Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت رشت گفت: ۱۳ماه قبل از انتخابات ۸۸ بسیاری از مخالفان نظام اسلامی باحضور در میتینگی در آمریکا به‌دنبال برنامه‌ریزی انقلاب رنگی در ایران بودند. ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسماعیل‌ پوررضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: جاده ایمان جاده‌ای لغزنده است و آن چیزی که می‌تواند از زمین خوردن ما در این مسیر جلوگیری کند "تقوا" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه انسان توان مقابله کردن با برخی خواسته‌های نفسانی‌ خود را ندارد گفت: ممکن است بسیاری افراد در محافل مذهبی حضور پیدا کنند و جایگاه والایی داشته باشند اما در زندگی شخصی بسیاری از احکام را رعایت نکنند.

پوررضا ضمن بررسی سیره و سبک زندگی پیامبر‌اکرم (ص) عنوان داشت: برخی افراد می‌گویند که نمی‌توان از پیامبری که هزار و 400 سال قبل بوده الگوبرداری کرد اما آنان نمی‌دانند که پیامبر اسلام(ص) محدود به زمان و مکان نیست.

وی با بیان اینکه هنوز زود است تا ما بتوانیم از بسیاری از بخش‌های زندگی اهل‌بیت الگوبرداری کنیم افزود: به‌طور مثال زنان ما به اینجا نرسیده‌اند که از تمام دارایی خود مانند حضرت زهرا(س) که در شب عروسی، لباس عروسش را به فقیر بخشید انفاق کنند.

پوررضا با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) پیرامون تشریح سبک زندگی پیامبراکرم(ص) گفت: حضرت محمد(ص) با مردم خونگرم بود، آن‌ها را از خود فراری نمی‌داد، از یارانش دلجویی می‌کرد و در جمع‌ها بسیار کم سخن می‌گفت.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه خیرخواهان و نیکوکاران برترین افراد در نزد پیامبراکرم(ص) بودند ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) هیچ‌گاه به‌خاطر منصب و جایگاه به کسی احترام نمی‌گذاشت و همواره خیرخواهی را ملاک خویش قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه سال اقتصاد مقاومتی در حال پایان است و باید نحوه عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرارداد تصریح کرد: خوشا به حال افراد و مسئولانی که تمام تلاش خود را در راستای تحقق این شعار انجام داده و روسفید شدند.

امام جمعه موقت رشت رئیس جمهور، هیئت دولت، نمایندگان مجلس و سایر قوا را مهم‌ترین مخاطب شعار "اقتصاد مقاومتی" دانست و افزود: امیدواریم دولت‌های ما به این بلوغ برسند که اقداماتشان را با شفافیت کامل برای مردم تبیین کنند.

پوررضا با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت معصومه (س) ابراز داشت: این بانوی بزرگوار فردی امام‌ شناس، زمان شناس و اسلام شناس بود و در مقام او همین بس که هرکس به زیارت ایشان برود بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارسال نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف خاطرنشان کرد: ارسال این نامه نشان داد که امام راحل نه تنها به مسائل داخلی بلکه بر مسائل خارجی اشراف کامل داشتند.

امام جمعه موقت رشت با انتقاد از عدم پرداختن نویسندگان داخلی به مسائل غرب و آمریکا گفت: امروز می‌بینیم هر فردی از غرب به ایران می‌آید کتابی درباره ایران می‌نویسد اما ایرانی‌هایی که به غرب سفر می‌کنند هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

پوررضا با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام 9 دی و روز تجدید میثاق امت با ولایت تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان سیاسی در فتنه 88 تمام مخالفان نظام اسلامی به میدان آمده بودند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری ابعاد اصلی فتنه 88 با گذشت زمان بیشتر و بیشتر مشخص می‌شود تاکید کرد: سناتورهای آمریکایی به این نتیجه رسیده بودند که برای تسلط بر جمهوری اسلامی باید از "جنگ‌ نرم" استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه 13ماه قبل از انتخابات 88 بسیاری از مخالفان نظام اسلامی باحضور در میتینگی در آمریکا به‌دنبال برنامه‌ریزی انقلاب رنگی در ایران بودند گفت: هدف اصلی آنان ایجاد توهم تقلب در اذهان عمومی و ایجاد آشوب و در نهایت براندازی نظام بود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: متاسفانه افرادی امروز هستند که تا می‌بینند نظام از دشمنان سخن می‌گوید جبهه‌گیری می‌کنند و دسیسه‌های دشمنان را دفاع از منافع می‌دانند.

پوررضا افرادی را که از آمریکا حمایت می‌کنند و دشمنی‌های او را نمی‌بینند لجن‌پراکن معرفی کرد و اظهار داشت: مردم با فریبکاری‌های چنین افرادی آشنا هستند و هیچ‌گاه با حرف‌های آنان بازی نمی‌خورند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری باید ابهامات جوانان را برطرف کرد، عنوان داشت: اگر مسئولان به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند بسیاری از مشکلات کشور به‌زودی رفع می‌شود.

انتهای پیام/

R7877/P41362/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6093468

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان