Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@14:17:57 GMT

قول شرف معاون وزير امور خارجه

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۰۳۵۶

قول شرف معاون وزير امور خارجه

خبرگزاري آريا -
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، حسن قشقاوي معاون وزير امور خارجه در گردهمايي تورگردانان ايران گفت: قول شرف مي‌دهم رواديد کاغذي ايران در سراسر جهان تا پيش از ماه مبارک رمضان حذف شود.
او همچنين از راه‌اندازي رواديد On Arrival در فرودگاه اهواز خبر داد و در ادامه با انتقاد از ساز و کارهايي که همسو با سياست‌هاي وزارت خارجه نيست، اظهار کرد: ما رواديد فرودگاهي را برقرار کرده‌ايم، در حالي که برخي از فرودگاه‌ها پرواز بين المللي ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين شرايط را در کرمان شاهد بوديم.
وي در ادامه گفت: مشکل ما حکومتي‌ها اين است که به حديث پيامبر (ص) توجه نمي‌کنيم، ايشان فرموده اند؛ اصلا کاري به ايدئولوژي افراد نداشته باشيد و حکمت آن‌ها را دريابيد. هتل و پرواز که سکولار و غيرسکولار نمي‌شناسد. بايد اين زيرساخت را براي همه تامين کنيم. لطفا آقايان با ولع به ترکيه بروند و ببينند آن ها در گردشگري چه کرده اند.
معاون وزير خارجه افزود: اقتصاد ملي ما به دو بخش 10 و 90 درصد تقسيم شده است؛ يعني نهادهاي نظارتي فقط روي 10 درصد آن متمرکزند و 90 درصد ديگر در اختيار نيست.
او سپس با انتقاد از بي‌توجهي‌هايي که نسبت به توزيع اعتبار در بخش گردشگري مي‌شود، اظهار کرد: آمار مي‌دهند ارزش ورود هر گردشگر خارجي به ايران حدود 1300 دلار است. معادل 25 بشکه نفت. خب، چرا براي آن هزينه نمي‌کنند؟ فقط کافي است 20 درصد از سهم گردشگري را به خودش اختصاص دهند تا اين صنعت در ايران متحول شود.
معاون وزير خارجه در ادامه با اشاره به انبوه جاذبه‌هاي گردشگري ايران که تبليغات گسترده‌اي روي آن انجام نمي‌شود، گفت: ما 74 نمايندگي خارجي براي صدور رواديد الکترونيکي ايجاد کرده‌ايم، اما چرا از ظرفيت ايراني‌هاي مقيم براي جذب گردشگر استفاده نمي‌شود. شش ميليون ايراني در بيرون از مرزها زندگي مي‌کنند، يعني هر کدام از آن‌ها پنج نفر ندارند که به ايران بفرستند؟ اگر اين شش ميليون اطرافيان خود را به ايران بفرستند، 36 ميليون گردشگر از اين محل جذب خواهيم کرد.
قشقاوي همچنين به ضعف سيستم بروکراسي که سرمايه‌گذاري در ايران را مختل کرده است، اشاره کرد و افزود: فقط کافي است هفت کشور که فضاي کسب و کار خوبي دارند را با ايران مقايسه کنيم. ببينيد گرفتن مجوز احداث يک هتل در تهران در قياس با آن کشورها چقدر طول مي‌کشد. بررسي و مطالعه کرده‌ام و به نتيجه رسيده‌ام که دست کم دو و نيم سال طول مي‌کشد که مجوز ساخت يک هتل در تهران داده شود، در حالي که آن کشورها 24 ساعته اين مجوز را صادر مي‌کنند.
وي اضافه کرد: چرا مديران و معاونان در دسترس کارآفرينان و سرمايه‌گذاران گردشگري قرار ندارند؟ مثلا اگر معاون استانداري شماره موبايل خود را در اختيار ديگران قرار دهد چه اتفاقي مي‌افتد؟
معاون کنسولي و حقوقي و ايرانيان وزارت خارجه همچنين سيستم پاسخگويي به ارباب رجوع را نقد کرد و گفت: امروز در دنياي پيشرفته و الکترونيکي چرا بايد ارباب رجوع را معطل کنيم؟ چرا سرعت اينترنت و جوابگويي پايين است؟ خجالت‌آور نيست؟ از زمان قاجار که سيستم ديواني شروع شد واژه "ارباب رجوع" نيز رايج شد، ولي اکنون شاهد رواج "بنده رجوع" هستيم. واقعا معطل کردن ارباب رجوع زشت نيست.
قشقاوي همچنين در جمع تورگردان‌ها، مسوولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و برخي نمايندگان مجلس که در اين گردهمايي حاضر بودند، درخواست کرد؛ کميته اجرايي براي حل مشکلات صنعت گردشگري تشکيل شود و فراکسيون گردشگري مجلس نيز گيرهاي موجود اين صنعت را برطرف کند.
الف
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۴ روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

این در حالی است که ۲ روز پیش شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود واشنگتن در هفته جاری برای وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه وی در نیویورک محدودیت‌هایی اعمال خواهد کرد.

کد خبر 845345 منبع: ایرنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه سازمان ملل - شورای امنیت سخنگوی وزارت خارجه

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک