Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه برای مردم فهیم و عزیز ایران هر روز، روز بصیرت است، اظهار کرد: مردم ایران از آن روزی که جرقه انقلاب اسلامی در سال 42 توسط امام خمینی (ره) زده شد با بصیرت، علم و آگاهی انقلاب کردند و قیام الهی خود را پیش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای تشخیص راه از چاه باید ملاک و معیار صحیح داشته باشیم، بیان کرد: خداوند متعال، پیامبران و امامان همواره مردم را به آگاهی و شناخت حق و باطل دعوت می کردند و بدانیم که قرآن کریم و اهل بیت(ع) هیچگاه از هم جدا نخواهند شد که اگر جدا شوند فتنه ها آغاز می شود.
امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: در اسلام هرکس با امر امام معصوم مخالفت کند و ایستادگی نماید حکم کفر و شرکت را دارد اما بعد از امام معصوم ما وظیفه داریم از ولی فقیه اطاعت کنیم و از مجتهد جامع الشرایط که مطیع امر خدا و رسول و امام زمان (عج) است، تبعیت کنیم.
خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه ولایت فقیه ولایت رسول الله است، گفت: امام خمینی (ره) در ایران نظامی بر پایه اسلام و ولایت فقیه را تشکیل داد و به صورت جمهوری اسلامی که مردم هم در سرنوشت خود اثرگذار باشند، شکل گرفت و در طی 40 سال از تشکیل چنین نظامی، شاهد برگزاری 40 انتخابات نیز بودیم که با حضور مردم و نظارت دستگاه ها برگزار شد.
وی با بیان اینکه در سال 88، به واسطه درپیش گرفتن راه غیرقانونی معترضان به روند انتخابات موجب ایجاد تنش در کشور و ریختن آب در آسیاب دشمن شدند، خاطرنشان کرد: در آشفته بازار آن روزها دشمن هم از آب گل آلود ماهی گرفت و جوانان را از طریق فضای مجازی، ماهواره ها و ... تحریک و شعارهای ساختارشکن مطرح کرد و اصل نظام را نشانه گرفت.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به نقش رهبری و ولایت فقیه در چنین شرایط، تصریح کرد: هدایت، نصیحت و خیرخواهی پیام رهبری در این شرایط بود که باید از ولی فقیه اطاعت کرد؛ در صورتی که خود را صاحب حق دانستند و بخاطر مصلحت نظام و مردم کوتاه نیامدند.
وی با اشاره به حماسه عظیم و باشکوه نهم دی ماه سال 88، افزود: گرچه به فرموده رهبر معظم انقلاب فتنه گران نظام را متهم و مردم را ناامید کردند اما اهداف آنان طولی نکشید و مردم به نیات پلیدشان پی بردند و در روز نهم دی ماه بساط آنان را برچیدند و این لطف خدا و معجزه انقلاب اسلامی بود.
این مقام مسئول گفت: ملت ایران بداند که جریان نفاق و فتنه همیشه در کمین است و باید مراقب و هوشیار بود و هرکس که راه خود را از راه انقلاب، امام (ره)، شهدا و رهبری جدا کند و ساز مخالف بزند باید از او برائت بجوئیم.
امام جمعه دماوند ضمت تشکر از همه دولتها، مجلس ها و خدمات سه قوه، بیان کرد: برخی از افراد در این سه قوه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و برخی نیز صدماتی زدند که باید از خدمات سپاسگذاری و اشکلات را هم بیان و نقد کرد؛ البته نقد باید منصفانه و عاقلانه باید نه اینکه سیاه نمایی کنند و مخالف خوان کشور شوند.
وی با بیان اینکه در کشور نیروهای مومن و متدین فراوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا اهداف کشور محقق شود و این وظیفه ایی شرعی و عقلی است که هرکس به هر نحوی می تواند به جمهوری اسلامی کمک کند و اشکالات را برطرف نماید.
خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه شهرستان نیز نیازمند وجود مسئولانی خدوم، دلسوز، متهد و متدین است و نیازی به افراد سیاسی کار ندارد، گفت: دماوند نیازمند مسئولانی است که بتوانند منویات مقام معظم رهبری را محقق کنند و مردمی باشند و در بین مردم حضور داشته و هدفی جزو خدمت در سرنداشته باشند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی ادامه داد: مسئول باید در مقابل تطمیع ها و تهدیدهای زیاده خواهان و دست اندازان بیت المال محکم و قوی باشد و زیبنده شهرستان دارالمومنین دماوند نیست که افرادی مسئولیت منطقه را بپذیرند که منتصب به فتنه گر باشد و بخواهند در این شهر فعالیت کنند.
امام جمعه دماوند در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان دماوند به موضوع واگذاری امامزاده هاشم (ع) دماوند به آمل اشاره کرد و گفت: این امامزاده متبرکه قرنها است مردم دماوند خادم آن هستند که متاسفانه تحریک های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتیجه ایی جزو ایجاد ناآرامی در بین مردم منطقه نداشت که از وزیر محترم ارشاد می خواهیم آتش فتنه را روشن نکند و آرامش مردم متدین و نجیب دماوند را به هم نریزد.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم