Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حسن قشقاوی در گردهمایی تورگردانان ایران گفت: قول شرف می‌دهم روادید کاغذی ایران در سراسر جهان تا پیش از ماه مبارک رمضان حذف شود.

او همچنین از راه‌اندازی روادید «On Arrival» در فرودگاه اهواز خبر داد و در ادامه با انتقاد از ساز و کارهایی که همسو با سیاست‌های وزارت خارجه نیست، اظهار کرد: ما روادید فرودگاهی را برقرار کرده‌ایم، در حالی که برخی از فرودگاه‌ها پرواز بین‌المللی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط را در کرمان شاهد بودیم.

وی در ادامه گفت: مشکل ما حکومتی‌ها این است که به حدیث پیامبر (ص) توجه نمی‌کنیم، ایشان فرموده اند؛ اصلا کاری به ایدئولوژی افراد نداشته باشید و حکمت آن‌ها را دریابید. هتل و پرواز که سکولار و غیرسکولار نمی‌شناسد. باید این زیرساخت را برای همه تأمین کنیم. لطفا آقایان با ولع به ترکیه بروند و ببینند آن ها در گردشگری چه کرده اند.

معاون وزیر خارجه افزود: اقتصاد ملی ما به دو بخش ۱۰ و ۹۰ درصد تقسیم شده است؛ یعنی نهادهای نظارتی فقط روی ۱۰ درصد آن متمرکزند و ۹۰ درصد دیگر در اختیار نیست.

او سپس با انتقاد از بی‌توجهی‌هایی که نسبت به توزیع اعتبار در بخش گردشگری می‌شود، اظهار کرد: آمار می‌دهند ارزش ورود هر گردشگر خارجی به ایران حدود ۱۳۰۰ دلار است. معادل ۲۵ بشکه نفت. خب، چرا برای آن هزینه نمی‌کنند؟ فقط کافی است ۲۰ درصد از سهم گردشگری را به خودش اختصاص دهند تا این صنعت در ایران متحول شود.

معاون وزیر خارجه در ادامه با اشاره به انبوه جاذبه‌های گردشگری ایران که تبلیغات گسترده‌ای روی آن انجام نمی‌شود، گفت: ما ۷۴ نمایندگی خارجی برای صدور روادید الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم، اما چرا از ظرفیت ایرانی‌های مقیم برای جذب گردشگر استفاده نمی‌شود. شش میلیون ایرانی در بیرون از مرزها زندگی می‌کنند، یعنی هر کدام از آن‌ها پنج نفر ندارند که به ایران بفرستند؟ اگر این شش میلیون اطرافیان خود را به ایران بفرستند، ۳۶ میلیون گردشگر از این محل جذب خواهیم کرد.

قشقاوی همچنین به ضعف سیستم بروکراسی که سرمایه‌گذاری در ایران را مختل کرده است، اشاره کرد و افزود: فقط کافی است هفت کشور که فضای کسب و کار خوبی دارند را با ایران مقایسه کنیم. ببینید گرفتن مجوز احداث یک هتل در تهران در قیاس با آن کشورها چقدر طول می‌کشد. بررسی و مطالعه کرده‌ام و به نتیجه رسیده‌ام که دست کم دو و نیم سال طول می‌کشد که مجوز ساخت یک هتل در تهران داده شود، در حالی که آن کشورها ۲۴ ساعته این مجوز را صادر می‌کنند.

وی اضافه کرد: چرا مدیران و معاونان در دسترس کارآفرینان و سرمایه‌گذاران گردشگری قرار ندارند؟ مثلا اگر معاون استانداری شماره موبایل خود را در اختیار دیگران قرار دهد چه اتفاقی می‌افتد؟

معاون کنسولی و حقوقی و ایرانیان وزارت خارجه همچنین سیستم پاسخگویی به ارباب رجوع را نقد کرد و گفت: امروز در دنیای پیشرفته و الکترونیکی چرا باید ارباب رجوع را معطل کنیم؟ چرا سرعت اینترنت و جوابگویی پایین است؟ خجالت‌آور نیست؟ از زمان قاجار که سیستم دیوانی شروع شد واژه «ارباب رجوع» نیز رایج شد، ولی اکنون شاهد رواج «بنده رجوع» هستیم. واقعا معطل کردن ارباب رجوع زشت نیست.

قشقاوی همچنین در جمع تورگردان‌ها، مسؤولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی نمایندگان مجلس که در این گردهمایی حاضر بودند، درخواست کرد؛ کمیته اجرایی برای حل مشکلات صنعت گردشگری تشکیل شود و فراکسیون گردشگری مجلس نیز گیرهای موجود این صنعت را برطرف کند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکاران ما در سازمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید عباس حسینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» گفت: یکی از راهبردهای امام خمینی(ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد  با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

وی افزود: در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از 85 هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان  ارز مورد نیاز حج  وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته 319 دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیط هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود .

 حسینی با بیان اینکه انتظار یاری از سوی تک تک شما روحانیون و خادمان حج را داریم، افزود: ما با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است  پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

وی اقدامات انجام شده برای تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده هایشان از کشور میزبان را یادآور شد و با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان ها، خواستار توجه به این موضوع شد.

به گزارش تسنیم، در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد