Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی ربیعی افزود: توسعه متوازن از سیاست‌های همیشگی دولت است و برای تحقق این هدف، استان‌های کمتر توسعه یافته و پیرامونی به روند توسعه کشور پیوند زده می‌شوند.

وی گفت: نظام حمایت اجتماعی ما به سمت مناطق پیرامونی و محروم سوق داده شده و این امر در بودجه سال آینده نیز به خوبی لحاظ شده است.

ربیعی به برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی برای مناطق کمتر توسعه یافته نیز اشاره کرد و گفت: ما در این برنامه‌ها تبعیض مثبت نیز پیش‌بینی کرده ایم که عمده‌ترین شاخص‌ها معکوس درآمدی، محروم و مرزی بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشتغال و فقرزدایی را دو سیاست دولت برای توسعه متوازن کشور دانست و گفت: امیدوارم این جریان در بودجه ۹۷ پایدار شود و با تداوم در سال‌های آینده، به سمت توانمند سازی اقشار ضعیف و افزایش سطح رفاه حرکت کنیم.

علی ربیعی با اشاره به نرخ بیکاری در برخی استان‌های مرزی افزود: مرزی بودن استان از پتانسیل‌های توسعه است که باید از این فرصت برای کاهش بیکاری و تسریع در روند توسعه اقتصادی بهره گرفت و در این راستا سیاست عمده کشور برای توسعه وفقرزدایی در مناطق مرزی بزودی آغاز می‌شود.

ربیعی سرمایه طبیعی کردستان را از ظرفیت‌های بالقوه آن دانست و گفت: در این خصوص باید سرمایه انسانی را به پتانسیل‌های طبیعی کردستان پیوند بزنیم.

به گفته وی، توسعه نیاز به سرمایه گذاری بلند مدت و چندین ساله دارد و باید تمامی استان‌های کشور علاوه بر بهره گیری از توان بخش خصوصی از توان و ظرفیت نخبگان نیز استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مردمان بانه را مردمانی سخت کوش، تحصیلکرده وشهرستان بانه را دارای پتانسیل بزرگ برای توسعه دانست و ادامه داد: این شهر ظرفیت گردشگری دارد، اما یک شهر گردشگری نیست.

او گفت: باید تلاش کنید کسانی که برای خرید به بانه می‌آیند دو روزی را در این شهر به گونه‌ای سپری کنند که اهداف گردشگری و توسعه بانه نیز محقق شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان در این بازدید گفت: ظرفیت‌های متعدد استان نوید بخش آینده‌ای بهتر برای مردمان این استان است.
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: هدف از سفر به این روستا شناخت ظرفیت‌ها و نیاز‌های مردم این منطقه و انتقال آن به مسئولین ذیربط است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور