Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس علوم قرآني گفت: تغيير در و ديوار شهر جامعه مهدوي را شکل نمي دهد بلکه مهدويت به عنوان فرهنگ بر فرم، اصول و مبناي معنوي و فکري استوار شده و جامعه را مهدوي مي کند.

حجت الاسلام والمسلمين محمد صابري کارشناس علوم قرآني در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان درباره انتظار گفت: براي فرد منتظر خواندن دعاي فرج توصيه شده است و تا جايي که مي تواند بايد براي ظهور حضرت ولي عصر(عج) دعا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: جامعه مهدوي بايد جهاني ديده شود چون قيام حضرت ولي عصر (عج) جهاني و ظهورشان براي حرکت و تحول در جهان است.
اين کارشناس علوم قرآني درباره شرايط جامعه اسلامي در موضوع انتظار اظهار کرد: در جوامع اسلامي علي الخصوص ايران که بيشترين درصد شيعيان را به خود اختصاص داده است بايد حرکات، سکنات، زندگي، گفتگو، نشست و برخاست، ديدوبازديدها، دادوستدها، مسئوليت‌ها و مسئولان ما و افرادي که در اصناف و اقشار گوناگون در رتبه‌هاي مختلف قرار دارند فقط و فقط به دنبال عدل و عدالت باشيم. اگر زماني در کشورمان بي‌عدالتي ببينيم يعني از جاده اصلي و ريسمان درست قرآني و ولايي فاصله گرفتيم.
حجت الاسلام والمسلمين صابري با اشاره به پياده کردن مدينه فاضله در جامعه مهدوي تاکيد کرد: در يک جامعه مهدوي بايد مدينه فاضله را دنبال کنيم. در مدينه فاضله نبايد جرم و جنايت، خيانت، بي عدالتي، فسق و فجور، ‌لامذهبي، بي‌عفتي، بي‌غيرتي، بي‌حيايي و بي‌شرمي ديده شود. جامعه مهدوي از افراد و خانواده‌ها تشکيل مي شود بنابراين در شکل گيري مدينه فاضله نقش موثري خواهند داشت.
وي ادامه داد: اگر مردم به آنچه دارند قانع بوده و حرص و طمع به هر چيز نداشته باشند جامعه‌ مهدوي شکل مي گيرد. تغيير در و ديوار شهر جامعه مهدوي را شکل نمي دهد بلکه مهدويت به عنوان فرهنگ بر فرم، اصول و مبناي معنوي و فکري استوار شده و جامعه را مهدوي مي کند.
اين کارشناس علوم قرآني خاطرنشان کرد: بايد مواظب رفتار خود باشيم. حضرت ولي عصر(عج) از اين افراد و اشخاص که به لباس، ظاهر دين دارند و دين‌دار واقعي نيستند اعتنا نمي‌کند. اين نوع رفتار در درون جامعه اعمال زشت و موانع ظهور هستند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • نشست جامعه قرآنی با استاندار مازندران
  • حسین شریعتمداری خطاب به فضائلی: چرا حضرتعالی این تذکر [حضرت آقا ]را - برفرض واقعی بودن- علنی کرده‌اید؟!  
  • پیوند قرآن و مردم با هوش مصنوعی در قاب شبکه تهران
  • «قلب سلیم» در شبکه تهران
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم