Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس کميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران در خصوص وضعيت موزه هاي تهران پس از وقوع زمين لرزه هاي اخير در پايتخت، گفت: زمين لرزه‌هاي اخير تهران نگراني ما را در خصوص وضعيت آثار تاريخي و فرهنگي پايتخت بيشتر کرده است، چراکه سازه هاي اين ميراث در حالت طبيعي نيز در معرض آسيب قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه خبري پليس، حسن خليل آبادي در خصوص وضعيت موزه هاي تهران پس از زمين لرزه هاي اخير گفت: موزه ها و ميراث فرهنگي و تاريخي پايتخت مقاومت لازم را در برابر زمين لرزه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بسياري از سازه‌هاي ميراث فرهنگي به خوبي نگهداري نمي‌شوند، عنوان کرد: بسياري از بناهاي تاريخي تهران در حالت عادي نيز وضعيت استقامتي مناسبي ندارند و با وقوع يک زمين لرزه با قدرت زياد، قطعا آسيب جدي مي‌بينند.  
رئيس کميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه زمين لرزه 5.2 ريشتري پايتخت، به برخي از موزه ها آسيب زده بود، اذعان داشت: حتي سقف بازار شهر ري که از قبل ترک داشت، دچار آسيب بيشتري شده و وضعيت ديگر بناها هم به همين شکل است.
خليل آبادي با تاکيد بر اينکه شهرداري تهران امکانات کمي براي محافظت از اين بناها را دارد، گفت: حدود 400 آثار فرهنگي در تهران به ثبت رسيده است که شايد تعداد کمي از آن‌ها در شرايط مطلوب نگهداري مي شود، اما در حالت عادي نيز اين بناها در معرض آسيب قرار دارند.
وي افزود: زمين لرزه‌هاي اخير تهران نگراني ما را در خصوص وضعيت آثار تاريخي و فرهنگي پايتخت بيشتر کرده است، چرا که کاروانسراي خانات، عمارت ظهيرالدوله، خانه خازن الملک و حتي موزه فرش از نظر نگهداري در شرايط مناسب قرار نگرفته اند و با تذکرات ما در شوراي شهر تهران برخي از ايرادات آن ها رفع شده است.
رئيس کميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه حتي ميراث فاخري که به صورت لوکس نگهداري مي شوند نيز به روز و با سيستم امنيتي و ايمني مدرن نگهداري نمي‌شوند، اظهار کرد: البته سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري تهران مشکلات بودجه‌اي دارد و بايد وظيفه نگهداري از ميراث فرهنگي را به بخش خصوصي واگذار کرد، چراکه بخش خصوصي در اين زمينه بهتر از بخش دولتي عمل مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه‌ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

tags # زلزله ، ژاپن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو