Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: میزان ارزش صادرات از این گمرک طی 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 122 درصد افزایش یافت.

جواد جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان صادرات از گمرک استان طی این مدت به لحاظ وزنی نیز 64 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: 9 ماهه امسال 190 هزار و 884 تن کالا از گمرک استان صادر شده که ارزش این میزان صادرات 57 میلیون و 102 هزار و 569 دلار به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل گمرک خراسان شمالی افزود: بیشتر کالاهای صادراتی استان محصولات پتروشیمی همچون کود اوره و پودر کریستال ملامین است.
وی گفت: اسکلت و قطعات فلزی، پلاستیک جات، سیمان، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، خوراک دام، ابزار دکوراتیو پلی استایرن و هواکش صنعتی از دیگر کالاهای صادراتی استان از گمرک بوده است.
وی اظهار کرد: این کالاها به کشورهای ترکمنستان، عراق، آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان و روسیه صادر شده است.

* کاهش میزان واردات
جعفری درباره واردات از گمرک استان گفت: میزان واردات به استان از گمرک نیز در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزشی 38 درصد و به لحاظ وزنی 53 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: در 9 ماهه امسال سه هزار و 688 تن کالا به ارزش هشت میلیون و 432 هزار و 279 دلار به استان وارد شده است.
مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: کالاهای وارداتی شامل برنج، منجوق شیشه ای، نیکل، فروکروم، چراغ سیالیتیک، کیسه کلوست، لوستر و لوازم روشنایی، گلبرگ مصنوعی، پودر جاذب، الکترود زغالی است که از کشورهای چین، پاکستان، آلمان، کره، روسیه و ترکیه وارد شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان