Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@22:03:31 GMT

لذت بازی با لگوهای متحرک

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۳۳۱۹

لذت بازی با لگوهای متحرک

کودک و نوجوان > دانش - سپنتا سلیمی:
«از وقتی به‌یاد دارم، مشغول بازی‌کردن و ساختن لگو بودم.»

اين‌ها حرف‌ها را «جيسون آله‌مان» (Jason Allemann) مي‌گويد؛ لگوسازي حرفه‌اي که توانسته يک موتور ساده به سازه‌هاي لگويي‌اش، متصل و آن‌ها را به سازه‌هاي متحرک تبديل کند. در اين سازه‌ها‌ لگو و فناوري به هم پيوند خورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت موفق لگو مدتي پيش با راه‌اندازي پروژه‌ي «ماينداستورم»، براي اولين‌بار قدم به دنياي فناوري گذاشت و سازه‌هاي پيش‌ساخته‌ي روباتي براي دوستدارانش عرضه کرد. اين پروژه منبع الهام بزرگي براي جيسون بود و بيش‌تر وسايل موردنياز او را براي ساخت سازه‌هاي متحرک فراهم ‌کرد.

جيسون و نامزدش کريستال، سال گذشته در همين ايام، يک سازه‌ي لگويي خلاقانه ساختند که حسابي محبوب شد. اين سازه براي استقبال از ايام کريسمس ساخته شد و بابانوئلي بود سوار بر کالسکه‌اي که چند گوزن آن ‌را مي‌كشيدند.

اين بابانوئل و گوزن‌هاي لگويي‌اش با خلاقيت جيسون و کريستال حرکت مي‌کردند. جيسون آجرهاي لگو را خلاقانه و البته با الهام از طرح اصلي ‌ساخت و در پايان با اضافه‌کردن يک موتور، آن‌ها را به حرکت وا‌داشت.

از زماني که بابانوئل متحرک حسابي معروف شد حدود يک سال مي‌گذرد، اما جيسون در اين مدت بي‌کار نبوده و سازه‌هايي ساخته که حتي از بابانوئل هم محبوب‌تر شده‌اند.

او با دست و دلبازي روش ساخت اين سازه‌ها را در وب‌سايتش به نمايش گذاشته تا هرکسي دلش خواست يکي از اين سازه‌هاي متحرک داشته باشد، بتواند براي خودش بسازد.

بيش‌تر سازه‌هاي جيسون با دست کاربر و با چرخاندن اهرم به حرکت درمي‌آيند. منتها بعد از به بازار آمدن سازه‌ي روباتيكِ پروژه‌ي ماينداستورم، جيسون، موتور و حسگر را هم به اين سازه‌ها اضافه کرد. هرچند بعضي از آن‌ها هر دو قابليت را دارند. يعني هم دستي کار مي‌کنند و هم با موتور.

جيسون سازه‌هايش را در وب‌سايتش به فروش گذاشته است. قيمت اين سازه‌ها گران است و هرکسي توانايي خريد آن را ندارد. ولي کساني که دوست دارند يکي از اين سازه‌ها داشته باشند، مي‌توانند با دستورالعملي که در وب‌سايت جيسون وجود دارد، يکي براي خودشان بسازند.

 

جيسون آله‌مان، خالق کانادايي سازه‌هاي متحرك لگويي

 

دست لگويي با چرخاندن يک اهرم پيانو مي‌نوازد

 

بابانوئل لگويي متحرک در ايام کريسمس حسابي مشهور شد

 

بعضي از سازه‌ها، مثل اين الاکلنگ تمام و کمال ساخته و پرداخته‌ي جيسون است

 

چمن‌زن متحرك، چمن‌هاي لگويي را کوتاه مي‌کند

 

اين دستگاه با فشار يک دکمه شکلات پايين مي‌اندازد و وقتي دست کاربر براي برداشتن شکلات نزديک شود عنکبوت لگويي باکمک يک حسگر به سمت دست مي‌آيد تا کاربر را بترساند

در همین زمینه: رؤیای استیو جابز به حقیقت پیوست! کوچک‌ترین شوینده‌ی دنیا! باهوش‌های بی‌جان!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهدی مرادی، سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: سد روستای چهار فرسخ نهبندان هم به دلیل بارندگی‌های خوب بهاری ۲۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده‌ که آبگیری این سازه‌ها در چند سال اخیر بی سابقه است.

وی با اشاره به آبگیری تالاب کجی نمکزار نهبندان در پی بارش‌های اخیر گفت: آبگیری تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفره های زیر زمینی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان بیان کرد: بر اثر بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته خسارت جانی در شهرستان نداشته‌ایم اما وقوع سیلاب‌ خسارت‌هایی به جاده‌ها، قنوات و بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی افزود: اکنون تمامی مسیرهای شهرستان باز است و مشکلی از نظر تردد نداریم همچنین نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی امدادرسانی لازم را داشته باشند.

سامانه بارشی جدید از دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال شد و با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش‌ بینی است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

فعالیت این سامانه بارشی در شرق استان از جمله شهرستان نهبندان شدت بیشتری داشته و باعث جاری شدن سیلاب شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

کد خبر 849011 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم باران استان خراسان جنوبی سد

دیگر خبرها

  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • لیکرز به دنبال تغییر سرمربی
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • جزئیاتی از آتش‌سوزی ویرانگر در امامزاده ابراهیم
  • جزئیات آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • اعلام جزئیاتی درباره پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد