Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح احداث تونل اسپژ در محور الشتر به بروجرد، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای این طرح فراتر از اعتبارات استانی است اما با توجه به نقشی که این تونل در کاهش مسافت میان دو شهرستان سلسله و بروجرد و افزایش ضریب ایمنی این محور دارد باید پیگیر برطرف شدن مشکلات اعتباری این طرح از ردیف های ملی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تونل، عنوان کرد: طول این تونل در مجموع 2 هزار و 80 متر است که تاکنون 570 متر حفر شده اما در حا حاضر به دلیل نبود اعتبار ادامه فعالیت آن متوقف شده است.
علی علیخانی با بیان اینکه این طرح امسال و سال گذشته ردیف اعتباری نداشته است، خاطرنشان کرد: در آغاز فعالیت این طرح تنها 330 میلیارد ریال پیش پرداخت به پیمانکار داشته ایم که تاکنون 80 میلیارد ریال هزینه صرف شده است و پیمانکار طرح 50 میلیاردریال طلب دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح احداث تونل اسپژ تنها طرح ملی شهرستان سلسله است، افزود: برای بهره برداری کامل از این طرح به 420 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیگیری های مکرر برای تامین اعتبار لازم برای ادامه فعالیت پروژه، اظهار کرد: در پیگیری های سال گذشته و بازدید وزیر راه و شهرسازی از این طرح، 50 میلیارد ریال اوراق به آن تخصیص یافت که باید مجدادا پیگیر علت تخصیص ندادن و تلاش برای جذب آن باشیم.
علی رستمیان افزود: امسال نیز در کمیسیون تلفیق این طرح مطرح شد که در جدول 20 کمیسیون عمران آورده شده است.
با بهره برداری از تونل اسپژ مسافت شهرستان سلسله به بروجرد 87 کیلومتر کاهش پیدا می کند که اجرای آن نقش مهمی در کاهش تصادفات و صرفه جویی در مصرف سوخت داشته و همچنین نقش مهمی در اتصال شهرستان های غربی به شرق استان و همچنین کاهش مسافت با پایتخت کشور را دارد.
گفتنی است استاندار لرستان روز پنجشنبه در اولین سفر خود به شهرستان سلسله از برخی طرح های شهرستان از جمله ایستگاه پمپاژ فیض آباد، مجتمع پرورش ماهیان سردآبی دوآب، شهرک صنعتی، تونل اسپژ، تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد، تصفیه خانه فاضلاب شهر الشتر، مجتمع آبرسانی کوثر کهمان، کارخانه عرقیات گیاهی زاگرس دارو و چهارخطه پلیس راه به فیروزآباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح ها قرار گرفت.
استاندار لرستان همچنین در این سفر یک روزه خود به شهرستان سلسله با خانواده شهید احمد علیشاهی از شهدای عملیات حاج عمران دیدار کرد.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • شناسایی سرمایه‌گذار اولیه‌ برای کارخانه فولاد ازنا
  • سراب سفره کوه سلسله
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود