Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: علی رامز، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون عصر پنج شنبه ۷ دیماه در منزل خود دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار شبستان، این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر مدتی بود که درگیر بیماری نارسایی کبد و در بیمارستان بستری بود و پس از گذراندن دوره طولانی از بیماری و بر اثر کهولت و نارسایی کبد، در سن ۹۰ سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم وداع با این هنرمند پیشکسوت ساعت ۹:۳۰ صبح یکشنبه ۱۰ دی ماه از مقابل تالار وحدت برگزار می شود و پس از آن پیکر او به سمت قطعه هنرمندان بدرقه خواهد شد.

 

علی رامز در سال 1306 در تهران متولد شد. پس از گذراندن دوره دبستان به دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) وارد شد و بواسطه آشنایی با افرادی چون عزت الله انتظامی و زنده یاد هوشنگ بهشتی به تئاتر تهران آن زمان راه پیدا کرد. در سال 1327 دوره کلاس تئاتر زنده یاد عبدالحسین نوشین را گذراند که پس از 8 ماه تعطیل شد. او وارد مدرسه پست و تلگراف و تلفن شد و در سال 1347 به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت. در سال 1351 با درجه شاگرد اولی تحصیلات را به پایان رساند و در همان سال موفق به اخذ بورس تحصیلی از کشور بلژیک شد


رامز در سال 1360 بازنشسته شد و از آن پس به صورت دلخواه به کار هنری ادامه داد و موفق به حضور در چندین فیلم سینمایی، چندین تئاتر و سریال های متعدد تلویزیونی از جمله «امیر کبیر»، «وزیر مختار»، «مرغ حق»، «یکی از این روزها»، «پاییز بلند»، «شمارش معکوس»، «محاکمه»، «عبور از خط سرخ» و «قضیه اوپنهایمر» شد. 

پایان پیام/294

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه موسیقی همنوازان باربد به سرپرستی مبین سلوکی و تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

قطعات این اجرا منتخبی از معروف‌ترین آثار حشمت رجب زاده، قطعات جدید و تصانیف خاطره‌انگیز و کهن قوم لر، نظیر روزگار آشنایی، دل سر به هوا،‌ای دوست، رنگ شادی، نازارم و دالکه است که تنظیم آنها را مبین سلوکی به عهده داشته است.

میلاد مرادی و پیام یکتا (کمانچه)،  محمد انوری (کمانچه آلتو)،  مبین سلوکی و رضا کرمی (تار)،  محمد یخچالی (سنتور)،  میلاد جمشیدی (سرنا)، آرمان فلاح (عود)،  سهیل قدمی (نی)، حافظ آهنگری (گیتار بیس)،  ماهور زمانه پور (پرکاشن) و رامین ملکی (دف و دهل) نوازندگان همنوازان باربد را تشکیل می‌دهند.
کنسرت گروه موسیقی همنوازان باربد ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال