Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

وی که در کنفرانس هفتگی خود در اربیل صحبت می کرد با اشاره به تمدید ممنوعیت پروازهای بین المللی به فرودگاههای کردستان عراق به مدت دو ماه از سوی بغداد گفت: بغداد از فرودگاهها به عنوان عامل فشار بر علیه کردستان عراق بهره می گیرد.

بارزانی در ارتباط با سخنان اخیر نخست وزیر عراق در خصوص آمار فروش و درآمدهای نفتی کردستان عراق اظهار داشت: به کمیته نفت و گاز سفارش کرده ام که پاسخ سخنان نخست وزیر را براساس اطلاعات و آمار واقعی بدهند چرا که اطلاعاتی که نخست وزیر اعلام کرد واقعیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پرداخت حقوق کارکنان شمال عراق از سوی دولت مرکزی ضمن استقبال از آن افزود: کمیته ای برای بررسی آمار کارکنان تشکیل شده است که ما از این اقدام استقبال و در خصوص آمار کارکنان حاضر به هر نوع همکاری با بغداد هستیم.

نامبرده نسبت به استقرار خانواده های عرب در برخی روستاها در استان کرکوک این اقدام را تعریب (عربی سازی)دانست و گفت: این اقدامات باعث تشدید ناامنی در منطقه شده، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و از همین منظر از دولت عراق و سازمان ملل می خواهیم به این موضوع ورود کنند.

تنش میان بغداد و اربیل با برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه در شمال عراق به اوج رسید و با استقرار نیروهای فدرال در مناطق مورد منازعه بویژه کرکوک و مناطق نفتی آن وارد مرحله ای تازه شد. دعوت اربیل به گفت و گو با بغداد از همین زمان هر روز جدی تر شد اما حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز هر گونه گفت و گو را منوط به اعلام رسمی رهبران کردستان عراق مبنی بر بطلان همه پرسی و نتائج آن می داند. 

ناظران بر این باورند که اعتراضات اخیر مردم در شمال عراق علیه رهبران حاکم بر این منطقه، موضع اربیل را بیش از پیش در برابر بغداد تضعیف کرده است و احتمال آغاز گفت و گوی بدون پیش شرط و مطابق خواسته اربیل را بازهم کاهش داده است. 

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد