Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@12:13:26 GMT

حماسه نهم دی؛ ترنم ولایت مداری ملت ایران

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۵۰۹۹

حماسه نهم دی؛ ترنم ولایت مداری ملت ایران

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یکی از پایه های اقتدار و قدرت نرم در نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور سرنوشت ساز ملت ولایت مدار ایران در لحظه های حساس و تاریخی انقلاب اسلامی است.

مجرای تحقق اراده لایزال الهی بصورت قانون های ثابتی در جهان است که نه تبدیلی در آن راه یافته و نه تغییرمی یابند. براساس نص صریح قرآنی؛ خداوند متعال سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود آنان خواهان تغییر سرنوشت خود باشند چراکه در دین مبین اسلام هیچ اجباری در کار نیست و هدایت کاملا از گمراهی مشخص شده و مبنای حرکت توحیدی و صعود بسوی جامعه فاضله مهدوی در فرهنگ ناب اسلامی بر مبنای اختیار و انتخاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه انسانی همواره از برکات و عنایات الهی متنعم می شود و حیات و قوام اجتماعی هر ملتی بستگی به عمق باورها و اعتقادات عمیق و حیات عاشقانه ای دارد که وسعت جریان هدایت الهی را ترسیم می کند.

نص صریح «یدالله فوق ایدیهم» همواره در حال تحقق است و صد البته انعکاس و تراوشات واسعه رحمت الهی بر ملت های آرمان خواهی که در زیر لوای توحید مجتمع شده و با استقامت و پایداری برای اعتلای آرمان های توحیدی قدم برمی دارند توفیق و عنایات خاصه الهی به گونه ای دیگر است. چشمه جوشان رحمت خداوندی با خلوص و صفای عاشقان حقیقت و خیزش ها و جنبش های عظیم اجتماعات انسانی و دل های یکرنگ و یکدل که برپایه «وحدت کلمه» قیام می کنند جریان می یاید و معنای «واعتصمو بحبل الله  جمیعاولا تفرقو» را دوام وقوام می بخشد و این معنای صریح و روشنی از امداد های غیبی الهی برای ملت های آزادیخواه جهان است که قیام های حماسی و الهی  را شکل می دهند. 

 حماسه 9 دی  سال 88 نیزیکی از حماسه های ماندگار و تاریخی و سرنوشت ساز در فضای غبارآلود فتنه های پیچیده ای بود که همه معادلات کودتاچیان و عناصر مزدور و ایادی استکبار و سرسپردگان داخلی(فتنه گران) را که سال های سال بطور مزدورانه درخیالبافی ها و اتاق  های فکری پوشالی خود نقشه براندازی نطام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کودتای مخملین را در سر می پروراندند برملا ساخت و حضور حماسی و اقتدار آفرین و عاشقانه ملت ولایتمدار ایران  اسلامی را در زیر پرچم لوای سرخ اباعبدااله الحسین(ع) به نمایش گذاشت.

حماسه 9دی ترنم عشق و ایمانی جاودانه و سند پایبندی مردم فهیم ایران اسلامی به ولایت فقیه و آرمان های توحیدی بود که شعاع انعکاس آن پهنای آسمان ها و زمین را در نوردید و فریاد ملت با نوای «یا ابالفضل و یاحسین(ع)» در عرش الهی طنین انداز شد و در تاریخ جاودانه گشت.

حماسه 9دی برای همیشه ثابت کرد که «ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه»، حضور حماسی و اعتقادی ملت ولایتمدار ایران اسلامی در حماسه 9 دی ثابت کرد  عشق و ایمان و اعتقادات قلبی و باورهای اسلامی و هویت دینی و ملی در رگ های جامعه جریان دارد و همواره عنایات غیبی حضرت حق و توجهات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم(روحی واروحنا الفداء العالمین) در پشت جریانات انقلاب است و نظام اسلامی را هدایت می کند.

حقیقتا در فرهنگ انقلابی گری و ولایت مداری شیعه انتظار باوری شوق آفرین و امیدبخش است که با الهام از نهضت سرخ حسینی و فرهنگ عاشورا در عمق و باورهای اعتقادی ملت جریان می یابد و تئوری و دکترین ولایت فقیه را به عنوان  مترقی تریرین  و خدشه ناپذیرترین و پیشرفته ترین اصل الهی در ترسیم مدینه فاضله مهدوی تثبیت  و تحکیم می کند. 

 ملت سرافرار و مقتدر ایران اسلامی در این حماسه سرنوشت ساز و تاریخی  ثابت کرد که افق اندیشه ملت به آسمان پهناور ولایت  وعشق به ائمه اطهار دوخته شده و با توسل به آن ذوات مقدس حیات انسانی و اجتماعی خود را برای رسیدن به کمال نهایی ترسیم می کنند.

محمدرضایی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.   حسن نوری زاده افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دیدارها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساختهای مرزی و گمرکی تاکید شد.   نوری زاده  ادامه داد: در این دیدارها آمادگی این استان برای حضور در عرصه های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر و همکاریهای متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.   او گفت: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه های انتقال انرژی و آموزشهای فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاریهای مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.   ضرورت افزایش روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان نیز مشکلات روابط تجاری بین این دو منطقه را بررسی و بر افزایش روابط تجاری و رفع موانع موجود بین دو کشور تاکید کرد.   در این دیدار آخرین وضعیت روابط تجاری این دو کشور بررسی و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مراودات فی مابین تاکید شد، همچنین مقرر گردید همکاری اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی تقویت شود و برنامه‌ریزی ها به صورت مشترک انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • سرنوشت تلخ زیبای ۲۷ساله، یک ایران را متاثر کرد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند