Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:22:40 GMT

انحلال پارلمان ايتاليا

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۹۹۵۷

انحلال پارلمان ايتاليا

خبرگزاري آريا - «سرجيو ماتارلا» رييس جمهوري ايتاليا با امضا کردن يک قانون براي فراهم کردن شرايط برگزاري انتخابات زودهنگام در سال آينده ميلادي، پارلمان اين کشور را منحل کرد.
گرايش اقليت حزب دموکراتيک به همراه نيروهاي چپ تندرو خواستار به تعويق انداختن انحلال مجلسين (مجلس نمايندگان و سنا) براي تصويب يک لايحه شدند، با اين حال اين درخواست مورد موافقت رييس جمهوري ايتاليا قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انحلال مجلس ايتاليابا انحلال مجلسين و اعلام برگزاري انتخابات زود هنگام، درواقع دوره برزخي که پس از استعفاي «متئو رنتزي» نخست وزير پيشين ايتاليا در اين کشور اروپايي شکل گرفته بود پايان يافته و اکنون احزاب بزرگ اين کشور بايد براي راهيابي نامزدهاي خود به پارلمان ايتاليا کارزار سياسي بزرگي را آغاز کنند.
«رنتزي» که از دسامبر 2013 رياست حزب دموکراتيک اين کشور ونخست وزيري ايتاليا را بر عهده داشت، پس از شکست درهمه پرسي تغيير قانون اساسي ايتاليا، در 4 دسامبر 2016 از سمت نخست وزيري اين کشور کناره گيري کرد و پس از آن از رياست حزب دموکراتيک نيز استعفا داد.
طرح رنتزي براي مديريت رياضت اقتصادي
متئو رنتزي قمار سياسي بزرگي با برگزاري همه پرسي تغيير قانون اساسي صورت داد که با توجه به راي منفي مردم ايتاليا به آن، اساسا ديگر در موقعيتي نبود که بتواند در قدرت باقي بماند.
به همين دليل پس از کناره گيري از قدرت، يکي ديگر از سران اين حزب يعني «پائولو جنتيلوني» نخست وزير ايتاليا شد.
«رنتزي» در دوره نخست وزيري عملا سياستهاي راست گرايان را براي مقابله با اوضاع وخيم اقتصادي اين کشور به اجرا گذاشت.
اقتصاد ايتاليا، پايين ترين رشد اقتصادي در ميان اعضاي اتحاديه اروپا«پيير موسکوويسي» Pierre Moscovic کميسر امور مالي اتحاديه اروپا در نوامبر2017 اعلام کرد که اقتصاد ايتاليا، پايين ترين رشد اقتصادي را در ميان 28 کشور عضو اين اتحاديه دارا است.
با برگزاري انتخابات سراسري محلي در ايتاليادر ژوئن 2017، وضعيت احزاب اصلي اين کشور دستخوش تغييراتي شد.
نظام دوقطبي در ايتاليا چطور متولد شد؟
در اين انتخابات، حزب راست افراطي «جنبش پنج ستاره» بازنده بزرگ و ميانه روها اعم از راست ميانه و چپ ميانه پيروز آن شدند.
بدين ترتيب انتخابات محلي در ايتاليا به نوعي پايان نظام سه قطبي و ظهور نظام دو قطبي متشکل از دو جناح چپ ميانه و راست ميانه را رقم زد.
در ماه هاي اخير حمايت از حزب دموکراتيک چپ ميانه که قدرت را در اختيار دارد به شدت کاهش يافته و اين حزب شاهد درگيري هاي درون گروهي بوده است.
اعتصاب هاي بي پايان خياباني در ايتاليابرخي تحليلگران معتقدند که حزب راست ميانه موسوم به پيش ايتاليا Forza Italia متعلق به «سيلويو برلوسکوني»، نخست وزير اسبق ايتاليا بيشتر کرسي ها را در انتخابات آينده در اختيار خواهد گرفت.
ابهاماتي در آينده اقتصادي و اجتماعي ايتاليا
بايد ديد که پس از ارائه برنامه کار احزاب اين جريان کدام يک بيشتر خواهند توانست تا نظر مردم ايتاليا را به خود جلب کنند با اين حال نبايد فراموش کرد که شهروندان ايتاليايي اکنون در شرايط سخت اقتصادي به سر مي برند و بحران پناهجويان نيز هم چنان معضلي بزرگ براي ايتاليا است، بنابراين احزابي که به مردم وعده پايان بخشيدن و يا کنترل موج پناهجويان را بدهند، احتمالا آراي بيشتري را به خود جلب خواهند کرد. 134/118
نويسنده: ميرطاهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادری که عمرش را پای معلم شدن دختر ناشنوایش گذاشته است

ایسنا/آذربایجان شرقی مانند تمام مادران ایرانی با اصالت و وقار بر روی صندلی نشسته و از آن روزهای نه چندان دور می‌گوید، از روزگاری که امکانات در شهرستان به قدری کم بود که او مجبور بود سوسن را برای ادامه تحصیل به تهران بفرستد و قطار، آخر هر هفته چشم به راه او بود تا مادر را برای دیدن فرزند به تهران ببرد.

تا مقصد چشم به راه بود و دل نگران سوسن، اما حسی از درون، این اطمینان را به او می داد که آن‌ها می‌توانند از پس این همه سختی بربیایند. پشت معلم ناشنوای مدرسه استثنائی شهرستان میانه، مادری با اراده پولادین و فداکار است که الان گرد سپیدی بر موهایش نشسته و با لبخندی از سر رضایت، دخترش را در لباس حرفه مقدس معلمی به تماشا نشسته است.

خانم شهین سرچمی، هر چند خود معلمی نیست که بر سر کلاس درس تدریس کند؛ اما از این جهت به سوژه خبری گزارش ما تبدیل شده است که مادری را در حق سوسن، تمام کرده و درسی از جنس ایثار داده تا دخترش بتواند امروز در مدرسه استثنائی ایثار میانه، تدریس کند، مدرسه‌ای که سوسن، زمانی پشت نیمکت‌هایش نشسته و درس خوانده بود، امروز محل کار او است.

خانم سرچمی از امکانات محدود آن زمان می‌گوید که سبب شده تا سوسن نتواند بیشتر از کلاس پنجم درس بخواند و مادر بعد از آن، تصمیم گرفته تا به هر زحمتی که شده دختر ناشنوایش را به مدرسه‌ای شبانه روزی در تهران بفرستد و رنج دوری را به جان بخرد، او می‌گوید: هر هفته دست پر و با چیزهایی که لازم داشت و خریده بودم، به دیدنش می‌رفتم و در کنارش بودم، صبح سوار قطار می‌شدم و می‌رفتم تا احساس تنهایی نکند و عصر به میانه برمی‌گشتم. در تمامی جلسات شرکت می‌کردم تا با کمک هم جلو برویم.

نباید در برابر ناشنوایی زانو می‌زدیم، نترسیدم، حتی یک لحظه هم به ذهنم خطور نکرد که سوسن از بقیه بچه‌ها چیزی کم دارد و از ته قلبم باور داشتم که معلولیت و نشنیدن، دلیلی بر محدودیت نیست و دختر من هم می‌تواند مثل بچه‌های دیگر موفق شود و هر کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را انجام دهد.

در ادامه سوسن رضالو روی صندلی مصاحبه می‌نشیند و حرف می‌زند و با لب‌خوانی و کمی دقت تا حدودی متوجه صحبت‌هایش می‌شویم، اما همکارش حرف‌هایش را به طور کامل ترجمه می‌کند و می‌گوید: به شغلش خیلی علاقه‌مند است و از اینکه توانسته به اینجا برسد، احساس خوشحالی می‌کند. او هم مانند اغلب معلمان دیگر به ویژه در مقطع ابتدائی، اهل نشستن و در جا زدن نیست و تمام ساعت درسی را سر پا در ایستاده و در حال تدریس مفهوم ضرب و رفع اشکال از دانش‌آموزان است.

شاید تصادفی نیست که دانش‌آموز دیروز با مادری فداکار و پشتکاری مثال‌زدنی، امروز در مدرسه‌ای تدریس می‌کند که ویژه دانش‌آموزان استثنائی بوده و به نام مدرسه "ایثار" نامگذاری شده است و شاید این اولین باری باشد که عنوان یک مدرسه با جنس کار یک معلم انقدر به هم بیایند.

همکاران خانم رضالو از او و محاسن اخلاقی و دوستی صمیمانه او با بچه‌ها می‌گویند: این همکارمان نه تنها معلم که دوست و مشاور بچه‌هه هم بوده و بسیار با مسئولیت و وظیفه‌شناس است.

آقای نجفی، مدیر مدرسه استثنائی ایثار میانه هم با ابراز رضایت از خانم رضالو در طول ۲۰ سال خدمتش در مدرسه می‌گوید: پشتکار و اراده ایشان، زبانزد است و خانم رضالو الگوی خوبی برای کسانی است که با برخی نقص‌ها زندگی می‌کنند و آن را محدودیت می‌شمارند.

در ادامه دانش‌آموزان نیز از تلاش‌ها و زحمات خانم سوسن رضالو قدردانی می‌کنند؛ خانم رضالو علاوه بر تدریس، دیوارهای مدرسه و سالن و کلاس‌ها را نیز با طرح‌هایی جالب و کودکانه رنگ‌آمیزی کرده و جذابیت دو چندانی به محیط مدرسه بخشیده‌ است که از همان بدو ورود به حیاط مدرسه توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و جمله‌ای بر سر در مدرسه نوشته شده است که می‌تواند حسن ختام گزارش و جمله‌ای انگیزه‌بخش به تمام کسانی باشد که با معلولیت زندگی می‌کنند: معلولیت، ناتوانی نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تذکر ویژه رهبر معظم انقلاب درباره دور دوم انتخابات چه بود؟
  • تذکر ویژه رهبر معظم انقلاب درباره دور دوم انتخابات چه بود؟ | رقابت میان کدام فهرست های انتخاباتی است؟
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • مادری که عمرش را پای معلم شدن دختر ناشنوایش گذاشته است
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است