Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عناصر باقي‌مانده گروه تروريستي داعش با شکست در عراق و سوريه و برگشت به زادگاه خود در کشورهاي اروپايي، هم‌اکنون شيوه‌هاي سازماندهي و تبليغي خود را تغيير داده که به دردسري براي نيروهاي امنيتي اين کشورها تبديل شده‌ است.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، سازمان اطاعات آلمان روز چهارشنبه از کشف يک شبکه تروريستي زنان داعش در اين کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با فروپاشي سازماني گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق در نتيجه رزمندگي مبارزان جبهه مقاومت و ارتش‌هاي عراق و سوريه و همچنين پشتيباني هوايي برخي از کشورها، عناصر باقي‌ مانده اين گروه تروريستي به کشور‌هاي اروپايي، يعني زادگاه اصلي خود برگشته‌اند و در فرم‌هاي جديد سعي در گشترش آموزه‌هاي خود دارند.

بنا به گزارش راشاتودي، اين شبکه تروريستي متشکل از 40 زن داعشي هستند که بيشتر همسران آن‌ها هم‌اکنون در زندان به سر مي‌برند و در واقع با فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي و به خصوص با صد‌ها دنبال‌کننده (فالوئر) که دارند تلاش دارند با پُمپاژ آموزه‌هاي خود در شبکه‌هاي اجتماعي به قصد مغزشويي و جذب افراد، جاي خالي همسرانشان را پُرکنند.
بورخارد فرير، مدير سازمان حفاظت از قانون اساسي آلمان، در گفتگو با روزنامه «فرانکفورتر آلگماينه زايتونگ»، در خصوص اين شکبه تروريستي زنان داعش مي‌گويد: اين زنان همگي از پيروان آموزه‌هاي سلفي هستند که ايده‌هاي افراطي خود را در همه حوزه‌ها از نحوه تربيت کودکان تا تفسير خاص خود از دين اسلام در شبکه‌هاي اجتماعي به صورت سازمان‌يافته منتشر مي‌کردند.

وي با بيان اين که هر سلفي تروريست نيست، اما بيشتر عناصر تروريستي از آموزه‌هاي تروريستي پيروي مي‌کنند مي‌افزايد: زنان داعشي بچه‌هاي خود را از همان دوران خردسالي نيز مغزشويي مي‌کنند، به همين دليل سَلَفيسم و آموزه‌هاي تروريستي به امري خانوادگي تبديل شده که نابودي آن را با مشکل مواجه مي‌کند.
به گفته اين افسر اطلاعاتي آلماني، آنچه بيش از همه داستان را بدتر مي‌کند اين است که بيشتر اين زنان، افرادي آموزش‌ديده هستند و برخي از آن‌ها صد‌ها دنبال‌کننده در فيسبوک دارند و در حال حاضر نقش جديدي در جامعه دارند، مردان داعشي فهميده‌اند که زنان را بهتر مي‌توان سازمان داد و توانايي بهتري در گشترش آموزه‌هاي افراطي دارند.

«هانس جورج ماسن» رئيس اطلاعات آلمان، مي‌گويد که با شکست داعش در سوريه و عراق، طي يک‌ سال گذشته، شمار عناصر تروريستي از 9700 به 10800 افزايش يافته و درحال حاضر عناصر تروريستي برنامه تبليغاتي خود از روش‌هاي افراطي در مکان‌هاي عمومي به حلقه‌هاي خرابکار به ويژه در فضاي اينترنت تغيير داده‌ است که اين مسئله دردسر‌هايي را براي نيرو‌هاي امنيتي کشور‌هاي اروپايي ايجاد مي‌کند؛ تجزيه گروه‌هاي بزرگتر تروريستي به واحد‌هاي کوچکتر رصد آن‌ها را با مشکل مواجه مي‌سازد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا