Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  سرهنگ محمدرضا محمدی، ریيس پليس راهنمايی و رانندگی گيلان با اشاره به نقش مهم دوچرخه و ترويج فرهنگ دوچرخه سواری در كاهش حجم ترافيک افزود: محدود كردن وسايل نقليه موتوری شخصی با ايجاد زيرساخت و توسعه حمل و نقل عمومی٬ پياده راه‌ها و مسيرهای ويژه دوچرخه در بين شهروندان،می تواند معضلات ترافيكی را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش مديران و مردم در زمينه كاهش ترافيک اشاره و خاطرنشان کرد: اين اراده و اين تلاش در مجموعه مديران شهری در حوزه ترافيک وجود دارد، اما تا همراهی و همكاری مردم نباشد قطعا اقدامات و هزينه ها بی نتيجه خواهد ماند.

ریيس پليس راهور گيلان با بيان اينكه پيچ در پيچ بودن و كمبود خيابانهای عريض و موازی در شهر رشت يكی از موانع اصلی در ايجاد خطوط ويژه اتوبوس رانی است٬ اذعان کرد: اين ساختار به جای مضر بودن می تواند با تغيير نقشه ها و روش‌های منحصر، مفيد واقع شود.

سرهنگ محمدی با تاكيد بر لزوم ايجاد زمينه های هدايت ترافيكی گفت: بايد با ايجاد رينگ‌های هدايت ترافيک و حذف تقاطع‌های متعدد٬ چراغ های راهنمايی٬ توقف‌های متوالی٬ چپگردها به نحوی كه ترافيک مرتب در جريان باشد، توقف‌ها را به حداقل رساند. 

وی تصریح كرد: رعايت قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی و ارتقای فرهنگ از عوامل موثر در پيشگيری از تصادفات است.

انتهای پیام/اص

زير ساخت‌های ترافيكی عاملی برای پيشگيری از تصادف است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین؛سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

همشهری در خبری نوشت:موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899712

دیگر خبرها

  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد