش‌ترین تک آهنگ تاریخ است


۱۸. تغییرقیافه در آستانه کریسمس


در طول کریسمس در جزیزه‌ی نیوفاندلند مردمی که مامرز (هنرپیشه‌های صامت) نامیده می‌شوند ملبس و با تغییر قیافه‌های ناشیانه رقص کنان از خانه‌ای به خانه‌ی دیگر می‌روند و موسیقی می‌نوازند و در این هنگام میزبان‌ها سعی می‌کنند چهره‌ی آن‌ها را شناسایی کنند.


۱۷. بدترین آهنگ مک کارتنی آهنگ کریسمس


پل مک‌کارتنی هر سال از آهنگ کریسمسش نیم میلیون دلار درآمد دارد، آهنگی که بسیاری از منتقدان آن را بدترین آهنگ عمر او می‌دانند.


۱۶: کریسمس و کارتون‌های دانلد داک


بخش بزرگی از جمعیت سوئد از ۱۹۶۰ هر ساله کارتون‌های دونالد داک (دونالد اردکه) را تماشا می‌کنند.


۱۵. کریسمس و رستوران‌های همیشه باز دنی


بسیاری از رستوران‌های دائما باز دِنی بدون قفل ساخته شده بودند، و این مسئله زمانی که تصمیم گرفتند برای نخستین بار در ۱۹۸۸ موقع کریسمس رستوران را تعطیل کنند مشکل ساز شد.


۱۴. کریسمس و تروریست‌های متنبه شده


در طول کریسمس ۲۰۱۰، دولت کلمبیا درختان جنگل را با چراغ‌هایی آذین بست. وقتی چریک‌های (تروریست‌های) FARC از آنجا رد می‌شدند درختان روشن شدند و بنر‌هایی پدیدار شدند که از آن‌ها می‌خواستند سلاح‌های‌شان را زمین بگذارند. ۳۳۱ چریک به جامعه و بین مردم برگشتند و این کمپین به خاطر بازاریابی راهبردی بی‌نظیرش برنده‌ی جایزه شد.


۱۳: ترانه‌های محبوب کریسمس


تقریبا تمام ترانه‌های محبوب و معروف کریسمس شامل “سرزمین عجایب زمستان”، “کباب شاه بلوط…” و “رویای یک کریسمس سفید را می‌بینم” توسط یهودیان نوشته شده‌اند.


۱۲. فوتبال در طول کریسمس


در طول کریسمس ۱۹۱۴ (جنگ جهانی اول)، بین آلمان و بریتانیا متارکه جنگی (آتش بس) برقرار شد. آن‌ها پناهگاه‌های‌شان را تزئین کردند، به یکدیگر هدیه دادند و یک بازی فوتبال بین خودشان برگزار کردند.

۱۱. درخت غول پیکر کریسمس


در ۱۹۱۸ و برای مدت چهل سال گذشته، استان کانادایی نوا اسکوشیا به عنوان تشکر بابت حمایت مردم شهر بوستون بعد از انفجار هالی‌فاکس در سال ۱۹۱۷ برای آن‌ها یک درخت کریسمس غول پیکر فرستاده است.


۱۰. کتاب سرود کریسمس


در ۱۸۶۷، یک کارخانه‌دار اهل بوستون از کتاب سرود کریسمس چارلز دیکنز که با خبر شد آن‌قدر تحت تاثیر قرار گرفت که کارخانه‌اش را در روز کریسمس بست و به هر یک از کارکنانش یک بوقلمون هدیه داد.

۹: عصر یخی کوچک


بین قرن ۱۶ ام و ۱۹ ام دوره‌ای وجود داشت به نام “عصر یخی کوچک” که در آن دمای جهان چندین درجه از حد نرمال پایینتر بود. به همین دلیل است که بسیاری از سرود‌ها و ترانه‌های کریسمس بر یک “کریسمس سفید” تاکید دارند.


۸. حماسه کولی


حماسه‌ی کولی (راپسودی بوهمی) از گروه راک کوئین تنها آهنگی است که دوبار در رتبه‌ی یک جدول آهنگ‌های کریسمس بریتانیا زنجیره‌ای امریکایی) صرف می‌کنند. کی‌اف‌سی آن‌قدر محبوب است که مشتریان باید سفارشات کریسمس خود را از ۲ ماه قبل انجام بدهند.

۲: کریسمس در نروژ


مردم اسلو نروژ هر ساله به پاس قدردانی از مردم لندن برای کمک‌هایی که در طول جنگ جهانی دوم انجام داده بودند درخت کریسمس میدان ترافالگار را به آن‌ها هدیه می‌کنند


۱. مبلغ هنگفت خرید کریسمس


خرید‌های کریسمس بالغ بر ۶/۱ کل فروش‌های صورت گرفته‌ی سالانه در ایالات متحده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رایج‌ترین نوع چیدمان صفحه‌کلیدهای امروزی کواِرتی (QWERTY) است. اگر به دکمه‌های بالایی صفحه کلید نگاه کنید از سمت چپ به ترتیب Q-W-E-R-T-Y را مشاهده می‌کنید.  چیدمان صفحه کلید در دهه 1870 توسط کریستوفر لاتام شولز (Christopher Latham Sholes) برای اولین ماشین تحریر موفق تجاری‌اش پیشنهاد شد. تا به حال از خود پرسیده‌اید فلسفه این چیدمان حروف چه بوده است؟ شولز عمداً دکمه‌ها را با فاصله دور از هم قرار داد تا از گیرکردن بازوهای فلزی ماشین تحریر هنگام فشار دادن سریع کلیدهای مجاور به صورت متوالی جلوگیری کند!

به عبارت دیگر او می‌خواست به قیمت کاهش سرعت تایپ  کاربران ماشین تحریر،احتمال خرابی دستگاهش را کم کند. به رغم اینکه امروزه صفحه‌کلیدها از فناوری‌های نوینی برای تایپ استفاده می‌کنند که دیگر گیر نمی‌کند، طرح کواِرتی (QWERTY) همچنان پابرجا بوده و به استانداردی برای صفحه کلیدها، از جمله صفحه کلیدهای کامپیوتر و موبایل تبدیل شده است. طرح کواِرتی اکنون در زندگی روزمره ما جا افتاده است و نحوه تعامل ما با دستگاه های مختلف را شکل داده است.

***

۱۱ حقیقت جالب در مورد صفحه‌کلیدها عبارتند از:


1. چیدمان دکمه‌های صفحه کلید با نظر شخصی خالق آن وضع شد. کلمه «ماشین تحریر» (typewriter) را می‌توان تنها با استفاده از ردیف بالای کلیدهای صفحه کلید استاندارد تایپ کرد!


2. طولانی‌ترین کلمه‌ای که فقط با دست چپ می توان تایپ کرد «stewardesses» به معنای مهماندار است.

 

 

3. طرح صفحه کلید ساده شده Dvorak به عنوان جایگزینی برای QWERTY ایجاد شد و ادعا می کند که کارآمدتر است.

 

 

4. ترکیب صفحه کلید "Ctrl+Alt+Delete" در ابتدا برای راه اندازی مجدد کامپیوترهای اولیه IBM استفاده می‌شد.

 

6. رکورد جهانی تایپ حروف الفبا در سریع ترین زمان حدود 3.37 ثانیه است.

 

 

7. صفحه کلید یکی از کثیف ترین وسایلی است که ما روزانه با آن در تعامل هستیم و اغلب باکتری های بیشتری نسبت به توالت در خود جای داده است!

 

 

8. طرح صفحه کلید مدرن (با حالت قرارگیری تمام کلیدها از جمله دکمه اعداد و F1، F2 و...) بر اساس طرح کلید "استاندارد 101" است که در سال 1986 ایجاد شد.

 

9. برخی از صفحه کلیدها به طور خاص برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی مانند کلیدهای قابل تنظیم و نور پس‌زمینه دارند.

 

 

10.  صفحه کلیدهای بی‌سیم از فناوری بلوتوث یا فرکانس رادیویی برای اتصال به دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

 

11. کلید Space روی کیبورد به طور متوسط ​​بیشترین فشار را متحمل می‌شود!

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • (ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • لحظات پخش آهنگ ننه معین با مجوز صداوسیما