Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@04:47:26 GMT

برترين ابرخودروهاي هزاره سوم

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۵۷۶۷

برترين ابرخودروهاي هزاره سوم

خبرگزاري آريا - هفته نامه خودرو امروز - اشکان آثار: ابرخودروها هميشه از جايگاهي خاص برخوردار بوده اند و طرفداران زيادي را به خود جذب مي کنند. همين باعث شده تا در قرن 21 سوپراسپرت هايي به توليد برسند که بسيار مورد توجه واقع شدند و تبديل به سمبل اين قلمرو و حتي صنعت خودروسازي شده اند. با اين مقدمه به معرفي 10 نمونه از برترين و ماندگارترين ابرخودروهاي هزاره سوم مي پردازيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


10. 2000 Saleen S7
سالين S7 اولين سوپراسپرت موتور وسط آمريکايي توليد شده با توان پيشرانه بالاست. آيروديناميک اين خودرو به اندازه اي خوب است که در سرعت 260 کيلومتر بر ساعت به اندازه دو برابر وزن خودرو بر آن نيرو وارد مي شود تا خودرو را به مسير بچسباند.

9. 2004 Mercedes-Benz SLR Mclaran
حاصل همکاري مک لارن و مرسدس خودرويي بود با طراحي منحصر به فرد و قابليت هاي فني بسيار بالا که تمامي توجهات را به خود جلب کرد. SLR از يک پيشرانه 8 سيلندر با بلوک آلومينيومي همراهبا سوپرشارژر استفاده مي کند که حداکثر توان توليدي آن 617 اسب بخار است.

8. 2007 Ruf CTR3
Ruf تيونر پورشه در سال 2007 با تغييراتي که روي موتور 6 سيلندر 3.8 ليتري 911 انجام داد، قدرت اين خودرو را به 691 اسب بخار رساند تا بيشينه سرعت اين خودرو به 360 کيلومتر بر ساعت برسد. براي سبک سازي CTR3 از فيبر کربن و مواد بسيار سبک استفاده شده که اين خودرو را به يکي از سريع ترين خودروهاي ليست تبديل کرده است.

7. 2007 Ford GT
فورد جي تي ابتدا به صورت يک خودرو مفهومي به عنوان يادبودي براي GT40 هاي افسانه اي فاتح آلمان طراحي شد اما بعد از استقبال از اين طرح با يک موتور 8 سيلندر متصل به يک سوپرشارژر به قدرت 550 اسب بخار به توليد رسيد.

6. 2009 Lamborghini Murcielago
اين گاو خشمگين اسپانيايي در نسخه Super Veloce با يک موتور 12 سيلندر تنفس طبيعي، 670 اسب بخار قدرت را به چرخ هاي عقب منتقل مي کند و در عرض 2.9 ثانيه به 96 کيلومتر بر ساعت مي رسد. طراحي جالب اين سوپر اسپرت در کنار پيشرانه قدرتمندش باعث شد تا به محبوبيت بالايي دست پيدا کند.

5. 2007 Koenigsegg CCXR
خودروساز سوئدي در سال 2007 با رونمايي از CCXR به همگان ثابت کرد که کسي نمي تواند با اين خودرو رقابت کند. CCXR از يک پيشرانه 8 سيلندر 4.8 ليتري تقويت شده مجهز به يک جفت سوپرشارژر استفاده مي کند که توان توليد 1018 اسب بخار قدرت را داراست.

4. 2008 Gumpert Apollo S
از گومپرت آپولو S به عنوان خودرويي شبه مسابقه اي براي جاده ياد مي شود و حتي به لطف نيروي رو به پايين Down Force قابل توجهي که پيکره آيروديناميک آن توليد مي کند روي کاغذ امکان وارونه راندن آن روي سقف تونل هم وجود دارد.

3. 2003 Porsche Carrera GT
جايگاه سوم ليست متعلق به يکي از بهترين سوپراسپرت هاي تاريخ و البته قاتل پاول واکر، بازيگر محبوب فيلم هاي Fast & Furious است. اين خودرو با پيشرانه 10 سيلندر خود که برگرفته از موتورهاي فرمولاوان است مي تواند 605 اسب بخار نيرو توليد کند. براي موفقيت اين خودرو، کمپاني پورشه از تجربيات خود در توسعه 911 GT1 و LMP1-98 استفاده کرده.

2. 2003 Ferrari Enzo
زماني که يک محصول نام کوچک کمپاني را يدک مي کشد، بدون شک پادشاه محصولات آن کمپاني لقب خواهد گرفت. فراري انزو در آن سال از تمامي تکنولوژي هاي قابل انتقال بين خودروهاي فرمولاوان بهره برد و در اين راه نيز بهترين راننده فرمولاوان يعني شوماخر همراه اين پروژه بود. پيشرانه اين خودرو به صورت تنفس طبيعي با 12 سيلندر، 651 اسب بخار قدرت توليد مي کند.

1. 2007 Bugatti Veyron
ويرون با يک پيشرانه W16 همراه با 4 توربوشارژر و 10 رادياتور قابليت توليد 1020 اسب بخار را داراست. اين خودرو در آن زمان قيمتي برابر با 1.2 ميليون دلار داشت و همچنين قيمت تايرهايش برابر با 25 هزار دلار بود. ويرون مسير را براي خودروهاي اگزاتيک که ما آنها را به عنوان ابرخودرو مي شناسيم هموار کرد تا امروز شاهد اين تعداد خودروها باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر دهقانی در مراسم رونمایی از این موتور با اشاره به توانمندی دانش‌بنیان‌ها در طراحی، تولید و بهینه‌سازی قوای محرکه افزود: قوای محرکه در حجم بالا با سوخت بنزین، یکی از انواع قوای محرکه است که در بسیاری از انواع خودروها، متناسب با نیاز صنایع راهبردی کشور کاربرد دارد. این یک نیاز کاملاً راهبردی است که کشور اهمیت آن را دریافته و شرکت‌های مختلف در مسیر بومی سازی و تولید آن گام برداشته‌اند.

یک شرکت دانش‌بنیان متشکل از چندین متخصص و عضو هیئت علمی برترین دانشگاه‌های ایران و سراسر جهان در مسیر بومی سازی این موتور گام برداشته و امروز به موفقیتی چشمگیر دست یافته‌اند.

۴۰ نفر از برجسته‌ترین دانشگاهیان مطرح در عرصه ملی و بین‌المللی با طرح‌ریزی یک برنامه عمیق ۴ ساله، در مسیر اکتساب فناوری‌های یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین موتور‌های شش سیلندر گام گذاشتند و امرز موفق شدند که نمونه بومی‌سازی شده این موتور را با کیفیتی بالا و منطبق با روزآمدترین استانداردها، طراحی، تولید و آزمون کنند.

دکتر دهقانی، مهم‌ترین دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان را اثبات توانمندی کشور در توسعه فناوری ساخت انواع قوای محرکه متناسب با نیاز کشور و نیز امکان توسعه و بهینه‌سازی آنها دانست و افزود: امروز توانمندی تولید موتور شش سیلندر بنزینی خورجینی با حجم ۴۰۰۰ سی‌سی که موتوری راهبردی بوده و دارای کاربری‌های متنوع صنعتی، تفریحی و نظامی است، در این مجموعه دانش‌بنیان به اثبات رسید و امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه افتاده است، با قوت ادامه پیدا کند و به زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این‌که فناوری‌های موتور، جزو راهبردی و کلیدی‌ترین دانش‌ها و فناوری‌ها جای دارند و سرریز این فناوری‌ها می‌تواند به توسعه و ساخت محصولات دیگری منجر شود، ادامه داد: وقتی یک شرکت از توانمندی طراحی، ساخت و ارتقای قوای محرکه‌ای با این حجم، کیفیت و سطح استاندارد برخوردار است، در واقع به سرمایه ارزشمند دانش فنی دست یافته است که به مراتب از خود محصول ارزشمندتر است و قابلیت تسری به دیگر بخش‌های صنعت خودروسازی را دارد و می‌تواند زمینه‌ساز تولید و توسعه محصولات ارزشمند دیگری شود.

وی به حمایت جدی معاونت علمی از کسب دانش فنی و تولید محصولات فناورانه حوزه حمل و نقل و به طور خاص ساخت انواع قوای محرکه، اشاره کرد و ادامه داد: معاونت علمی به عنوان پشتوانه اصلی این شرکت، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفته و در دیگر حمایت‌ها که از جنس دانشی است مانند دسترسی به فناوری‌های خاص دنیا، همراه این مجموعه دانش‌بنیان بوده است.

پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف که در زمینه پژوهش‌ها و کسب دانش فنی، ارتباط میان صنعت و دانشگاه و بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی و راهبردی فعالیت دارد، طراحی و تولید موتور شش سیلندر بنزینی را با توجه به نیاز صنایع کشور آغاز کرده است.

به طور میانگین نیاز بخش دفاعی کشور به این قوای محرکه حدود ۱۰ هزار خودرو است و با در نظر گرفتن نیاز سایر حوزه‌ها این ظرفیت به ۳۰ هزار عدد نیز می‌رسد و پژوهشگاه شهید رضایی با ورود به توسعه دانش فنی بومی قوای محرکه، مطالعه و کار بر روی خودرو‌های تاکتیکی و آفرود را آغاز کرد.

در این طرح، ضمن الگوبرداری از بیش از ۱۳۰ موتور بنزینی، دستاورد ۱۳ سازنده نامی موتور در سطح جهانی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و در نهایت موتور مبنای ۴هزار سی‌سی شش سیلندر، برای بومی سازی انتخاب و پس از یک کار تحقیقاتی و فناورانه چهار ساله، نخستین نمونه از این موتور با رویکرد اثبات توانمندی تولید داخل طراحی و ساخته شد.

متخصصان در این طرح موفق شدند به ۴۵ درصد دانش فنی بومی ساخت موتور دست پیدا کنند و ۱۰ بخش اصلی موتور با موفقیت کامل مهندسی معکوس شد. از اقدامات این گروه تحقیقاتی و فناور می‌توان به طراحی و ساخت قطعات با دقت ۹ میکرون، شبیه سازی، طراحی سامانه راهگاهی و قالب‌های بلوک چدنی، طراحی ساخت محور بلوک موتور، ساخت بلوک آلومینیومی موتور خورجینی برای اولین بار در کشور، ساخت میل لنگ موتور خورجینی با استحکام تسلیم ۸۰۰ مگاپاسکال، ساخت میل بادامک موتور خورجینی و ساخت شاتون موتور خورجینی با یکی از بهترین انواع مواد اولیه و مبتنی بر دانش روزآمد متالوژی اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا