Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین گفت: دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس در گچساران برگزار شد.
الماس قبادی گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره خوراک‌های سنتی هر منطقه را طبخ و ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در این جشنواره 40 غرفه غذا، نمایش و مسابقه آشپزی در فضای باز و مسقف در نظر گرفته شده که از این تعداد غرفه‌ها 15 مورد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز کرد: در این جشنواره نمایشگاه خوراک‌های سنتی، چادرهای عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و نشست‌های مختلف با موضوع‌های مرتبط با خوراک‌های سنتی و سالم نیز برگزار می‌شود.
قبادی ابراز کرد: برای ترویج غذای ایرانی در خانه و رستوران‌ها باید کارهای زیادی انجام شود و یکی از این اقدامات برند سازی غذاهای ایرانی است که باید انجام شود.
قبادی با درخواست از عموم مردم برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه ادامه داد: بازدید از جشنواره سفره برای عموم مردم آزاد است و مردم می‌توانند در بازدید از این جشنواره با خوراک‌های سنتی و سوغات محلی هر استان آشنا شوند.
وی ابراز کرد: در این جشنواره مسابقه آشپزی از واحدهای دارای پروانه بهره برداری رسمی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقه آشپزی با حضور سه داور ملی داوری خواهد شد گفت: این جشنواره به مدت دور روز از ساعت 2 تا 22 آماده بازدید علاقه‌مندان است.
او بیان کرد: هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعم‌های جدید راهی سفر می‌شوند لذا این جشنواره فرصتی برای معرفی خوراک‌های سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نخستین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس از 25 تا 27 آذر 95 در شیراز برگزار شد.
این جشنواره سراسری در هشت منطقه در کشور برگزار می‌شود که کهگیلویه و بویراحمد جشنواره منطقه هفتم این جشنواره را بر گزار می‌کند.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: علیزاده
/1662/2082

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار شد
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد