ماجرای سوءقصدی که به جان بازیگر معروف مرد شد
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۶۱۷۷
رکنا: مهران مدیری، شب گذشته با پرداختن به موضوع دانشجویی و اشاره به صحبت های اخیر وزیر علوم درخصوص عاشق شدن دانشجویان، برنامه را آغاز کرد و با کنایه به رییس سازمان محیط زیست و صحبت هایی که در مورد آلودگی هوا داشت، گفت: برای آلودگی هوا باید دعا کنیم باد بیاد و برای زلزله هم هشدار دادند، مردم هوشیار بخوابید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بر اساس موضوع برنامه و معضلات دانشجویی اولین بخش نمایشی با ایفای نقش سروش جمشیدی و سحر ولدبیگی و با پرداختن به مشکلات غذای دانشجویی به اجرا درآمد و سپس مدیری با اشاره به برخی از مسئولان کنایه ای به استاندار شهر رشت و نامه نویسی مدیران داشت.
مدیری پس از وقفه کوتاه و رفت و برگشت رسانهای، به گفتگو با علیرام نورایی پرداخت و از او در خصوص حواشی درستشده از فیلم سینمایی Movie قلاده طلا پرسید.
نورایی با اشاره به اینکه چهل سال دارد و با مهران مدیری در یک روز به دنیا آمده است، درباره مظلومیت خود در سینما Cinema و بازی در فیلم قلاده های طلا گفت: واقعا مظلومیت نیست و عصیان گری هم کردم ، اما در یک مقطع زمانی وقتی در قلاده طلا فیلمی که درخصوص فتنه ۸۸ بازی کردم، سیبل انتقادات شدم. اثر فیلمی بود که در نهایت یک آشتی ملی را نشان می داد، ولی متاسفانه ندیدن و ندیده قضاوت Judgment کردند و مورد کم محبتی از سمت همکاران بودم.
وی ادامه داد: من یک بازیگر Actor ام و علم و سواد سیاست ندارم، اما من را با بازی در آن فیلم به حواشی سیاست رساندند و هنوز هم انتقادها به گوشم می رسد و دردناک است.
بازیگر فیلم سینمایی« یتیم خانه ایران» با اشاره به اینکه اولین فعالیت هنری خود را در تئاتر های دانشجویی شروع کرده است، از آغاز فعالیت خود در عرصه بازیگری بیان: من نرم افزار میخوندم سال ۷۵ در حیاط دانشگاه دو تا خانم به سمت من آمدن و من هم از روی شیطنتهای آن سن و سال توجه ام جلب شد. و آنها به من پیشنهاد بازی در تئاتر دادند و ۱۰ دقیقه بعدش همه اتفاقات زندگی من عوض شد و مسیر زندگیم تغییر کرد و پس از بازی در تئاتر های دانشجویی و پایان نامه بچه های دانشگاه، سال ۷۹ با سریال شب آفتابی به تلویزیون معرفی شدم و تا امروز با ۷۰ بازی ۷۰، ۱۰ فیلم سینمایی و بقیه تلویزیونی و تله فیلم بازی کرده ام.
نورایی با اشاره به صحبتهای پیشین خود در خصوص درآمد بازیگران تئاتر، اظهار کرد: درسته، من گفتم تئاتر برای بچه پولدار هاست، چون واقعا پولی در تئاتر نیست و یک نفر با تمام هزینههای خودش بازی می کند و حرفه تئاتر در آن برهه زمانی پول نداشت.
مدیری در ادامه به اضافه شدن بازیگران سینما به صحنه نمایش و تئاتر از انتقادات منفی و مثبت این جریان اشاره کرد و در این خصوص پرسید.
نورایی در پاسخ به کارگردان برنامه دورهمی عنوان کرد: به عقیده من اگر حضور بازیگران سینما باعث رونق تئاتر میشود، این جریان خوبی است اما به شرطی که یک بازیگر سینما مدیوم نمایش را بشناسد.
بازیگر مجموعه تلویزیونی ماتادور ضمن تشکر از همسرش، درخصوص آینده زندگی مشترکش گفت: در حال حاضر آینده زندگی شخصی ام را به سمت پدر شدن پیش می برم و با همسرم تصمیم گرفتیم تا این خانواده کوچک رو به یک خانواده سه نفره تبدیل کنیم.
همچنین نورایی در ادامه به دستمزدهای بازیگران اشاره کرد و گفت: پولی که به بازیگرها نمی دهند، اما اگر مبلغی را هم دریافت می کند، حقش است، چراکه ساعتها باید گریم شود، تمرین کند و یا منتظر صحنه بماند و بارها یک دیالوگ رو بگوید. همه چی در بازیگری سخت است حتی غذا خوردن.
وی با بیان اینکه نقش های تاریخی را بیشتر دوست دارم،گفت: به دلیل پتانسیل گریم و یا هر چیز دیگری پیشنهاد نقشهای تاریخی به من بیشتر است. و خودم هم این نوع نقش ها را به دلیل اینکه از زندگی روزمره دورم میکند، بیشتر دوست دارم. اما برای بازی نقش های اکشن اولین اولویت انتخابم است که در ایران ساخته نمی شود. من به خاطر یک بازی تهدید شدم و حتی به من سوءقصد شد، ولی دوست ندارم امشب در این برنامه شاد حال و هوای مردم را بد کنم.
نورایی با بیان اینکه سعی کردم با راه اندازی یک کمپین در فضای مجازی توهین ها را کم کنم، درخصوص فعالیت خود در صفحههای مجازی گفت: من خودم به شدت اهل فضای مجازی هستم. ولی ای کاش پیش از آنکه وسیله ای را به دست مردم بدهند، به آموزش صحیح استفاده از آن می پرداختیم. من تأسف می خورم که یکسری اتفاقات تلخ در بعضی از صفحات شخصی رقم می خورد.
نورایی در پایان صحبت هایش با مدیری اولین دوربین فیلمبرداری سوپر هشتی که یادگار پدرش بود را به موزه اهدا کرد.
همچنین پس از صحبتهای نورایی آخرین بخش نمایشی به اجرا درآمد و مدیری در پایان برنامه گفت: یکی از هزاران حسن عاشق نشدن الکی در دوران دانشجویی ارتقای سطح علمی است و اینکه بدانیم ازدواج در سن پایین ریسک بالایی دارد.
وی عنوان کرد: یک ضرب المثل بین دانشجویان دانشگاه آزاد وجود دارد:« شهریه دانشگاه آزاد نداری، که عشق و عاشقی از یادت بره».
مدیری در آخر تاکی تاکیدکرد: آمار بیکاران بعد از فارغ التحصیلی بالاست و باید توجه کنیم که اگر باد هم بیاد و یا هوشیار هم بخوابیم هیچ راه حلی برای بیکاری آنها وجود ندارد،جز اینکه دانشجویان به کشورهای دیگر هجرت کنند. آن موقع هم کاری نمی شود کرد چراکه دانشجویان دانشگاه آزاد شهریه دادند از عوارض خروج نمی ترسند.
منبع: رکنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
همشهری آنلاین: اگر مستندبین حرفهای هستید یا حتی اگر تنها با مستندهای حیات وحش که از تلویزیون پخش میشود آشنایی دارید، پیشنهادهایی که در اینجا برای شما داریم میتواند حسابی سر ذوق تان بیاورد.
تاریخچه وحشت عامیانهکارگردان: کییرلا جانیس
سال ساخت: ۲۰۲۱
اگر از خورههای ژانر وحشت هستید و شبها تا یک فیلم ترسناک نبینید خوابتان نمیبرد، این مستند را از دست ندهید. دوستداران ژانر وحشت به زیروزبر این ژانر توجهی وسواسگونه دارند و سبکها، زیرگونهها و تکنیکهای فیلمهای این ژانر را به دقت بررسی میکنند. وحشت عامیانه یا وحشت فولکلور یکی از زیرگونههای ژانر وحشت در سینما و ادبیات است که از عناصر عامیانه برای وحشتآفرینی استفاده میکند. این مستند کاوشی در تاریخچه وحشت عامیانه از پیدایش آن به واسطه گسترشاش در تلویزیون بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ تا احیای آن در دهه گذشته است.
فریداکارگردان: کارلا گوتیرز
سال ساخت: ۲۰۲۴
فریدا کالو، نقاش مکزیکی، بین سالهای ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ زندگی کرد و با اینکه زندگی نسبتا کوتاهی داشت، اما به دلیل هنجارشکنیهایش یکی از چهرههای مهم هنر معاصر به شمار میرود. چهره فریدا برای کسانی هم که با تاریخ هنر و نقاشی آشنایی ندارند آشناست چراکه فریدا خودنگارههای زیادی از خود کشیده بود. فریدا پس از تصادفی سخت در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار شروع به نقاشی کرد و دردهای خودش، همجنسانش و ملتش را روی بوم آورد. زندگی پرماجرای فریدا تا به حال موضوع چند مستند و فیلم داستانی بوده. این مستندانیمشین هم نگاهی به زندگی این نقاش برجسته مکزیکی دارد.
چهار دخترکارگردان: کوثر بن هنیه
سال ساخت: ۲۰۲۳
روزی دو دختر بزرگتر الفه، زنی تونسی که مادر ۴ دختر است، ناپدید میشوند. کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، از بازیگران حرفهای دعوت میکند تا نقش دو دختر غایب را بازی کنند. برای الفه که غم غیاب دخترانش را بر دوش میکشد، حضور بازیگرانی در نقش آنها به معنی سر باز کردن زخمهای دل و جانش است. بن هنیه موقعیتی بدیع را شکل داده و تجربهای منحصربهفرد را در برابر دوربین ایجاد کرده که سویههای عاطفی و روانی مختلفی دارد. این مستند که برداشتهایی را از امید، طغیان، خشونت، خواهری و… عرضه میکند، سوالهایی اساسی را درباره شالوده جوامع ما به بحث میگذارد.
کد خبر 848052 منبع: همشهری آنلاین برچسبها سینمای مستند تلویزیون - مستند مادر