Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی با طرح این پرسش که چرا دولت و سازمان تعزیرات که به یک کاسب کوچک گیر می دهند، هیچ تذکری به این گران فروشان نمی دهد، خطاب به دولتمردان، گفت: مگر اینکه این گران فروشان قبل انتخابات به شما کمک کرده باشند و اکنون شما دست آنان را در بازار باز گذاشته باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطارنیوز، سردار کریمی قدوسی در ویژه برنامه گرامیداشت حماسه نهم دی ماه که شامگاه پنج شنبه هفتم دی ماه در هیئت رضوی شهرستان نیشابور برگزار شد، گفت: در فتنه 88 کسانی دست داشتند که روزی صاحبان قدرت بودند و سپس خائن از آب درآمدند، سران فتنه انسان های معمولی نبودند، آنان شخصیت هایی بودند که در گذشته ریاست قوه های مقننه و مجریه را برعهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همه امکانات در اختیار آنها بود و با کلید واژه تقلب در انتخابات هیجان بوجود آوردند که ریشه آن در مقام پرستی و عشق به دنیا بود.

 

کریمی گفت: زمانی که فتنه رخ داد، هاشمی رفسنجانی طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت که به نظر ما در انتخابات تقلب شده است.

 

وی بیان کرد: امکانات کشور در آن زمان و اکنون در دست آنها است و حال باید پاسخ وعده هایی را که به مردم دادند و پاسخ عدم تحقق وعده رونق، اشتغال و کنترل تورم را بدهند.

 

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس نیز رأی مردم را گرفتند و حال باید پای انقلاب بایستند و از مردم دفاع کنند نه اینکه برخی از نمایندگان و نایب رئیسان مجلس پشت تریبون از سران فتنه دفاع می کنند.

 

وی با اشاره به پرونده جیسون رضائیان بیان کرد: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی پرونده جاسوسی جیسون رضائیان را سازمان اطلاعات سپاه به کمیسیون امنیت ملی آورد، نکته کلیدی در اعترافات این جاسوس دیدارهای مکرر وی با اوباما و ارائه گزارش های مختلف به وی بود.

 

قدوسی گفت: رضائیان به اوباما گفته بود که دیگر جنبش سبز قادر به براندازی حکومت ایران نیست و باید آنها رها کنید و اگر می خواهید با ایران مبارزه کنید باید در آینده کسانی که به خیابان ها می آیند و اعتراض می کنند از مردم فقیرنشین باشند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه گریبان مستضعفین را بگیرند با نقشه بسیار دقیق و آرام جلو می روند که اکنون صحنه هایی از آن را در اعتراضات مردم نسبت به گرانی مشاهده کردید.

 

کریمی گفت: دولت ابتدا مردم را امیدوار کرد که با مذاکره مشکلات حل می شود، صنایع هسته ای را تعطیل کردند و وعده های توخالی به مردم دادند، رئیس مجلس شورای اسلامی چند روز پیش در دیدار با وزیر خارجه انگلیس به وی می گوید شما حتی به اندازه باز کردن حساب بانکی برای سفارت ایران در لندن گام برنداشته اید که حتی ما حقوق کارکنان سفارت را بتوانیم به حساب آنها واریز کنیم.

 

وی افزود: فسادهای بزرگی که هر روز می شنوید تنها برای ضربه زدن به انقلاب است، یکی از راه های فروپاشی جمهوری اسلامی فروپاشی اقتصادی است، موسسات مالی ورشکسته می شوند و گرانی بیداد می کند، مردم حق دارند از حق خود دفاع کنند و همان کسانی که فتنه 88 را بوجود آوردند بانک های خصوصی را در دست دارند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به برخی نورچشمی ها گفت: تنها یک نفر در کشور 95 درصد واردات ذرت و سویا که پایه اصلی صنعت دام و طیور است را برعهده دارد، این فرد هر زمان دلش می خواهد نرخ ها را بالا می برد و ظرف شش ماه بدون اینکه نرخ جهانی نهاده های دامی بالا برود قیمت را دو برابر کرده است.

 

وی با طرح این پرسش که چرا دولت و سازمان تعزیرات که به یک کاسب جزء گیر می دهند، هیچ تذکری به این گران فروشان نمی دهد، خطاب به دولتمردان اضافه کرد: مگر اینکه این گران فروشان قبل انتخابات به شما کمک کرده باشند و اکنون شما دست آنان  رادر بازار باز گذاشته باشید.

 

قدوسی گفت: فکر می کنند جمهوری اسلامی با یک وزش باد آشوب می شود؛ این دفعه اگر بخواهند حوادث فتنه 88 را تکرار کنند مردم بر جنازه آنها نماز می خوانند، نظامی که طومار داعش را در هم پیچید به راحتی از پس چند فتنه گر بخواهد آمد.

 

وی بیان کرد: راهبرد دشمن مقابل هم قرار دادن مردم است، فتنه 88 ظرفیت این را داشت که هزاران نفر کشته شوند؛ اما با تدبیر مقام معظم رهبری آتش فتنه خیلی زود خاموش شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند

در سال ۱۴۰۲ به‌رغم کاهش رشد نقدینگی، رشد پایه پولی همچنان فزاینده بوده و به‌نوعی دولت در بازار پول به‌عنوان رقیب بخش خصوصی فعال بوده است.

به گزارش هم‌میهن، به این مفهوم که دولت همچنان کسری بودجه خود را داشته و این کسری را از منابعی که در بازار وجود داشته از محل فروش اوراق و... تامین کرده و آن نقدینگی که بخش خصوصی و تولید باید استفاده می‌کرد را خود دولت جذب کرده است.

در ادامه گفتگو با داود سوری استاد سابق دانشگاه شریف را می‌خوانید: 

در دو سال‌ونیم گذشته تلاش‌های دولت جهت کنترل تورم نتیجه نداده و تورم از کنترل رشد نقدینگی تاثیر نپذیرفته؛ به نظر شما علت چیست؟

خیلی سخت است که بتوان قضاوت کرد. رابطه رشد نقدینگی و تورم رابطه کوتاه‌مدتی نیست که به محض کاهش رشد نقدینگی در تورم کاهش اتفاق بیفتد. انتظار می‌رود اگر کنترل نقدینگی تداوم پیدا کند در آینده نرخ تورم هم کنترل شود. نکته‌ای که باید توجه کرد این است که کیفیت کاهش نقدینگی به چه صورت بوده است.

آنچه مشخص است اینکه در سال ۱۴۰۲ به‌رغم کاهش رشد نقدینگی، رشد پایه پولی همچنان فزاینده بوده و به نوعی دولت در بازار پول به عنوان رقیب بخش خصوصی فعال بوده است. به این مفهوم که دولت همچنان کسری بودجه خود را داشته و این کسری را از منابعی که در بازار وجود داشته از محل فروش اوراق و... تامین کرده و آن نقدینگی که بخش خصوصی و تولید باید استفاده می‌کرد را خود دولت جذب کرده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید نتیجه کاهش روند رشد نقدینگی در سال آتی چگونه خواهد شد.

یعنی سال ۱۴۰۴ باید منتظر تاثیر بر نرخ تورم باشیم؟

نمی‌توانیم یک رابطه یک به یک بین تورم و نقدینگی داشته باشیم. نرخ تورم می‌تواند از جای دیگر هم افزایش پیدا کند. با این وجود به نظر می‌رسد سال بعد باید اثرات کاهش نقدینگی را دید. البته نرخ اعلامی بانک مرکزی به‌طور متوسط در یک سال ۵۲ درصد اعلام شده در حالی‌که این نرخ تورم در فروردین ۸۰ درصد بوده و تا اسفند به ۳۸ درصد رسیده است. از این رو یک روند کاهش وجود داشته و اگر مشکلی پیش نیاید سال بعد می‌تواند بر نرخ تورم مؤثر باشد.

شاید اشاره ابراهیم رئیسی که اخیراً گفته اقتصاددان‌ها متوجه کاری که دولت برای کنترل نقدینگی کرده می‌شوند همین موضوع است.

چیزی که مهم است اینکه نتیجه سیاست‌ها را باید در عمل ببینیم. واقعیت این است که بسیاری از آمار‌ها منتشر نمی‌شود و آمار‌های منتشر شده نیز از دقت کافی برخوردار نیستند؛ لذا نمی‌توان قضاوت درستی داشت. ولی می‌دانیم که تورم وجود دارد. قیمت‌ها را می‌بینیم که مدام در حال افزایش است.

بحث درآمد‌ها و رشد اقتصادی را می‌بینیم. اگر سیاست‌ها در این شاخص‌ها نمود پیدا نکند نمی‌شود درباره مؤثر بودن سیاست‌ها صحبت کرد. مسئله مردم که نرخ رشد نقدینگی نیست. نرخ رشد نقدینگی را ما به دهان مردم انداختیم. مردم تورم را می‌بینند. حالا از هر جا که می‌خواهد ظاهر شود. برای مردم چه اهمیتی دارد نرخ رشد نقدینگی چقدر است. آن‌ها تورم را نگاه می‌کنند.

در نرخ تورم چه سهمی می‌توانیم برای تورم انتظاری قائل شویم؟ مسئولان در گفته‌هایشان بر غیررسمی بودن قیمت‌ها و تورم‌های غیرواقعی و انتظاری بار‌ها تاکید می‌کنند.

انتظارات قاعدتاً تاثیرات کوتاه‌مدت دارد. ممکن است اتفاقی بیفتد و شوکی وارد شود و برای مردم انتظاراتی شکل بگیرد، اما مدتی که گذشت اثر آن اتفاق از بین می‌رود. ولی وقتی یک پدیده‌ای ادامه‌دار است نمی‌توان به انتظار تفسیر کرد. آنچه ما الان آموخته‌ایم و آن را انتظار می‌نامیم این است که فرآیند سیاست‌گذاری و کیفیت سیاست‌گذاری به‌گونه‌ای بوده که هر سال منتظر بدتر شدن شرایط هستیم.

این را آموخته‌ایم که اگر امروز کالایی را خریداری کنیم صرفه بیشتری دارد تا اینکه سال بعد آن را بخریم. همه می‌دانیم که اگر ریال نگه داریم سال بعد زیان دیده‌ایم. این یک یادگیری است که طی سالیان متمادی شکل گرفته و همچنان این فرآیند در حال تداوم است.

هیچ علامتی نیز داده نمی‌شود که این مسیر ممکن است تغییر کند. نه کیفیت سیاست‌گذاری را رو به بهبود می‌بینیم و نه رفتار‌هایی که در جامعه صورت می‌پذیرد متفاوت می‌شود؛ بنابراین دلیلی ندارد که افراد آموخته‌های خود را تغییر دهند.

دیگر خبرها

  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند