Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@17:19:04 GMT

حذف ویزای کاغذی ایران تا ۶ماه دیگر

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۰۶۵۸۲

حذف ویزای کاغذی ایران تا ۶ماه دیگر

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران، از حذف روادید کاغذی ایران تا پیش از ماه رمضان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسن قشقاوی در گردهمایی تورگردانان ایران گفت: قول شرف می‌دهم روادید کاغذی ایران در سراسر جهان تا پیش از ماه مبارک رمضان حذف شود.

او همچنین از راه‌اندازی روادید On Arrival در فرودگاه اهواز خبر داد و در ادامه با انتقاد از ساز و کارهایی که همسو با سیاست‌های وزارت خارجه نیست، اظهار کرد: ما روادید فرودگاهی را برقرار کرده‌ایم، در حالی که برخی از فرودگاه‌ها پرواز بین‌المللی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط را در کرمان شاهد بودیم.

وی در ادامه گفت: مشکل ما حکومتی‌ها این است که به حدیث پیامبر (ص) توجه نمی‌کنیم، ایشان فرموده اند؛ اصلا کاری به ایدئولوژی افراد نداشته باشید و حکمت آن‌ها را دریابید. هتل و پرواز که سکولار و غیرسکولار نمی‌شناسد. باید این زیرساخت را برای همه تأمین کنیم. لطفا آقایان با ولع به ترکیه بروند و ببینند آن ها در گردشگری چه کرده اند.

معاون وزیر خارجه افزود: اقتصاد ملی ما به دو بخش ۱۰ و ۹۰ درصد تقسیم شده است؛ یعنی نهادهای نظارتی فقط روی ۱۰ درصد آن متمرکزند و ۹۰ درصد دیگر در اختیار نیست.

او سپس با انتقاد از بی‌توجهی‌هایی که نسبت به توزیع اعتبار در بخش گردشگری می‌شود، اظهار کرد: آمار می‌دهند ارزش ورود هر گردشگر خارجی به ایران حدود ۱۳۰۰ دلار است. معادل ۲۵ بشکه نفت. خب، چرا برای آن هزینه نمی‌کنند؟ فقط کافی است ۲۰ درصد از سهم گردشگری را به خودش اختصاص دهند تا این صنعت در ایران متحول شود.

معاون وزیر خارجه در ادامه با اشاره به انبوه جاذبه‌های گردشگری ایران که تبلیغات گسترده‌ای روی آن انجام نمی‌شود، گفت: ما ۷۴ نمایندگی خارجی برای صدور روادید الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم، اما چرا از ظرفیت ایرانی‌های مقیم برای جذب گردشگر استفاده نمی‌شود. شش میلیون ایرانی در بیرون از مرزها زندگی می‌کنند، یعنی هر کدام از آن‌ها پنج نفر ندارند که به ایران بفرستند؟ اگر این شش میلیون اطرافیان خود را به ایران بفرستند، ۳۶ میلیون گردشگر از این محل جذب خواهیم کرد.

قشقاوی همچنین به ضعف سیستم بروکراسی که سرمایه‌گذاری در ایران را مختل کرده است، اشاره کرد و افزود: فقط کافی است هفت کشور که فضای کسب و کار خوبی دارند را با ایران مقایسه کنیم. ببینید گرفتن مجوز احداث یک هتل در تهران در قیاس با آن کشورها چقدر طول می‌کشد. بررسی و مطالعه کرده‌ام و به نتیجه رسیده‌ام که دست کم دو و نیم سال طول می‌کشد که مجوز ساخت یک هتل در تهران داده شود، در حالی که آن کشورها ۲۴ ساعته این مجوز را صادر می‌کنند.

وی اضافه کرد: چرا مدیران و معاونان در دسترس کارآفرینان و سرمایه‌گذاران گردشگری قرار ندارند؟ مثلا اگر معاون استانداری شماره موبایل خود را در اختیار دیگران قرار دهد چه اتفاقی می‌افتد؟

معاون کنسولی و حقوقی و ایرانیان وزارت خارجه همچنین سیستم پاسخگویی به ارباب رجوع را نقد کرد و گفت: امروز در دنیای پیشرفته و الکترونیکی چرا باید ارباب رجوع را معطل کنیم؟ چرا سرعت اینترنت و جوابگویی پایین است؟ خجالت‌آور نیست؟ از زمان قاجار که سیستم دیوانی شروع شد واژه "ارباب رجوع" نیز رایج شد، ولی اکنون شاهد رواج "بنده رجوع" هستیم. واقعا معطل کردن ارباب رجوع زشت نیست.

قشقاوی همچنین در جمع تورگردان‌ها، مسؤولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی نمایندگان مجلس که در این گردهمایی حاضر بودند، درخواست کرد؛ کمیته اجرایی برای حل مشکلات صنعت گردشگری تشکیل شود و فراکسیون گردشگری مجلس نیز گیرهای موجود این صنعت را برطرف کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه سفر خود به ارومیه از پروژه مرمتی خانه انصاری این شهرستان بازدید کردند.   معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مرتضی صفری تصریح کرد: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

دیگر خبرها

  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه