Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-تصویر چند کودک بی‌خانمان در یک رختشوی‌خانه عمومی در منطقه ۱۸ پاریس که در توئیتر منتشر شد، خشم کاربران اینترنتی را در فرانسه برانگیخت.

چند کودک دیده می‌شوند که درهای چند ماشین‌ لباسشویی عمومی را باز کرده و به درون آن رفته‌اند به طوری که پاهایشان از ماشین بیرون است.

این شهروند فرانسوی در توضیح این تصویر که مدعی است خودش آن را گرفته می‌نویسد که این کودکان، پناهجویان خارجی بی‌سرپرست هستند که جایی برای خوابیدن ندارند و برای اندکی گرم شدن به داخل رختشوی‌خانه عمومی در بولوار باربز واقع در محله «گوت دور» پناه آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کاربران فضای مجازی در فرانسه از دیدن چنین صحنه‌ای یکه خورده و با این افراد کم سن و سال اظهار همدردی کرده‌اند، اما برخی از شهروندان که مخالف سیاست مهاجرپذیری هستند بر این باورند که هجوم بی‌اندازه پناهجویان به فرانسه سبب افزایش افراد بی‌خانمان و بروز چنین مشکلاتی شده است.

یکی از کاربران می‌نویسد: «واقعا خانه که نه، یعنی یک فروشگاه یا سالن ورزشی هم نیست که خالی باشد و این کودکان و نوجوانان بتوانند شب زمستانی را در آنجا بگذرانند؟»

دیگری خطاب به نویسنده پست توئیتری نوشته است: «لطفا آدرس دقیق آنجا را بدهید می‌خواهم برایشان لباس ببرم.»

واکنش مقام‌های رسمی

رسانه‌های فرانسوی واکنش برخی مسئولان شهرداری پاریس به این رویداد را منتشر کردند. دومینیک ورسینی، معاون حمایت از کودکان شهرداری پاریس می‌گوید شمار افرادی که در رختشوی‌خانه‌های پاریس می‌خوابند به ۲۵ نفر می‌رسد که بیشتر آنها زیر سن قانونی هستند.

به گفته این مسئول شهرداری، همه این افراد پناهجو نیستند، بلکه شماری از آنان نوجوانان فرانسوی بوده که در باندهای بزهکاری گرفتار شده‌اند. آنها به کودکان و افراد جوان‌تر از خودشان آموزش می‌دهند تا وارد بزهکاری و قاچاق بشوند زیرا خطر به دام افتادن آنها به دست پلیس کمتر است.

میشل دلپوئش، فرماندار پاریس در ماه نوامبر گذشته تعداد نوجوانان بی‌خانمان در مناطق شمالی شهر پاریس را ۸۰ نفر ذکر کرده بود. به گفته او مدیریت این نوجوانان کار ساده‌ای نیست، چون معمولا زیر بار سکونت در اقامت‌گاه‌های موقت ما نمی‌روند. آقای دلپوئش همچنین گفته است بیشتر نوجوانان پناهجوی بی‌سرپرست در کشور خودشان هم خیابان‌گردی می‌کرده‌اند.

موضوع امنیت

واکنش به حضور این کودکان به سطح وزیر کشور هم کشیده است. ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه با یادآوری مشکل این کودکان گفت حضور این افراد در خیابان به جز برای خودشان برای جامعه هم ناامنی به بار می‌آورد زیرا آنها عموما نوجوانانی «پرخاشگر» و «خشن» هستند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت مالکیت معنوی در زیست فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این سرزمین باید با عملکرد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در زمینه‌هایی همچون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری آشنا شوند و این امر خود نیازمند آموزشی متناسب و درخور سن این افراد است.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: آموزش مالکیت معنوی در دنیا به عنوان یکی از بحث‌های پایه‌ای برای کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: آموزش عمومی و فردی منابع انسانی در حوزه مالکیت فکری، تولید پادکست، انیمیشن، تئاتر، تصویرسازی و انتشار کتب مناسب سن کودکان و نوجوانان در راستای آموزش نسل جدید و آشنایی با مالکیت فکری از موضوعاتی است که با تعامل مشترک با سازمان ثبت باید برای کودکان و نوجوانان عملیاتی شود.

در این نشست که اسلامی سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز حضور داشت، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت اجرایی شدن موارد ذکر شده منعقد شود.

کد خبر 6097407

دیگر خبرها

  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین