Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه در جلسه هفتگی شرح زیارت جامعه کبیره که شامگاه پنج شنبه هفتم دی ماه سالجاری در حسینیه قرائت قرآن شهرری برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) درباره مقام شفاعت ایشان گفت: ما در ایران در جوار مرقد مطهر بانو حضرت معصومه (س) هستیم که جد بزرگوارشان حضرت امام صادق(ع) درباره وجود مقدس حضرت معصومه (س) فرمودند که اگر حضرت معصومه (س) بخواهد همه شیعیان را شفاعت کند ، خداوند شفاعتش را می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت شفاعت حضرت معصومه (س)

وی به قدرت شفاعت حضرت معصومه (س) اشاره و گفت: وقتی می گویند حضرت معصومه (س) تا این حد قدرت شفاعتی دارد که کسی را به بهشت ببرد، یعنی وجود ایشان اینقدر قدرتمند و موثر است. شفاعت یعنی توان رشد دادن دیگران، توان بالا بردن دیگران است. شفاعت یعنی اینکه شخص توان این را دارد که کسی را از ته جهنم در بیاورد و به بالاترین درجات بهشت برساند. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رابطه رشد حقیقی انسان ها با خانواده آسمانی خود گفت: هر کس بخواهد به یک رشد حقیقی نائل بشود بدون اینکه از وجود مقدس حضرت معصومه (س) کمک بگیرد امکان پذیر نیست، به خصوص برای ما که همسایگان و همجواران ایشان هستیم و ایشان در واقع خویش و خانواده آسمانی ما است که با قطع رابطه و قطع رحم که همانطور برای قطع رحم خانواده زمینی خود داریم برای خانواده آسمانی هم همان را داریم ، که اگر با وجود مقدس حضرت معصومه (س) و کسانی همچون امامزاده عبدالعظیم (ع) ، امامزاده حمزه (ع) ، امامزاده طاهر (ع) که در جوارشان هستیم قطع رحم کنیم ، انسان به جایی راه پیدا نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که کسی اگر رابطه اش با پدر و مادر زمینی و خانواده زمینی اش قطع باشد عاق می شود و به بهشت راه پیدا نمی کند ، حالا همین طور هم اگر کسی با خانواده آسمانی خودش رابطه اش ضعیف باشد راه به جایی باز نمی کند و زندگی اش پر از مشکلات و گرفتاری است. حتی اگر دنیایش خوب باشد نظام معنوی و آخرتی اش در گشایش نیست و راهی به آسمان و غیب نمی تواند پیدا کند ، حتی نماز و ذکر ندارد چون عاق خانواده آسمانی است و درب آسمان روی او بسته است.

باز کردن درب قلبمان از طریق ورودی هایی اهل بیت (ع)

شجاعی با بیان اینکه ما باید راه های ورودی به قلبمان را از طریق اهل بیت (ع) باز کنیم ، گفت: باید درب قلب خودمان را از طریق ورودی های اهل بیت (ع) باز کنیم. اینها هستند که باید دستی بر سر و روی ما بکشند و عنایتی و توجه ای بکنند تا قلب ما باز بشود. و برای اینکه قلب ما باز شود باید قلب ما اول  به روی اهل بیت (ع) باز شده باشد تا آنها به قلب ما بیایند و تصرفی کنند.

وی ادامه داد: باید ما با این حضرات معصومین رابطه قلبی برقرار کنیم و درب قلبمان را به روی آنها باز کنیم تا آنها در قلبمان بنشینند و وقتی آنها در قلب ما نشستند در دل ما خیلی اتفاقات مبارکی می افتد. اما وقتی رابطه ما با آنها رابطه سرد و یخ و خاموشی باشد ما در واقع اینجا می بازیم و سرد و یخ و خاموش می شویم.

شجاعی با بیان اینکه قیمت انسان ها به معشوق های قلب آنهاست، گفت: بنابراین همه حیثیت و دارایی یک انسان قلب و دلش است و قیمت یک دل به دلبرهای اوست کسانی که در آن قلب نشسته اند و حاکم آن قلب هستند و در آن قلب می توانند تصرف کنند و می توانند آن دل را شاد و غمگین کنند و این قیمت دل یک انسان است.

وی با اشاره به پنج معشوق هر انسان اظهار کرد: انسانها پنج معشوق دارند؛ معشوق گیاهی، نباتی، حیوانی، عقلی علمی و فوق عقلانی. که  باید دید سلطان دل شما کدام یک از این معشوقات است و کدام یک از این معشوقات در دل شما نشسته و فرمان می دهد و حاکم قلب شماست. احساس افتخارها، ذلتها ، نا آرامی ها ، شادی ها با کدام یک از این معشوق ها است و این قیمت یک انسان است و همانطور که گفتیم برترین و اصلی ترین این پنج معشوق، معشوق فوق عقلانی است.

قدرت فوق العاده حضرت معصومه (س) و بر قراری ارتباط با ایشان

این استاد حوزه و دانشگاه به قدرت فوق العاده حضرت معصومه (س) اشاره و بیان کرد: وجود حضرت معصومه (س) از یک قدرت فوق العاده ای برخوردار است و انسان خسارت بزرگی می بیند که در جوار حضرت معصومه (س) باشد و آن هم در این فاصله بسیار کم که هر وقت ما اشاره بکنیم و دلمان بخواهد در عرض یکی دو ساعت به محضر ایشان می توانیم برسیم. اگر کسی این را از دست بدهد حسرت عظیمی دل او را می گیرد و از یک موقعیت بی نظیری خودش را محروم کرده است.

وی ادامه داد: در نظر بگیرید اکنون که در جوار این بانو هستید، سعی کنید بتوانید قبل از اینکه از دنیا بروید یک صمیمیت ، یک رفاقت ، یک ارتباط قدرتمند عاطفی و معنوی خوبی با حضرت معصومه (س) برقرار کنید و بدانید ایشان خانواده ما و جزء خانواده آسمانی ما هستند و سهمی در وجود ما داشته و عنصر وجودی ما هستند که باید این عنصر را در وجودمان فعال کنیم و یک ارتباط عالی و خوب با ایشان برقرار کنیم.

شجاعی افزود: همانطور که در مورد عزیزانی که به ما نزدیک هستند مثل امامزاده صالح (ع)، امامزاده عبدالعظیم (ع) این ارتباط باید برقرار بشود که اگر این ارتباط برقرار نشود بعدا خیلی خسارت خواهیم دید. تصور کنید از این دنیا رفتید و وارد نظام برزخی شده اید و آنجا خیلی هیهات و گرفتاری ها دارد و کسی به کسی هم کار ندارد ولی آنجا این ها کس و کار ما هستند و به دادمان می رسند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بخشی از زیارتنامه حضرت معصومه (س) که می خوانیم «عرف الله بیننا و بینکم فی الجنه » گفت: دقت کنید در زیارتنامه حضرت معصومه (س) می گویید: عرف الله بیننا و بینکم فی الجنه و همین جمله را در زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) هم می گویید که خدا من و شما را در بهشت به هم معرفی کند. امکان ندارد حضرت معصومه (س) در برزخ بی خیال شما بشود ، اصلا این طور نیست تمام این بی خیالی ها که انسان فریاد می زند و نعره می کشد که کسی به دادش در آن تاریکی و گرفتاری برزخ نمی رسد به خاطر بی خیالی های خودش در دنیا بوده است. به علت کری ها ، کوری ها ، بی انس بودن ، سردی ها ، بی عاطفگی ها و بی ارتباطی های خودش در دنیا بوده و الا از طرف آنها سردی و بی ارتباطی وجود ندارد.

دنیای بدون خانواده آسمانی جهنمی بیش نیست

شجاعی افزود: ما اگر بخواهیم و بتوانیم یک چنین صمیمیتی با اهل بیت (ع) برقرار کنیم، باید از الان به فکر باشیم. از الان باید فکر هم نظام دنیایی و هم نظام آخرتی خود را بکنیم ، دنیایی که بدون خانواده آسمانی بگذرد یک جهنم بیش نیست ، دنیایی که بدون اهل بیت (ع) و بدون یک ارتباط صمیمی با غیب و اهل بیت (ع)، اولیاء ، انبیاء ، صدیقین، شهدا، صلحا، فرشتگان بگذرد یک جهنم است که داریم تحملش می کنیم و همین جهنم را در برزخ بدتر از این داریم.

وی ادامه داد: دنیا اگر قیمت دارد و یک ارزش و شادی دارد، در شادی و ارتباط و خدمت و رفت و آمد با خانواده آسمانی و اهل بیت (ع) است، در واقع فدای اینها شدن است. این که دائما بگویید به ابی انت و امی به ابی انتم و امی و نفسی و مالی  این زبان کاملا عاشقانه است ، کسی که بلد نباشد نمی داند چه جایگاهی دارد.

وی ادامه داد: جملاتی که در زیارت جامعه کبیره یا در ادعیه و زیارات می خوانید بر اساس یک انسان کامل یک آدم طراحی شده است ، آدمی که از جنس اهل بیت (ع) و آسمان است.

شجاعی بیان کرد: این ادعیه ها، نماز و سجده همه چیز بر اساس این شخصیتی که از جنس خود اهل بیت (ع) است طراحی شده است ، اگر شما آن منی که از جنس اهل بیت (ع) است در خودتان زنده نکنید ، بالغش نکنید ، تغذیه اش نکنید تا آخر عمر کورکورانه یک زیارت می خوانید اما یک زیارت جدی نیست و هیچ وقت در آن احساس نیست.

امیرمحسن سلطان احمدی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی گفت: «حضرت معصومه سلام الله علیها؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب» به عنوان شعار محوری برای قم انتخاب شده است و برنامه‌های این دهه کرامت پیرامون این موضوع انتخاب شده است‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف در نشست خبری تشریح برنامه های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به مناسبت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به روایت امام رضا علیه السلام «الامام عز المؤمنین» شعار سراسری دهه کرامت «باشما سربلند هستیم» انتخاب شده است.

وی افزود: «حضرت معصومه سلام الله علیها؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب» به عنوان شعار محوری برای قم انتخاب شده است و برنامه‌های این دهه کرامت پیرامون این موضوع انتخاب شده است.

رئیس ستاد آیین های فاطمی و معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: رایزنی‌هایی صورت گرفته است که حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دبیرخانه ستاد ملی تکریم دختران شود و این مکان قرارگاه و پایگاهی برای راهبری کنشگران اجتماعی در حوزه تکریم دختران باشد.

وی در رابطه با جشن‌های دهه کرامت عنوان کرد: مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ساعت 7:30 با حضور تولیت‌ها و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و قرائت قرآن و مدیحه سرایی توسط حیدرزاده و شعر خوانی آیینی مجید تال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف ادامه داد: مراسم شب میلاد (جمعه) معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین استاد عالی و مدیحه سرایی سید مجید بنی فاطمه همراه است. همچنین در شام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با سخنرانی با شعر خوانی صابر خراسانی و مداحی محمود کریمی برگزار می‌شود.

وی افزود: در شب ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها بعد از اقامه نماز جمعه، قرائت سراسری زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها در بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور همزمان با حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز جمعه برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و خطبه خوانی و مدحیه سرایی محمدرضا طاهری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی و معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: چهارشنبه 19 اردیبهشت در شبستان امام خمینی (ره) جشن پنج هزار دانشجویان دختر سراسر کشور برگزار می‌شود که این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و مداحی حدادیان و شهر خوانی آیینی برقعی همراه است.

وی با بیان اینکه اعزام خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با عنوان سفیران کرامت از دیگر برنامه های دهه کرامت است، تصریح کرد: تا کنون طرح سفیران کریمه برای 25 استان و 29 کشور هماهنگ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف بیان کرد: به نیت ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم در سال 201 هجری قمری، در 201 سراسر دنیا مراسم و جشن های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف نو مکلفان در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: برگزاری مسابقه قرآنی ویژه بانوان، معرفی حافظان کل قرآن و کسانی که در مرکز حفظ قرآن آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها موفق به حفظ شدند، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب، نشست های علمی و ترویجی درباره معرفی شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد آیین های فاطمی و معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه مراسم خطبه خوانی ویژه بانوان نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این ایام اجتماعاتی ویژه بانوان برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها اجتماع بانوان طلبه در 23 اردیبهشت ساعت 10:30، اجتماع بانوان امدادگر و محفل ادبی شعر ویژه بانوان است.

وی ادامه داد: اجتماع بانوان بین الملل، جشن‌های مردمی به زبان عربی، آذری و اردو از دیگر برنامه‌های بخش بین‌الملل حرم حضرت معصومه سلام الله علیها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف عنوان کرد: پخش برنامه‌ها از رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه ریزی‌های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای دهه کرامت است.

وی با اشاره به برگزاری به ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان گفت: در این ایام از کودکان و نوجوانان مورد تکریم ویژه قرار می‌گیرند و از متبرکات حرم حضرت معصومه هدیه ای به آن‌ها داده می‌شود.

رئیس ستاد آیین های فاطمی و معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) یادآور شد: بازدید از موزه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در روز میلاد به صورت رایگان و در دیگر روزهای دهه کرامت به صورت نیم بها میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)