Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@16:51:23 GMT

بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درگذشت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۴۰۲۷

به گزارش پارس نیوز،

هادی مرزبان کارگردان با سابقه تئاتر ایران و همچنین خانواده مرحوم علی رامز اعلام کردند که این هنرمند پیشکسوت پس از گذراندن دوره طولانی از بیماری و بستری بودن در بیمارستان، ساعتی قبل بر اثر کهولت و نارسایی کبد، در سن ۹۰ سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

علی رامز در سال ۱۳۰۶ در تهران متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از گذراندن دوره دبستان به دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) وارد شد و بواسطه آشنایی با افرادی چون عزت الله انتظامی و زنده یاد هوشنگ بهشتی به تئاتر تهران آن زمان راه پیدا کرد. در سال ۱۳۲۷ دوره کلاس تئاتر زنده یاد عبدالحسین نوشین را گذراند که پس از ۸ ماه به تعطیلی گرایید.

زنده یاد رامز پس از فارغ التحصیل شدن در رشته برق در سال ۱۳۲۸ وارد مدرسه پست و تلگراف و تلفن شد و پس از ۲ سال در سال ۱۳۳۰ به شرکت مخابرات ایران منتقل شد. طی سال های خدمت موفق به دریافت دیپلم ششم ریاضی شد و در سال ۱۳۴۷ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت. در سال ۱۳۵۱ با درجه شاگرد اولی تحصیلات را به پایان رساند و در همان سال موفق به اخذ بورس تحصیلی از کشور بلژیک گردید.

وی در طول مدت اشتغال تنها توانست در ۲ فیلم سینمایی و چند برنامه تلویزیونی و یک نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی زنده یاد حمید سمندریان شرکت کند. در سال ۱۳۶۰ بازنشسته شد و از آن پس به صورت دلخواه به کار خود ادامه داد. زنده یاد رامز در طول فعالیت هنری خود موفق به حضور در چندین فیلم سینمایی، چندین تئاتر و سریال های متعدد تلویزیونی از جمله «امیر کبیر»، «وزیر مختار»، «مرغ حق»، «یکی از این روزها»، «پاییز بلند»، «شمارش معکوس»، «محاکمه»، «عبور از خط سرخ» و «قضیه اوپنهایمر» شد.

زنده یاد علی رامز در تمامی نمایش های کارگردانی شده توسط هادی مرزبان به عنوان بازیگر حضور داشته و بیش از ۳۰ سال با گروه تئاتر «حرکت» همکاری مستمر داشته است.

گفتنی است؛ مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند فقید متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

معصومه حائری، عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی بود که علی‌رغم رنج‌های بسیاری که در دوره‌های مختلف زندگی، غربت در روزگار تبعید حضرت امام (ره)، شهادت همسر و چشیدن مصائب این فقدان، نقش مادری و ستون خانه بودن را به‌جا آورد و تا جان در بدن داشت بر عشق خود نسبت به «مصطفی» و «امامِ مصطفی» استوار ماند.

کد خبر 747828

دیگر خبرها

  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد