Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت خود را مدیون نخبگان، تشکل‌ها و احزاب می‌داند، گفت: دولت انتظار دارد همواره مورد حمایت جریانی باشد که او را سر کار آورده است و از حمایت‌های پایگاه سیاسی و اجتماعی خود در دوران کار برخوردار باشد.اسحاق جهانگیری صبح امروز در بیست‌وپنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران،‌ از این انجمن به دلیل خدماتی که به جامعه و دولت می‌دهند، تشکر کرد و گفت: نهادهای مدنی، سیاسی و صنفی تضمین و تثبیت کننده حرکت صحیح جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: اگر به دموکراسی فکر می‌کنیم و به این می‌اندیشیم که قانون‌گرایی در کشور شکل گیرد و مسئولان به وعده‌هایی که می‌دهند پاسخگو باشند، باید نهادهای مدنی، صنفی و سیاسی مورد حمایت قرار گیرند. بعید می‌دانم  که در دنیا، کشوری داشته باشیم که دموکراسی در آن به معنی واقعی نهادینه شده باشد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خود را مدیون نخبگان، تشکل‌ها و احزاب می‌داند که در مقاطع مختلف به ویژه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ به صورت جدی به صحنه آمدند، خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که توانستند نقش اساسی را در انتخاب برعهده بگیرند، جریان‌های سیاسی و احزاب بودند که مردم را به صحنه آوردند و فضای انتخابات را گرم کرده و باعث شدند   انتخابات پر شوری اتفاق افتد و نتیجه مطلوب به دست آید.

جهانگیری تصریح کرد: به صورت طبیعی دولت انتظار دارد همواره مورد حمایت جریانی باشد که او را سر کار آورده است  و از حمایت‌های پایگاه سیاسی و اجتماعی خود در دوران کار برخوردار باشد. حضور مردم و حمایتش از دولت به این معنا نیست که هر کاری دولت انجام داد، خوب است. نقد منصفانه منجر به تصحیح حرکت دولت می‌شود.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه فقط میدان سیاست نیست که نیازمند دخالت موثر مردم و دموکراسی است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در اقتصاد و فر هنگ هم می‌تواند موثر واقع شود. بسیاری از اقتصاددانان برجسته معتقدند توسعه یعنی آزادی و اینکه مردم باور داشته باشند در توسعه کشور دخیل و سهیم هستند و این باور باید تبدیل به سیاست‌های دولت شود .

وی به موضوع رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: رعایت حقوق شهروندی وقتی در حاکمیت و دولت می‌تواند شکل پیدا کند که احزاب و نهادهای مدنی یک فرصت تلقی شوند. دولت نیز به سهم خود تلاش می‌کند احزاب شناسنامه دار مورد حمایت و تقویت قرار گیرند .

ادامه دارد

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید