Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مدینه صدیق، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس امروز، 7 دی‌ماه با اشاره به برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی استان فارس گفت: این جشنواره هر سال با رویکرد تشویق طلاب پژوهش‌گر جوان برگزار می‌شود.
وی افزود: محورهای همایش شامل مقاله، کتاب و پایان نامه در موضوعات علوم اسلامی و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین است و در بخش ویژه به موضوع «مهدویت، فرصت‌ها و آسیب‌ها» پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدیق درباره علت نامگذاری این جشنواره اظهار كرد: مرحوم علامه حلی(ره) در دوران جوانی صاحب آثار زیادی در زمینه علوم انسانی بوده است. حوزه‌های علمیه خواهران برای زنده نگهداشتن یاد این مرحوم هرساله این جشنواره را با رویکرد تشویق طلاب پژوهشگر جوان برگزار می‌کند.
وی همچنین در تشریح تعداد آثار ارسالی و راه یافته به مرحله کشوری گفت: در این جشنواره 300 طلبه خواهر و برادر شرکت کردند و 1190 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان فارس ارسال شد که از این تعداد 750 اثر از حوزه علمیه خواهران و 440 اثر از حوزه علمیه برادران که 53 اثر برگزیده رتبه اول تا سوم شدند که 43 اثر از حوزه خواهران بود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران فارس به بیان گروه‌های علمی ارزیابی آثر پرداخت و افزود: این آثار به مدت 6 ماه توسط 11 داور زیر نظر سرگروه‌های علمی در گروه‌های علوم انسانی، کلام، فلسفه و منطق، تاریخ اسلام، تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی مورد بررسی و ارزیابی چهارگانه اجمالی، تفصیلی اول، دوم و سوم قرار گرفته است و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در نشست پرسش و پاسخ دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاهی که فهم سیاسی ندارد، اثر بخش هم ندارد.
محمدعلی زلفی‌گل در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، به سامانه فرهنگ‌نما و ثبت فعالیت‌های فرهنگی در این سامانه اشاره و تأکید کرد: برای دانشگاهیان فعال در امور فرهنگی، کارنامه فرهنگی صادر می‌شود و به همین منظور، بودجه فرهنگی نیز به ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۳ اضافه شده است.
وی همچنین از پایان‌نامه‌هایی که بروندادی ندارد به عنوان علم عنکبوتی یاد کرد و افزود: رتبه علمی ۱۵ در جهان نتیجه رشد علمی کشور است.
وزیر علوم همچنین درباره استفاده از نخبگان و اعضای هیئت علمی، واقعیت دانشگاه را مبتنی بر بر پویایی و توانایی علمی دانست و ضمن دعوت مسئول بسیج دانشگاه علامه به انجام کار تحقیقاتی گفت: تولید علم شامل نظریه و مقاله هم می‌شود و برونداد‌های دیگری از جمله تبدیل ایده به محصول هم دارد.
زلفی‌گل با درخواست برای ارزیابی وزارت علوم اساس قانون خاطرنشان کرد: به همه حرف‌هایی که زدیم و وعده‌هایی که دادیم عمل کردیم و اگر کمی انصاف داشته باشید، همیشه در بین دانشجویان حضور داشتیم.
لازم به ذکر است سامانه فرهنگ‌نما (فرنما) سامانه‌ای است که با رویکرد جمع‌آوری کارنامه فرهنگی دانشجویان راه‌اندازی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت می‌شود. بر این اساس، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، علاوه بر کارنامه علمی، یک کارنامه فرهنگی نیز خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است