Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عقیل قدیم ، با بیان اینکه « دیگر شاهد حمل قیر با تانکر تک جداره در فواصل طولانی نخواهیم بود» گفت: حمل قیر با تانکر دو جداره در کشور قطعی شده است و فقط در صورت کوتاه بودن فاصله پالایشگاه با محل مصرف از تانکر تکجداره استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بخش نامه های صادره در خصوص تانکرهای تک جاده نیز تاکید کرد: به دفعات در بخش نامه ها قید شده تا از تولید تانکرهای تکجداره جلوگیری شود. از طرفی به منظور جایگزینی تانکرهای دوجداره با تعداد تانکرهای تکجداره موجود که بنا به شرایط و محدودیت‌‌های مالکان تبدیل به احسن نشده اند، با پالایشگاه ها و تولیدکنندگان قیر و آسفالت هماهنگ شد تا برای حمل قیر در مسیرهای کوتاه و زیر ۱۰۰ کیلوتر برای آن‌ها بارنامه صادر کنند.

قدیم خاطرنشان کرد: این اقدام باعث تشویق آن‌ها به تبدیل تانکرهای خود به تانکر دو جداره می شود. زیرا از نظر اقتصادی هزینه حمل قیر با تانکر دو جداره بیشتر از تکجداره است و این نکته میتواند باعث ایجاد انگیزه برای تهیه تانکر دوجداره از جانب آنها شود.

در ادامه سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی ورود مجلس شورای اسلامی به حوزه قیر و آسفالت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در وزارت راه و شهرسازی کمیته‌های تخصصی قیر و آسفالت به صورت همه جانبه و با حضور اعضا مشتکل از نمایندگان سازمان ها و دستگاه های مختلف به غیر از سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی فعال هستند.

او افزود: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه نیز با این کمیته ها همراه شده که موجب ایجاد یک هم افزایی و همکاری میان سیاست‌گذار، تولید کننده و کار فرما شده است .

در پایان قدیم هماهنگی ایجاد شده میان سازمان ها و دستگاه ها و تولیدکنندگان را ارزشمند دانست و گفت: در واقع به عنوان مثال زمانیکه وزارت راه و شهرسازی بر استفاده از تانکرهای دو جداره تاکید می کند، سازمان برنامه و بودجه ضریب آن را مشخص می کند، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ممنوعیت استفاده از تانکرهای تک جداره را اعلام می کند و پلیس راه ضمن هماهنگی با طرح همکاری های لازم را انجام می‌دهد که در مجموع شاهد یک اتفاق مثبت و ثمر بخش خواهد بود.

402

قیر آسفالت مسکن راه تانکر ممنوعیت حمل قیر هزینه اقتصاد وزارت راه پالایشگاه تولیدکننده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان، معابر سطح این منطقه که به‌دلیل انجام حفاری‌ها، وضعیت آسفالت نامناسبی دارد، با برداشت آسفالت موجود، خاکریزی مجدد، زیرسازی و روکش یا لکه‌گیری آسفالت، ساماندهی می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به ساخت‌وسازهای بالایی که در سطح این منطقه صورت می‌گیرد و حفاری‌های تأسیسات شهری در بعضی معابر موجب شده کیفیت آسفالت آن پایین آمده است، بنابراین به‌منظور هم‌سطح‌سازی معبر، تمام آسفالت آن برداشته و پس از هماهنگی با شرکت‌های تأسیسات شهری، عملیات خاکریزی، زیرسازی و آسفالت مجدد انجام می‌شود.

وی افزود: در این منطقه دو معبر در خیابان باهنر و دو معبر در خیابان ۵ آذر به مساحت کل ۳۲۰۰ متر مربع در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۳۰ درصد بوده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به قرارداد اولیه ۱۷ هزار مترمربعی آسفالت معابر سطح این منطقه تصریح کرد: در سال جاری با پیمان اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال، عملیات روکش یا لکه‌گیری آسفالت آغاز شده که شامل تخریب آسفالت قدیمی معیوب، خاکریزی، زیرسازی و روکش یا لکه‌گیری آسفالت است.

محمدحسینی با اشاره به هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی آسفالت در سال گذشته خاطر نشان کرد: در راستای تسهیل در عبور مرور شهروندان و رضایت‌مندی آن‌ها، اجرای روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر سطح منطقه در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

کد خبر 751035

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز نهضت اسفالت در کرمان
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • عملیات روکش آسفالت محور ماهدشت - کیانمهر
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود