Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «سید سبحان تقوی»؛ رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان؛ طرح موضوع نارضایتی از دولت را  جریانی فرعی خواند و گفت: طرح موضوع نارضایتی از دولت مستقر آنگونه که در برخی روزنامه ­ها و فضاهای رسانه­ ای به صورت افراطی مطرح می ­شود را، جریانی فرعی می­ دانم که پایگاه منسجمی ندارند و صد البته که از سوی جریان رقیب نیز پمپاژ تبلیغاتی می ­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما این را هم می­ گویم که نمی توان و نباید نسبت به دلسردی بدنه اجتماعیِ حامی و رأی­ دهندگان بی ­تفاوت بود و یا نمی ­توان در مقام دفاع از دکتر روحانی و عملکرد او و دولتش در برابر هرگونه بیان اعتراض و انتقادی، به رویارویی با منتقدان رفت و نگرانی آن­ها را بی ­اساس و بی پایه دانست.

تقوی گفت: در هر سازوکاری از هر گروه، حزب و جریانی و به میزان مشارکتی که در تصمیم ­سازی و تصمیم­ گیری ­ها دارند، و متناسب با مسئولیتی که بر عهده گرفته یا اختیاری که به آنها واگذار شده انتظار پاسخگویی باید داشت. این در حالی­ است که می ­دانیم بسیاری از نیروهای دلسوز کشور در جریان اصلاح ­طلب، در سطوح بالا و میانی و با سابقه مدیریتی روشن و یا حتی نیروهای جوان، به دلیل عدم پیگیری لازم و توجه کافی و یا به دلیل انواع فشارها از سوی نهادها و نیروهایی خارج از دولت، امکان حضور در بدنه مدیریتی و اجرایی را ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب انتقاد اصولگرایان از دولت، ایجاد فضای نقد را از محسنات دولت و به نفع اصلاح طلبان عنوان کرد و افزود: با این حال بر خلاف رویه اصولگرایان که به سادگی بر حمایت خود در دو انتخابات متوالی از یک کاندیدا و حضور تمام قد خود در دو دولت نهم و دهم چشم می‌‌بندند و از زیر بار عواقب و نتایج آن شانه خالی می­ کنند، اصلاح طلبان از همین گشایش نسبی فضا برای بیان نقدها که آن هم نتیجه حضور همین دولت است، برای بیان خواسته ها و نقدهایشان به دولت مستقر استفاده می ­کنند.

وی ادامه داد: معتقدم آنچه که عده­ای از  طرح برخی گلایه ها نسبت به دولت، از آن به عنوان خطر و تهدید یاد می ­کنند، در صورت رفتار صحیح و مدیریت درست ما می ­تواند تبدیل به فرصتی برای جریان مردمی اصلاحات بشود.

اگر روحانی نبود معلوم نیست باید از کدامین رنج سخن می گفتیم

رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان با اشاره به شرایط حمایت اصلاح طلبان از روحانی آن را در راستای مصالح ملی و بهبود وضع مردم خواند تا مبادا مسیر طی شده در سال­ های ٨٤ تا ٩٢ تداوم یابد.

وی اظهار کرد: امروز خرسندیم که مسئولیت مدیریت اجرایی کشور، از گروه ­های محافظه­ کار افراطی گرفته شده و به دست جریانی میانه افتاده و نمی ­توان رضایت خاطر دلسوزان کشور را از این اتفاق نادیده گرفت؛ آن هم در نگاهی کلی و کلان و با در نظر آوردن شرایط پرآشوب منطقه­ ای که در آن هستیم.

تقوی افزود: در این شرایط اولا نباید نسبت به نارضایتی های موجود بی­ تفاوت بود؛ ثانیا کم­ک های دولت در بعضی بخش ها، نباید توجیهی برای تعلل و کم­ک های ما اصلاح ­طلبان باشد. اصلاح ­طلبان مستقل از دولت باید با کار تشکیلاتی سازمان مند و جدی، برای تقویت توان اثرگذاری بر خواست عمومی و ساماندهی هواداران  بکوشند.

اصلاح طلبان عدالت اجتماعی و برابری های عمومی را خواستارند

وی در ادامه تصریح کرد: تجربه حاشیه­ نشینی ٨ساله اصلاح­ طلبان در دولت ­های نهم و دهم و حذف به دور از انصاف آنها از مدار مدیریت کشور، با وجود صلاحیت­ ها و توانمندی­ هایی که همه خوب از آن باخبریم، نشان داد اصلاح­ طلبان نه به خاطر حضور در قدرت، که به دلیل نزدیکی برنامه­ هایشان با مطالبات گروه­ های وسیعی از مردم و بازگوکردن دردها و رنج های آنان، در چشم ایرانیان عزیز و محترم ماندند.

وی تاکید کرد: شرایط امروز که سخت تر از آن روزها نیست؛ امروز هم به جای گره زدن سرنوشت جریان، به صلاحدید دولتمردان و عملکرد دولت، باید جدی تر از قبل و تا پایان دولت روحانی به جای درگیر شدن به بعضی بحث های ژورنالیستی همچنان در قالب پیگیری مطالبات خود نظیر عدالت اجتماعی و برابری­ های عمومی تلاش کرد تا در چشم ایرانیان عزیز و در عرصه عمومی اثرگذار ماند.

نباید اسیر فضای رسانه ای به وجود آمده بود

این عضو فعال حزب ندای ایرانیان افتادن در دام بحث های غیر ضرور را آفت جامعه تلقی و تاکید کرد: به خاطر دارم در همان ابتدای استقرار دولت دکتر روحانی در سال ٩٢، عده ای به طرح بعضی مباحث فرعی که این روزها مطرح می­ شود، استراتژی یا ایدئولوژی و امثال ذلک می پرداختند. آن زمان تلاشمان براین بود که به جای افتادن در دام طرح مباحث غیرضرور که صرفا مخاطبانی محدود و معدود  دارد، همچنان از نگرانی ها و خواسته های عمومی بگوییم.

وی در پایان گفت: امروز هم معتقدم نباید اسیر این فضا ماند و از کار ایستاد. پادزهر بسیاری از نقدهای که منصفانه یا از روی غرض، به خاطر حمایت اصلاح ­طلبان از فلان مجموعه یا فلان نماینده نسبت به این جریان می شود، گاهی تنها نطق نماینده اصلاح­ طلبی است که در مجلس از مبارزه جدی و «نه» به فساد می­ گوید. آمار فسادها و اسامی مفسدانی که خون مردم را در شیشه کرده، منتشر می ­کند و در یک کلام حرف مردم را می­ زند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

حسن روحانی اظهار داشت: آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود، اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم، اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی