Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در لیبی گفت: شعارهای سرداده در جریان فتنه ۸۸ و شعاری همچون «نه غزه نه لبنان» در راستا منافع اسرائیلی‌ها سرداده می‌شد و این همان سرخط اسرائیلی‌ها بود که همواره در رسانه‌هاشان پیوسته سردادند و تاکید می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی درگفت‌وگو اختصاصی با بجستان‌نیوز اظهار کرد: در سال 88 برخی کشورهای استکباری که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند و این برهه زمانی را فرصتی دانستند تا با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت جریان‌های قدرت‌طلب داخلی ورود کنند و در این مسیر به هدفشان" براندازی نظام جمهوری اسلامی"  برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی ادامه داد: حمایت استکبار از  عناصر قدرت‌طلب و افسون طلب داخلی و به‌تبع آن پیوندی که به این عناصر داخلی با آن‌ها در راستای براندازی جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد و درواقع نادیده گرفتن  حق مردم در انتخابات، پایمال کردن حقوق مردم و به هم زدن شرایط مطلوب کشور را در پی داشت و به‌منظور  براندازی این نظام  ائتلافی بین خارج و عناصر داخلی به وجود آمد و این خود تبدیل به فرصتی شد که منتظر بودند.

 

سفیر سابق ایران در لیبی به  بیداری اسلامی پرداخت و اذعان کرد: دو سال بعد از فتنه 88  و در سال 1390   ما شاهد جریان بیداری اسلامی در شمال افریقا بودیم  که عقبه سال 88 و کسانی که جریان آن سال را خلق کرده بودند خواستند از این فرصت استفاده کنند و آنچه در شمال افریقا رخ می‌دهد و به  بهانه‌ی  آن انقلاب‌ها مردمی علیه دیکتاتورها در ایران هم یک حرکتی به راه بیندازد ولی با توجه به  شرایط و هوشیار  مردم موفق نشدند.

 

کارشناس ارشد مسائل آفریقا علت ظهور انقلاب‌های عربی را وجود دیکتاتوری‌های حاکم بر این کشورها دانست و تصریح کرد:  در سال 1390 بود که مردم موفق شدند تعدادی از حکومت‌هایی که به‌صورت دیکتاتوری، انتخابات فرمایشی و "نظام مردمی و دیکتاتوری" مدیریت می‌شد را سرنگون کنند، ایده پردازان جریان فتنه این اتفاقات و انقلاب‌های عربی را فرصتی دوباره برای رسیدن به خواسته خود دانستند و  لذا آنان با استفاده از این  بهانه می‌خواستند انقلابی در ایران شبیه‌سازی کنند و این تصور را در مردم به وجود بیاورند که آنچه در شمال افریقا اتفاق افتاد در این کشور هم  تکرار می‌شود، حال‌آنکه هم‌چین چیزی با توجه به شرایطی که ایران دارد، انقلاب مردمی که اتفاق افتاد،  قانون اساسی که داریم و انتخاباتی که منظم و بدون هیچ‌گونه مشکلی طی 38 سال گذشته برگزارشده و حکومتی بر خواسته از مردم است امکان‌پذیر نیست.

 

قناد باشی به اتفاقات 9 دی 88 پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم هوشیار بودند و شرایط حاکم بر ایران  نتوانست 2 سال بعد از 88 تأثیری در جریان‌ها بگذارد اما آنچه 9 دی صورت گرفت  یک قیام مردمی علیه عناصر قدرت‌طلبی موردحمایت خارجی بود و حتی اسرائیلی‌ها هم از آنان حمایت می‌کردند  و مردم هوشمندانه به صحنه آمدند و توطئه آن‌ها را  خنثی کردند.

 

وی با بیان اینکه عاشورا ماهیت فتنه گران را افشا کرد  گفت: در روز عاشورا عناصر قدرت‌طلب ماهیت خودشان را با آتش زدن پرچم‌هایی که مربوط به عزاداری امام حسین علیه‌السلام  بود، روشن کردند  و مشخص شد که ماهیت اسلامی ندارند و از مردم بیگانه‌اند و آخر خواست خارجی‌ها را افشا می‌کنند.

 

سفیر اسبق ایران در لیبی 9 دی را خنثی کنند یک توطئه بزرگ دانست و اظهار کرد: 9 دی درواقع خنثی کرد توطئه بزرگی بود که می‌خواستند به‌وسیله اعلام دروغینی از انتخابات شکل بگیرد، خنثی کرد.  می‌شود گفت که  مردم هوشمندانه از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند و طبیعتاً این ثبت شد  که جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی  از این مردم درصحنه بیرونی هم خوب ظاهر می‌شود و بااقتدار در منطقه بین‌المللی خودشان را نشان می‌دهند طبیعی است هر کشوری که  از پشتیبانی مردم  هوشمند و خردمندی برخوردار باشد  درصحنه‌های بین‌المللی و هم می‌تواند قدرتمند ظاهر شود و منافع ملی و منطقه‌ای را حفظ کند. و طبیعتاً 9 دی درواقع تضمین کرد روند رو به‌پیش و قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران و اقتدار روزافزون ایران را  و بیمه کرد  نظام اسلامی مبتنی  بر مردم را  که در آن زمان در برابر یک تندباد شدید توطئه خارجی و داخلی قرار گرفت.

 

قناد باشی به شعارهای سر داده در فتنه 88 پرداخت و اذعان کرد: شعارهای سر داده در جریان فتنه 88 و شعاری  همچون "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" کوششی بود برای اینکه ماهیت انقلاب اسلامی را در یک‌جهت  به زیر سؤال ببرند  و دوم کوششی بود مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی را متهم به اینکه به داخل نظاره کنند و سوم کوششی بود در راستا منافع  اسراییلی‌ها، یعنی شعار درواقع همان شعار اسراییلی‌ها بود،  اسرائیلی‌ها  همواره در رسانه‌هایشان مخصوصاً  رادیو اسرائیل پیوسته تأکید می‌کنند که ایرانی‌ها باید به خودشان توجه کنند و نباید به مسئله فلسطین یا لبنان بپردازند و این مشقی بود که  آن‌ها به پا کرده بودند.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این شعارها که سر داده شد، با آموزه‌های امام  و فرهنگ شهدای ما هم‌راستا نبود و سبب شد تا ماهیت آن‌ها بیشتر افشا شود. زمان انقلاب و حتی قبل از پیروزی انقلاب شعار مردم  این بود که "امروز ایران، فردا فلسطین" یعنی اولی که انقلاب پیروز شد، این شعار درواقع داشت واقعیت انقلاب اسلامی و حرکت جهانی آن را زیر سؤال می‌برد، برای اینکه در  مرحله بعد به شعارهای انقلاب اسلامی می‌پرداختند، حتی یک‌بار بحث این بود که مسئله رأی و انتخابات  بهانه است نظام نشانه ماست و با این تفکر به سمت سرنگونی نظام قدم برمی‌داشتند. با سردادن این‌گونه شعارها نشان دادند  که درواقع اگر مردم از همسویی آن‌ها با اسرائیل اطلاع نداشتند به خواست آن‌ها می‌رسیدند که درواقع انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرند با سوءاستفاده مردم را وا‌دارند به منابع خودش بیندیشند و به منابع دیگر مسلمان‌ها نیندیشند.

 

 

قناد باشی اذعان کرد: در شرایط امروز جهان  هیچ کشوری نمی‌تواند منافع خودش رو بدون در نظر گرفتن منافع منطقه  تحلیل بکند و در تمام دنیا کشورهایی که می‌خواهند منافع مردم خودشان را حفظ کنند و مجبورند منافع  منطقه‌ای را در نظر بگیرند و شرایط منطقه‌ای را به‌گونه‌ای تدبیر کنند که منافع کشور خودشان  تأمین شود در اروپا و امریکا و آسیا هیچ کشوری به‌تنهایی نمی‌تواند منافع خودش رو بدون در نظر گرفتن منافع منطقه‌ای جمع کند.

 

قناد باشی خاطرنشان کرد: خطر داعش خارج از  مرزهایمان خنثی کردیم تا در داخل از امنیت برخوردار شویم،  خطر اسراییل هم در بیرون از مرزهاست و اگر دفع شود امنیت و اگر دفع نشود خطرات آن‌ها همه کشور را در برمی‌گیرد، حضور ما در خارج از مرزها دفاع از منافع ملی و اجرای قانون اساسی  است،  درواقع شعار "نه غزه نه لبنان"  نادیده گرفتن چنین چیزی بود  که عمداً قانون اساسی که حمایت از مستضعفین را دریکی از اصول خود گنجانده است پایمال می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکار‌های تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

 رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشور‌های آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به دکتر رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند