Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- خواص فلفل سیاه/ اگر میخواهید شما را با گیاهی اعجاب آوری آشنا کنیم که هم خاصیت لاغر کننده گی دارد هم میتواند برای تمام عمر ما را در مقابل با انواع میکروب ها و باکتری ها محافظت کند آشنا کنیم این مطلب را بخوانید(خواص فلفل سیاه)

زادگاه فلفل سیاه جنوب هند است  این گیاه دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه دارای میوه های خشک شده سیاه رنگ است که طعم تند و شوزنده ای دارد و از گیاهان دارویی محصوب می شود  نام علمی فلفل سیاه ( Piper nigrum) گیاه رونده گل دهنده‌ای از خانواده Piperaceae، است که معمولا به عنوان چاشنی در غذاهای امروزی استفاده می گردد

 

بوته های فلفل سیاه در طبیعت به رنگ های متنوعی نظیر سبز، قرمز ، زرد و نارنجی دیده ی شود که برای برخی غذاها هم میتوان از برگ این بوته ها استفاده کرد

تایخچه فلفل در هندوستان به زمان های خیلی دور باز میگردد اما ورد فلفل ببه اروپا به اواخر قرون وسطی برمیگردد که در آن زمان با آشنا شدن تاجران اروپایی این گیاه سودمند به سایر نقاط جهان صادر گردید البته بعدها با کشف قاره آمریکا اروپاییان به نوع دیگری از فلفل که بومی آمریکا بود آشنا شدند و آن هم بعدها مورد توجه مردم سایر جهان قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید باورتان نیاید اما از فلفل سیاه در یونان باستان نه به عنوان ادویه بلکه به عنوان پول استفاده میکردند و سرمایه افراد بر اساس میزان ذخیره سازی فلفل سیاه سنجیده می شد!(خواص فلفل سیاه)

خواص فلفل سیاه

 این گیاه خواص بیشماری در افزایش قوای بدن دارد مردمان هند هر روز یک لیوان فلفل سیاه را دم می کنند و استفاده می کنند فلفل سیاه مقوی معده و بادشکن می باشد گرد آن باعث دفع حشرات و و برای دفع بیدزدگی لباس ها هم در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، فلفل سیاه نقش موثری در بهبود قدرت حافظه و تسکین درد دارد و اگر هم  بطور مستمر استفاده شود غلظت خون را کاهش می دهد. یکی از مهمترین خواص فلفل قرمز تاثیر  آن در ترشح اسید کلردریک در  معده است که نتیجه آن هضم آسان تر غذا و بهبود دستگاه گوارش خواهد بود که در نهایت از ابتلا به اسهال و قولنج معده جلوگیری می کند

طبع فلفل سیاه

طبع فلفل سیاه با توجه به تحقیقات انجام شده گرم و خشک است بدیهی است افرادی که طبع بدنشان گرم و خشک است بهتر است در خوردن آن زیاده روی نکنند

فلفل سیاه در بارداری

یکی از مشکلات دوران بارداری که بسیاری با آن روبه رو شدند مشکل هضم غذا و کاهش عملکرد دستگاه گوران زنان باردار است که نتیجه آن ایجاد یبوست یا مشکلاتی از این حیث است فلفل سیاه اگر زیر نظر پزشک و به مقدار کم مصرف شود در حل این مشکل اثر رضایت بخشی خواهد داشت.علاوه بر آن فلفل سیاه اثر ضد افسردگی زیادی دارد و برای برخی زنان باردار که با مشکلات عصبی و گاها افسردگی روبه ور می شوند مصرف آن به مقدار محدود بسیار شگفت انگیز خواهد بود. البته نباید فراموش کنیم که در دوران بارداری خوردن تمام ادویه ها باید به مقدار بسیار کم محدود شود که یکی از آنها خوردن انواع فلفل ها است فلفل سیاه همانطور که میتواند در عملکرد دستگاه گوران و هضم غذا نقش مفیدی ایفا کند به همان مراتب هم اگر زیاده روی شود سبب تشدد تهوع خواهد شد

فلفل سیاه و لاغری

تحقیقات دانشمندان به تازگی ثابت نموده که فلفل سیاه سطحی چربی رگ ها را کاهش می دهد و با تاثیر مستقیم بر روی ژن ها میزان تشکیل سلول های چربی را به کنترل خود در می آورد فلفل سیاه با بالا بردن متابولیسم بدن و افزایش حرارت ماهی چه ها با چاقی مفرط مقابله خواهد کرد و نقش مفیدی در چربی سوزی در سلول ها خواهد داشت . علاه بر خواص جالب توجه فلفل سیاه در لاغری باید به نقش آن در از بین بردن باکتری های مضر در معده و روده اشاره  کرد که در هضم و دفع غذا اخلال ایجاد میکند فلفل سیاه با توجه به خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای که دارد این باکتری ها را نابود می کند(خواص فلفل سیاه)

 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سمیرا عبدالهی گفت: اختلالات رفتاری جزو شایعترین اختلالات همراه با بارداری هستند که در بین این اختلالات افسردگی شیوع بیشتری داشته به طوری که ممکن است در ۱۰ تا ۲۰ درصد از بارداری‌ها اتفاق بیفتد. زنانی که پیش از بارداری مبتلا به افسردگی بوده‌اند، احتمال بروز و عود علائم در آنها بعد از زایمان بیشتر است.

وی درباره علائم افسردگی گفت: احتمال عود افسردگی بعد از زایمان زیاد بوده و به خصوص در ۱۲ ماه بعد از زایمان ممکن است که اوج علائم افسردگی را داشته باشیم. شایعترین علامت‌های آن، اختلالات روحی و خلقی، کاهش اشتها، کاهش انگیزه و امید و اختلالات خواب است. در برخی مواقع ممکن است علائم شدید و به صورت افکار خودکشی و یا دگرکشی ظاهر شود.

وی در ادامه افزود: چنانچه هر کدام از این علائم به صورت طولانی مدت و مزمن در زنان باردار و شیرده وجود داشته باشد به عنوان اختلالات رفتاری یا مود شناخته شده و باید تحت نظر روانپزشک درمان شود.

دکتر عبدالهی در مورد عوارض داروها برای جنین اظهار کرد: برخی از این داروها ممکن است در بارداری برای جنین مشکلاتی ایجاد کند که با نظر پزشک متخصص تغییر داده می‌شوند، اما اغلب داروهایی که برای درمان اختلالات افسردگی تجویز می‌شود، برای جنین عارضه‌ای ندارند، اما باید از نظر تنظیم دوز تحت نظر پزشک تجویز شود.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: داروهایی که در درمان این اختلال در زنان استفاده می‌شوند داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین هستند که وضعیت روحی و روانی را بهتر می‌کنند. در این بین دارویی به نام پاروکستین وجود دارد که ممکن است برای جنین عارضه ایجاد کرده و باعث اختلالات صرعی شود. بنابراین اگر زنان باردار تحت درمان با این دارو و نیز داروی لیتیوم هستند حتما باید تحت نظر روانپزشک دارو تغییر کند.

دکتر عبدالهی در ادامه بیان کرد: بعد از تشخیص و شروع ‌درمان، در طول بارداری مادر باید به صورت مرتب تحت نظر روانپزشک ویزیت شود و هر زمان که مادران باردار افکار خودکشی یا دگر کشی داشته باشند، باید به صورت اورژانسی بستری شده و تحت درمان‌های بیشتر قرار گیرد. حتی ممکن است لازم باشد که برای بیماران شوک هم در نظر گرفته شود.

اندوه بارداری با افسردگی متفاوت است

وی در خصوص اندوه بارداری گفت: موضوع مورد توجه در مورد اختلالات بارداری اندوه بارداری است که ممکن است در تشخیص افتراقی با افسردگی قرار گیرد. اندوه بارداری در روزهای ابتدایی بعد از زایمان تقریبا هفته اول زایمان بروز می‌کند و به دنبال آن مادر احساس غمگینی و عدم توانایی در نگهداری از فرزندش را دارد که در واقع با اختلالات جسمی همراه نیست و درمان آن هم اقدام حمایتی از طرف همسر و اطرافیان مادر است.

وی افزود: در حالی که شیوع افسردگی بعد از بارداری و تقریبا علائم آن از روز دهم یا دو هفته بعد از زایمان ظاهر می‌شود، نکته مهم این است که همراه علائم افسردگی ممکن است علائم توهم و یکسری اختلالات هذیان گویی وجود داشته باشد که نوع دیگری از اختلالات بارداری و رفتاری است و ممکن است بسیار خطرناک‌تر از علائم افسردگی بوده و به درمان بیشتری تحت نظر پزشک نیاز دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم همراهان و خانواده بیمار هستند که حتما باید حمایت لازم را برای مادر داشته باشند و به علائم بیمار توجه کنند، اگر علائم خطرناک بروز کند، حتما اورژانسی به پزشک مراجعه کنند و مصرف داروها، مشاوره‌های روانی و کاردرمانی به موقع انجام شود تا بیماری کنترل شود.

دیگر خبرها

  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟